Storingslampjes discovery 2

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
pascal110

Re: Storingslampjes discovery 2

Berichtdoor pascal110 » 11 Jan 2023, 09:01

beste allemaal. er is al eens gevraagd , wat doet deze klep eigenlijk, zolang als dit niet beantwoord is zou ik niet in het rem systeem gaan .....lijkt mij heel onverstandig. er zijn schijnbaar aanbieders van een of andere set, dan zou deze ook via de fabrikant de werking moeten kunnen zeggen.?
of wabco eens aanschrijven.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 11 Jan 2023, 12:21

pascal110 schreef:beste allemaal. er is al eens gevraagd , wat doet deze klep eigenlijk ..... ?

De Defender uit dezelfde tijd heeft ook een Wabco ABS/ETC (aangenomen dat deze optie was meebesteld) en daar zit vlgs mij veel minder kleppengedoe aan/op.

Overigens zou er niks mis moeten zijn met Wabco, het is een bedrijf met een lange historie ... de Westinghouse remmen maakte de treinen een stuk veiliger.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 11 Jan 2023, 13:55

Landmarcs schreef:
pascal110 schreef:beste allemaal. er is al eens gevraagd , wat doet deze klep eigenlijk ..... ?

De Defender uit dezelfde tijd heeft ook een Wabco ABS/ETC (aangenomen dat deze optie was meebesteld) en daar zit vlgs mij veel minder kleppengedoe aan/op.

Overigens zou er niks mis moeten zijn met Wabco, het is een bedrijf met een lange historie ... de Westinghouse remmen maakte de treinen een stuk veiliger.

Groeten MarcS

Ben ook geen fan van doorlussen zoals ik al eerder schreef en de module is simpel zat te vervangen zonder de abs blok uit de wagen te hoeven halen of remmen te ontluchten.

Maar de abs is wat anders dan de remmen. Als de lampjes branden heb je 9 vd 10 keer al geen abs meer. Maar wel gewoon remmen.

Geen nodeloze paniek zaaien. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

rrl322

Berichtdoor rrl322 » 11 Jan 2023, 20:19

Dat probleem had ik ook , en na vervangen lager enz nog steeds de melding of en toe !
Na vervangen van dynamo met vacuümpomp probleem opgelost !

Terug naar “Techniek”