Ik kom de kwaal vaak tegen, en in 90% van de gevallen is het gewoon een uitwendig vervuilde radiateur.
Ze zien er vaak brandschoon uit, maar als je langdurig met de tuinslang van binnen naar buiten schoonspoelt sta je meestal verbaasd hoeveel vuil er uit komt. Het rare is dat ik dit alleen met TD4's meemaak.
Ik zou het altijd even proberen, het kost niks en het is ook maar weinig werk. Niet met hogedruk, dan blaas je alles stuk
Koeling Defender Puma
-
Landmarcs
Re: Koeling Defender Puma
one-ten.nl schreef:Ik kom de kwaal vaak tegen, en in 90% van de gevallen is het gewoon een uitwendig vervuilde radiateur.
Ze zien er vaak brandschoon uit, maar als je langdurig met de tuinslang van binnen naar buiten schoonspoelt sta je meestal verbaasd hoeveel vuil er uit komt. Het rare is dat ik dit alleen met TD4's meemaak.
Ik zou het altijd even proberen, het kost niks en het is ook maar weinig werk. Niet met hogedruk, dan blaas je alles stuk
Wellicht heeft een "Puma" een andere, aanhankelijker radiator ?
De langere "cowling" tussen radiator en fan zou natuurlijk ook een rol kunnen spelen ... een fan die dichter op de radiator zit geeft denkelijk bescheiden schokgolfjes waardoor vuil "los geklopt" wordt, bij een fan die zo ver als bij de "Puma" van de radiator zit zijn die schokgolgjes verwaarloosbaar.
Groeten MarcS