voor de techneuten freelander 2 fabrieks radio

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
DAppeldorn

Re: voor de techneuten freelander 2 fabrieks radio

Berichtdoor DAppeldorn » 21 Aug 2018, 21:05

haha zal als ik tijd heb dat eens na meten.
Geen idee waar het precies weg komt, maar heeft nu geen functie meer.
Tevens had ik een losse aux kabel er al uit gehaald die van achter de radio onder de rijders stoel uit komt. (was doorgeknipt)
Er zit ook nog een aux uitgang bij de 12volt aansluiting op de cubybox/tunnel voor de achterstoelen.
En er zit een "stekker" in de kofferbak rechts in het hoek die volgens mij ook voor de radio bedoeld is? dat weet ik niet zeker.

Maar heb nu een kit besteld https://incartec.co.uk/product/Freeland ... o-with-PDC
En een PIONEER AVH-A200BT -Model 2018

Niet dat ik er alsnog een achteruit camera op ga monteren, maar de optie zit er op.

Het enige wat ik eigenlijk wou is de parkeersensoren en de stuurbediening houden, en verder moet de radio gewoon goed werken. radio en cd dan.
Ik wou eigenlijk van de fragiele 6cd wisselaar in de standaard radio af, eigenlijk gewoon een origineel fabrieksradio met 1 cd, maar dat schijnt zoals ik lees niet te kunnen en daarnaast zijn ze ook nog niet eens goedkoop.
en om eerlijk te zijn.. zo spectaculair goed en modern zijn de originele radio's ook al weer niet van de freelander2

Dus als iemand nog tips heeft om een aftermarket radio in een freelander 2 te bouwen, is zeer welkom :mrgreen: :mrgreen:

De radio en de ruitenvloeistofsensor moet ik nog repareren van de freelander, dan kan ik eindelijk weer verder met de rangerover project :mrgreen: :mrgreen:

DAppeldorn

Re: voor de techneuten freelander 2 fabrieks radio

Berichtdoor DAppeldorn » 04 Sep 2018, 20:25

Nha, pioneer radio zit erin.

Over het algemeen plug and play, tenminste voor de radio dan.
Er zat een kant en klare verloop stekker bij met gemonteerde stuurkolom bediening.
Het enige wat ik jammer vind is dat de can h en can l niet op de verloopstekker was voor gemonteerd in de vorm van 2 losse draadjes.
Nu moest ik de losse parkeeralarm unit met 2 draadjes en 2 koppelklemmetjes op de originele can h en l draadjes bevestigen, dus bij verwijdering moet daar dan weer isolatietape om.
Terwijl de can aansluiting op de landrover radiostekker zit, dus 2 extra aansluit draadjes vanaf de adapter was mooier geweest.

Misschien dat ik in de verloopstekker ook 2 pennetjes had kunnen drukken met 2 draadjes, geen idee of je die pennetjes los kan kopen.
Dat heb ik nog niet gegoogled. :oops:
En de aux aansluiting voor de achterbank bij de 12volt aansluiting, daar mis ik ook een oplossing voor.
Volgens mij is dit de kleine stekker die in de fabrieksradio zat, en die heeft nu geen aansluiting meer.

Verder, de pioneer handrem kabel aansluiten op de handrem was vrij eenvoudig, de achteruit rij functie moet ik nog uitzoeken.
Heb er geen achteruitrij camera op gezet i.v.m. de parkeersensoren, dus direct ook nog niet nodig.
Voor de achteruitrij functie, is de aansluitpunt op 1 van de 2 kabels op de bak bij de versnellingspook? Of is er een aansluitpunt op een andere plek?

Bijna alles werkt, behalve de stuurbediening. Blijkt dat ik een verkeerde versie interface heb toegestuurd gekregen.
Maar ze sturen mij de goede type op, dus nog even afwachten.

https://afbeelding.im/bT3WZuFr

En wie kan mij vertellen waar deze stekker voor is.
Het zit in de kofferbak, direct rechts.https://afbeelding.im/ZmQ7HnED

Terug naar “Techniek”