Misschien kan iemand mij helpen?

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Misschien kan iemand mij helpen?

Berichtdoor Edward » 14 Okt 2018, 12:29

OttoVink schreef:
Edward schreef:
petersb schreef:Heb iets soortgelijks gehad. Uiteindelijk bleek de erg-klep te blijven hangen. Dit door een verstopt slangetje van de vacuumstuuring. Probeer maar eens de vacuumslangetjes van de egr-klep te trekken en kijken wat ie dan doet.
Allerlei kenners en specialist bij gehad, maar niemand die dit kon vinden


Bij een Td5????? Daar kun je de egr gewoon afhalen zonder uit te programmeren of wat dan ook. Hoe zou daar de motor van af moeten slaan?

Als de klep om wat voor reden dan ook dicht blijft staan slaat de motor wel af.



Wordt wel een gesprek waar TS niks aan heeft maar ik dacht dat de EGR bij vollast en stationair sowieso dicht staat. Dus als ie niet open zou gaan slaat je motor echt niet af. Los van het feit dat 75% van alle EGR's in Td5 blokken afgedopt zijn met een plaatje zonder verder wat dan ook te verwijderen. Dus die gaan nooit open..........

Zal wel weer wat missen. Niet dat TS daar wat aan heeft.....
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

OttoVink
Berichten: 425
Lid geworden op: 09 Aug 2018, 19:21

Re: Misschien kan iemand mij helpen?

Berichtdoor OttoVink » 14 Okt 2018, 14:49

Er zitten 2 kleppen in de egr. Als de grote vlinderklep dichtslaat krijgt tie geen lucht meer.

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Misschien kan iemand mij helpen?

Berichtdoor Landmarcs » 14 Okt 2018, 16:58

Edward schreef:..... Los van het feit dat 75% van alle EGR's in Td5 blokken afgedopt zijn met een plaatje zonder verder wat dan ook te verwijderen. ..........


Zonder nadere fact-check lijkt mij dit "feit" meer een van de vele alternative facts .... afgezien daarvan lijkt mij de EGR sowieso een dwaalspoor wat betreft het originele topic.

Groeten MarcS

Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re: Misschien kan iemand mij helpen?

Berichtdoor Erik Peters » 14 Okt 2018, 17:55

Landmarcs schreef:.... afgezien daarvan lijkt mij de EGR sowieso een dwaalspoor wat betreft het originele topic.

OttoVink schreef:Er zitten 2 kleppen in de egr. Als de grote vlinderklep dichtslaat krijgt tie geen lucht meer.

De latere Td5's (vanaf 2001) hebben (voor zover ik heb kunnen vinden) twee kleppen (en een egr-koeler). En die grote (vlinder)klep kan, net als de gasklep bij een benzinemotor, de luchttoevoer grotendeels afsluiten.

Groet,

Erik.

Schermafbeelding 2018-10-14 om 17.36.35.png
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Misschien kan iemand mij helpen?

Berichtdoor Landmarcs » 14 Okt 2018, 19:40

Hmmm ... weer wat bijgeleerd.

D'r zit met die vlinderklep overigens wel eer een motor-rem in de pijplijn ... (als die pijplijn voldoende bestand is tegen onderdruk en als je die vlinderklep adequaat zou kunnen aansturen).

Groeten MarcS

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Misschien kan iemand mij helpen?

Berichtdoor Edward » 14 Okt 2018, 19:41

Diw vlinderklep kende ik ook nog niet. Maar dan nog.....

Dan loopt de motor bij stationair niet meer omdat de klep dus alle luchttoevoer smoort maar bij deellast en vollast wel? Klinkt logisch idd...........

Als ik de symptomen hoor zet ik in op de ECU. Die even omsteken is ook wat minder werk dan de egr demonteren en vervangen of afdoppen.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

OttoVink
Berichten: 425
Lid geworden op: 09 Aug 2018, 19:21

Re: Misschien kan iemand mij helpen?

Berichtdoor OttoVink » 14 Okt 2018, 19:59

Edward schreef:Diw vlinderklep kende ik ook nog niet. Maar dan nog.....

Dan loopt de motor bij stationair niet meer omdat de klep dus alle luchttoevoer smoort maar bij deellast en vollast wel? Klinkt logisch idd...........

Als ik de symptomen hoor zet ik in op de ECU. Die even omsteken is ook wat minder werk dan de egr demonteren en vervangen of afdoppen.

Iedereen kan gelijk hebben, die vlinderklep kan een eigen leven gaan leiden,is meen ik veerbelast, dus wat als het veertje gebroken is?
Beide kleppen worden vacuum bedient(lekkage?). Het vacuum wordt electrisch geregeld,(slecht contact? ECU).


Terug naar “Nieuw op het forum”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten