Voordeel van een nieuw chassis zal dan zijn dat er in iedergeval geen nummers over elkaar ingeslagen zijn.
Maar ik ga zeker eerst informeren bij de Rdw maar als het onmogelijk gemaakt wordt dan is het niet anders.
Gegalvaniseerde chassis
- Erik Peters
Re: Gegalvaniseerde chassis
Edward schreef:Dat is maar deels waar. De gemiddelde apk keurmeester kijkt wellicht niet verder. Maar zoals ik al eerder gezegd heb wordt er bij een steekproef wel beter gekeken.
Dat bedoel ik ook, alleen een APK bij een willekeurige garage is geen garantie dat je geen problemen kunt krijgen na een steekproef of in een grote algemene verkeerscontrole, want die APK keurmeester hoeft niet verder te kijken......
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Erik Peters schreef:Edward schreef:Dat is maar deels waar. De gemiddelde apk keurmeester kijkt wellicht niet verder. Maar zoals ik al eerder gezegd heb wordt er bij een steekproef wel beter gekeken.
Dat bedoel ik ook, alleen een APK bij een willekeurige garage is geen garantie dat je geen problemen kunt krijgen na een steekproef of in een grote algemene verkeerscontrole, want die APK keurmeester hoeft niet verder te kijken......
Groet,
Erik.
Dan zijn we het eens.
@Wilzun Je bent nog nooit bij de Rdw geweest. Je hebt nog niemand gesproken en loopt al te blaten over "onmogelijk gemaakt" etc. Waar slaat dat op? Heb in 20 jaar LaRo geprut nog nooit meegemaakt dat ze bij de Rdw echt onredelijk waren. Wellicht wat veel op de letter van de regels maar goed, het blijven ambtenaren.
Het ergste zou zijn dat je een Marsland chassis moet pakken. Dat zijn prima dingen en alles is beter dan die rotte knoop die je nu hebt.
Maar doe vooral wat je wilt want luisteren, lezen en dingen aannemen is duidelijk te moeilijk..........
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
@ward ik zeg toch ook dat ik eerst contact opneem met de Rdw hierover.
Ben er wel vaker geweest maar dat was altijd met voertuigen volgens originele bouw geen doorgezaagde en verlengt .
Daarom eerst informeren.
Ben er wel vaker geweest maar dat was altijd met voertuigen volgens originele bouw geen doorgezaagde en verlengt .
Daarom eerst informeren.
De voor de nederlandse markt ontwikkelde 130 cc is toch van origine doorgezaagd en weer verlengd?
Dan is dat toch ook originele bouw, iig voor de nederlandse markt?
Dus ik zie niet het probleem met / bij de RDW; neemt niet weg gezien de moeite en het geld dat het advies van eerst contact zoeken en overleggen de juiste raad is.
Wat is nou helemaal jouw aversie tav een marsland chassis tov andere favorieten?
En zijn de gewenste alternatieven van hetzelfde prijsniveau?
Dus ik zie niet het probleem met / bij de RDW; neemt niet weg gezien de moeite en het geld dat het advies van eerst contact zoeken en overleggen de juiste raad is.
Wat is nou helemaal jouw aversie tav een marsland chassis tov andere favorieten?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Ik heb ook de vraag neergelegd bij Marsland maar zit nog te wachten op reactie.
Richards en Shielders kunnen hem wel leveren.
Heb wel gehoord van verschillende dat de Richard netter is afgewerkt.
Zoals gezegd ga ik ook eerst contact opnemen met de RDW
Mvg William
Richards en Shielders kunnen hem wel leveren.
Heb wel gehoord van verschillende dat de Richard netter is afgewerkt.
Zoals gezegd ga ik ook eerst contact opnemen met de RDW
Mvg William
tim schreef:De voor de nederlandse markt ontwikkelde 130 cc is toch van origine doorgezaagd en weer verlengd?
Er is in de regelgeving wel wat veranderd recent. Want een chassis verkorten zoals in de Volkswagen wereld gebruikelijk was voor bv een buggy of Porsche 356 replica te maken mag niet meer.
Tegelijkertijd worden er nog steeds limousines en lijkwagens gebouwd dus er zijn nog mogelijkheden. Maar het punt is dat meer en meer naar de fabrikanten geschoven wordt (die daar ook erg hard voor lobbyen) en steeds minder thuis mag...
Uiteraard blijft een een individuele keuring een optie maar dat wil je liever ook niet. Ik bouw eigenlijk niet meer dus ik heb de regels de laatste paar jaar niet echt meer bijgehouden.
Edward van Vugt
-
Landmarcs
Edward schreef:Er is in de regelgeving wel wat veranderd recent. Want een chassis verkorten zoals in de Volkswagen wereld gebruikelijk was voor bv een buggy of Porsche 356 replica te maken mag niet meer.
Tegelijkertijd worden er nog steeds limousines en lijkwagens gebouwd dus er zijn nog mogelijkheden. Maar het punt is dat meer en meer naar de fabrikanten geschoven wordt (die daar ook erg hard voor lobbyen) en steeds minder thuis mag...
Uiteraard blijft een een individuele keuring een optie maar dat wil je liever ook niet. Ik bouw eigenlijk niet meer dus ik heb de regels de laatste paar jaar niet echt meer bijgehouden.
Mocht de RDW bij de 130 chassis (al dan niet NL-130) moeilijk gaan doen dan hangt er weer een gang naar de rechter in de lucht.
Immers: LandRover zelf zaagde het chassis van een 110 door om er een stuk tussen te lassen om zo de gewenste lengte te bereiken.
Het was dus de normale gang van zaken, de normale wijze om van het onderdeel "chassis" een passend chassis te maken.
Het enige wat dan nog ter discussie kan staan is het vakmanschap van de lasser.
Maar dat vakmanschap (van lassers, monteurs etc) is sowieso van belang bij het opbouwen of repareren van een auto.
En ook (of juist) bij een fabrieksnieuwe Defender moest je soms aan het vakmanschap twijfelen.
Groeten MarcS
ik heb ooit eens met de gedachte gelopen om mijn 110 te verlengen naar een 130 , op het bedrijf waar ik werkte kwamen regelmatig steekproefcontroleurs van de RDW langs , en eens gevraagd wat de mogelijkheden zijn .
als de auto van voor 1996 is mag je zelf een chassis verlengen !!! er hoeven dan geen constructie tekeningen en berekeningen bij ( al helpt dat natuurlijk altijd als het er wel bij zit) .
dus zoals al eerder bericht , gewoon langs de RDW gaan en je vraag voorleggen .het zijn echt de beroerdste niet..
als de auto van voor 1996 is mag je zelf een chassis verlengen !!! er hoeven dan geen constructie tekeningen en berekeningen bij ( al helpt dat natuurlijk altijd als het er wel bij zit) .
dus zoals al eerder bericht , gewoon langs de RDW gaan en je vraag voorleggen .het zijn echt de beroerdste niet..
Landmarcs schreef:Ja, ik ben soms een beetje paranoia ... soms loop ik voor, maar alles wat kan gebeurt vroeger of later, vaak vroeger, zeker waar het digitale informatie-koppelingen betreft.
Groeten MarcS
Ja, het wordt almaar gezelliger in Nederland met onze nieuwe bijbel van 1984.