ABS blok hoeft niet uitgebouwd worden. Is te doen zonder uitbouwen.
Als je even zoekt op het www, naar shuttlevalve D2 upgrade, vind je ook wel een manual om deze dusdanig te prepareren dat deze geen storing meer geeft.
Storingslampjes discovery 2
Re: Storingslampjes discovery 2
Gr. Rangie
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'
het komt omdat die chutle valve slecht kontakt maakt waardoor je de 3 amigos ziet verschijnen, bij al mijn disco's2 heb ik die omgeleid en nooit meer last gehad
En hoort bij de drie amigo's ook het rode "handremlampje" te branden of is er dan iets anders /ernstigers aan de hand?
-
Landmarcs
Sylvester schreef:En hoort bij de drie amigo's ook het rode "handremlampje" te branden of is er dan iets anders /ernstigers aan de hand?
Hoe het bij de Discovery zit weet ik niet, maar bij de Td5 Defender (en wellicht ook andere Defenders) gaat het rode handremlampje soms erg snel aan. De remvloeistof-niveau-verklikker op het reservoir is de belangrijkste schuldige, deze verklikker ontwikkelde een overgevoeligheid met name bij warmere omstandigheden.
Nu is meen ik het remvloeistofreservoir bij de Discovery anders dus weet ik niet of je de ervaringen kruislings mag gebruiken.
De eenvoudigste test is evenwel bruikbaar: Haal een stekkertje los van de remvloeistof-niveau-verklikker, gaat het lichtje uit dan zit je in ieder geval dicht bij de bron. Vul de remvloeistof tot het maximum niveau en kijk of het dan ook uit gaat (en let daarna wel op of het niveau niet zakt ... dus sluit de remvloeistof-verklikker ook weer aan als het lichtje reageerde op het verhogen naar max).
Bij de Defender hielp een nieuwe dop+verklikker het beste - het schoonmaken van de oude gaf geen duurzame verbetereing.
Groeten MarcS
Nee, het rem lampje gaat niet standaard aan bij de 3 lampjes van een abs foutmelding. Als de abs een fout geeft werkt de TC en de Hilldecent ook niet omdat die alle op de abs sensoren werken. Vandaar 3 lampjes.
Hoewel de abs aan de remmerij hangt is het rode remlampje meestal de handremschakelaar of het remvloeistofniveau.
Hoewel de abs aan de remmerij hangt is het rode remlampje meestal de handremschakelaar of het remvloeistofniveau.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
abs bloc moet er helemaal niet uit ,als je de bouten van de bevestiging los maakt kan hij net genoeg omhoog om de chutel valve eruit te halen , de 3 amigos gaan aan omdat er een slecht contact op zit ,kijk op youtube hoe het moet
m.v.g. Luc
m.v.g. Luc
-
Landmarcs
Ik wordt nu wel nieuwsgierig naar wat die shuttle-valve dan wel doet, en waarom je die werking gerust kan missen.
Als ik het goed heb heeft een Defender met ABS/ETC geen shuttle-valve - het kan dus ook zonder.
Groeten MarcS
PS Er zijn natuurlijk wel meer verschillen tussen Defender en Disco 2, zo zijn de lagers bij de Defender goedkoper (niet een hele naaf) maar wel weer een klusje om ze te vervangen.
Als ik het goed heb heeft een Defender met ABS/ETC geen shuttle-valve - het kan dus ook zonder.
Groeten MarcS
PS Er zijn natuurlijk wel meer verschillen tussen Defender en Disco 2, zo zijn de lagers bij de Defender goedkoper (niet een hele naaf) maar wel weer een klusje om ze te vervangen.
Landmarcs schreef:Ik wordt nu wel nieuwsgierig naar wat die shuttle-valve dan wel doet, en waarom je die werking gerust kan missen.
Groeten MarcS
Het kan zonder maar hij zit er vast nie voor niks nie. Wat ie doet? Geen idee... Dus da doorlussen zou ik alleen doen als er niks meer leverbaar is. Ik heb er gewoon een nieuwe opgezet bij de laatste D2. Bij de andere nooit ergens last van gehad en bij de grijze na vervanging ook niet meer.
Edward van Vugt
Hoi allen, ook wij worden lastig gevallen door de 3 Amigo's in onze Td5 Disco II. Na uitlezen kregen we foutcodes "0204 ECU-aarding of aardfoutreferentie", "0480 sensoruitvoer rechts achter te laag en "" OB010 schakelklep wisselventiel elektrisch". De eerste 2 foutcodes konden gewist worden, de OB010 schakelklep wisselventiel elektrisch blijft en de 3 berichte lampjes ook.
Hebben we het hier dan over de shuttle valve waar ik jullie over hoor? En zo ja, kan iemand mij dan aub een link naar de "shuttle valve upgrade bezorgen? De Disco moet nu voor de TÜV en die houden niet van brandende ABS-lampjes. Alvast bedankt.
Hebben we het hier dan over de shuttle valve waar ik jullie over hoor? En zo ja, kan iemand mij dan aub een link naar de "shuttle valve upgrade bezorgen? De Disco moet nu voor de TÜV en die houden niet van brandende ABS-lampjes. Alvast bedankt.
Als je Goegelt op "shuttle valve Discovery 2" dan zie je verschillende aanbieders van de hele set. Of dat Wabco's zijn of imitatie weet ik nie maar nog slechter dan die van Wabco zullen ze vast nie zijn. Die kun je op het ABS-kleppenblok (laten) monteren ipv de oude.
Als je op Joetjoep op hetzelfde Goegelt kom je dit soort filmpjes tegen: https://www.youtube.com/watch?v=KM-tErPV3Pg. Er zijn er ook die de hele schakelaar omzeilen.
Als je op Joetjoep op hetzelfde Goegelt kom je dit soort filmpjes tegen: https://www.youtube.com/watch?v=KM-tErPV3Pg. Er zijn er ook die de hele schakelaar omzeilen.
Edward van Vugt