ik zag het zeker aan mijn temperatuur meter.
voor zover je van meter kan spreken.
hij stond in positie normaal als ik de afdaling begon en positie 1 (lauw dus) als ik beneden was.
maar wellicht heeft Edward een punt, want mijn EGR was wel afgedopt dus dat speelde wellicht parten.
Defender 300TDI, witte rook
Re: Defender 300TDI, witte rook
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Bij mijn oude fiatje stond de temperatuurmeter bergop tegen het rood, bergaf remmend op de motor op vrijwel "koud", duidelijk te zien dus... (Maar dat was dan ook nog gewoon een echte temp meter, niet eentje gestuurd door de ecu)
130 HCPU TD5 MY2000
hey
bij mijn oude Scania trok een stang de injectiepomp dicht bij gebruik van de motorrem wat soms 1 1/2h duurde nooit een rookpluim gezien bij mijn td 5 had ik een aparte temp meter, oliedrukmeter en een turbodrukmeter van vdo welke de werkelijke waarden aangaf meten is weten
mvg luc
bij mijn oude Scania trok een stang de injectiepomp dicht bij gebruik van de motorrem wat soms 1 1/2h duurde nooit een rookpluim gezien bij mijn td 5 had ik een aparte temp meter, oliedrukmeter en een turbodrukmeter van vdo welke de werkelijke waarden aangaf meten is weten
mvg luc
-
Landmarcs
Vlgs mij gaat bij een Td5 de diesel-toevoer, of de diesel-inspuiting dicht.
Wellicht trekt ie als ie toch wit rookt ergens langs een niet bedoelde route diesel.
Zo zijn er bijv. de O-ringen die zodanig kunnen lekken dat de motorolie aangelengd wordt.
Of er bij de 300Tdi een diesel-dicht regeling bestaat weet ik niet.
Groeten MarcS
Wellicht trekt ie als ie toch wit rookt ergens langs een niet bedoelde route diesel.
Zo zijn er bijv. de O-ringen die zodanig kunnen lekken dat de motorolie aangelengd wordt.
Of er bij de 300Tdi een diesel-dicht regeling bestaat weet ik niet.
Groeten MarcS