Gegalvaniseerde chassis

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: Gegalvaniseerde chassis

Berichtdoor Landmarcs » 21 Dec 2018, 18:01

Gerard4t schreef:
Landmarcs schreef:Ja, ik ben soms een beetje paranoia ... soms loop ik voor, maar alles wat kan gebeurt vroeger of later, vaak vroeger, zeker waar het digitale informatie-koppelingen betreft.

Groeten MarcS

Ja, het wordt almaar gezelliger in Nederland met onze nieuwe bijbel van 1984.

Wat het vooral gezellig maakt is de basis-houding:  
De overheid heeft altijd gelijk, en indien niet dan treed regel 1 in werking behalve als je als humeurige burger echt tot het gaatje gaat.
En je wordt vanzelf een humeurige burger als je steeds weer ziet dat de grote witte-boorden-bastions ieder keer weer het voordeel van om het even welke twijfel krijgen.

Groeten MarcS

wilzun

Berichtdoor wilzun » 25 Dec 2018, 10:21

Gisteren langs de Rdw geweest chassis verlengen is geen probleem ook bij welke van de 3 leveranciers niet.
Wel is het verstandig om de wagen voor de restauratie bij de Rdw aan te bieden voor een identificatie controle en de onderdelen te laten labelen.

Fijne dagen.

Mvg William

vandeven

Berichtdoor vandeven » 26 Dec 2018, 12:57

even bij peters in herentals langs gaan word nieuwenummer van het oude schassis ingeslagen en je krijgt de originele papieren mee
mvg luc

wilzun

Berichtdoor wilzun » 26 Dec 2018, 13:01

Dank je luc.
Zal eens contact opnemen met het bedrijf. Ik zie dat het in Belgie is.

Mvg William

OttoVink

Berichtdoor OttoVink » 26 Dec 2018, 13:45

vlgs mij slaan ze het nummer gewoon bij de rdw in hoor.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 26 Dec 2018, 17:45

vandeven schreef:even bij peters in herentals langs gaan word nieuwenummer van het oude schassis ingeslagen en je krijgt de originele papieren mee

wilzun schreef:Dank je luc.
Zal eens contact opnemen met het bedrijf. Ik zie dat het in Belgie is.

William,

Zeker nu je contact met en akkoord van de RDW hebt zou ik géén contact opnemen met deze Belgische nummer-klopper.
De RDW wil je auto graag zien voor en na de chassis-wissel, vóór om een en ander de labelen, en erna om te checken of alles klopt ... en dan het oude chassisnummer in het nieuwe chassis te zetten.

Als je - waar dan ook - door een ander een nummer laat aanbrengen dan heb je kans=1 dat ze dan elders ingeklopte nummer als niet kloppend herkennen en daarna heb je een enorm probleem.

Hoe de praktijk in België is weet ik niet, maar het inslaan van een chassisnummer "hoort" gecontroleerd te gebeuren anders krijg je vroeger of later (waarschijnlijk per direct) een wildgroei aan schemerige auto's met creatief ingeslagen nummers (er zijn nu al teveel twijfelachtige auto's op de weg - koop je er zo-eentje dan heb je een groot probleem bij een serieuze controle.

Groeten MarcS

wilzun

Berichtdoor wilzun » 26 Dec 2018, 20:29

Marc denk ook dat ik het gewoon op de juiste manier ga doen.
Enige is dat ze later de nummers er volgens mij in gezet hebben onder het originele nummer.
Even kijken of ik deze weer te voorschijn kan halen.

Mvg William

dvaerden

Berichtdoor dvaerden » 29 Dec 2018, 10:04

Landmarcs schreef:Hoe de praktijk in België is weet ik niet, maar het inslaan van een chassisnummer "hoort" gecontroleerd te gebeuren anders krijg je vroeger of later (waarschijnlijk per direct) een wildgroei aan schemerige auto's met creatief ingeslagen nummers (er zijn nu al teveel twijfelachtige auto's op de weg - koop je er zo-eentje dan heb je een groot probleem bij een serieuze controle.

In België is de enige manier om een (niet meer leesbaar) chassisnummer opnieuw in te laten slagen om dit door een dealer te laten doen die daarvoor toestemming heeft van de invoerder. In dit geval dus de LaRo dealer Peeters in Herentals. Dan krijg je een attest "herinslag chassisnummer" van Land Rover zelf met een stempel van de dealer er op en dan nemen ze dat gewoon aan bij de Belgische keuring (spreek uit ervaring :lol: ). Of datzelfde papier iets waard is in Nederland kan ik me niet over uitspreken. Wat ik wel weet is dat één van de bijkomende voorwaarden, die ook op dat attest vermeld staan, is dat het oude nummer doorkruist wordt. Dus hoe ze dat dat praktisch doen met een nieuw chassis zou ik ook niet weten. Ik weet dat er in elk geval in België wel wat Land Rovers met nieuw (al dan niet gegalvaniseerd) chassis rondrijden met zo'n attest.

Tot zover de theorie over hoe het in België zou moeten :lol: .

vandeven

Berichtdoor vandeven » 30 Dec 2018, 11:10

waaom laat je hem niet in Belgie keuren er worden meerdere nederlandse auto's in belgie gekeurd je krijgd dezelfde keuringspapieren als in nederland

wilzun

Berichtdoor wilzun » 30 Dec 2018, 11:15

Ik kan altijd contact opnemen.
Ik heb ook een mail gestuurd met de vraag of ze ook chassis leveren. Informeren kan nooit geen kwaad.

Mvg William

Terug naar “Techniek”