Disco 1, zij klapraampje weer in gebruik nemen 3 deurs.
-
Frank110V8
Re: Disco 1, zij klapraampje weer in gebruik nemen 3 deurs.
Service bussen hebben links ook een schuifdeur die open kan in de laadruimte. Een deur mag dus en hoe die open gaat en hoe groot die mag/moet zijn staat negens omschreven. als je dus een paneel wilt laten scharnieren/schuiven mag dat.
Landrover 110 3.9V8i met automaat verkocht,
Nu Defender110 TD5 camper
Nu Defender110 TD5 camper
-
Landmarcs
Frank110V8 schreef:Service bussen hebben links ook een schuifdeur die open kan in de laadruimte. Een deur mag dus en hoe die open gaat en hoe groot die mag/moet zijn staat negens omschreven. als je dus een paneel wilt laten scharnieren/schuiven mag dat.
Frank, ik vrees dat je misschien wel gelijk hebt maar tegelijk ook een probleem.
In de regelgeving staat het nodige over de wijze waarop de glas vervangende panelen aan de carrosserie (vast) bevestigd moeten zijn.
Kennelijk mag een deur etc. wel, kennelijk geldt de afsluitbaarheid etc als voldoende om niet als "opening" mee te tellen.
(Wellicht zijn er nog aanvullende kleine lettertjes mbt de "laad-openingen".)
Voordat je een beroep doet op deze optie zou ik een en ander eerst even heel erg goed uitonderhandelen met de belastingdienst.
Groeten MarcS
Frank110V8 schreef:Service bussen hebben links ook een schuifdeur die open kan in de laadruimte. Een deur mag dus en hoe die open gaat en hoe groot die mag/moet zijn staat negens omschreven. als je dus een paneel wilt laten scharnieren/schuiven mag dat.
Nope!! Een raam in een van fabriekswege aanwezige deur is voor de douane/belastingdienst heel wat anders dan een luik of raam dat open kan!
Ik heb een heel aantal Defenders en Disco's uitgevoerd met klapluiken op de plaats van de achterste zijruiten. Dat mag van belastingdienst alleen als het paneel dat de achterzijde van de kast achter dat luik vormt volgens de regels aan de carrosserie verlijmt is.
Dat is wel weer een jaar of drie geleden en het koste de nodige moeite om eea zwart op wit te krijgen dus alles kan weer anders zijn maar dat is wel iets dat ik goed zou controleren........
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:Frank110V8 schreef:Service bussen hebben links ook een schuifdeur die open kan in de laadruimte. Een deur mag dus en hoe die open gaat en hoe groot die mag/moet zijn staat negens omschreven. als je dus een paneel wilt laten scharnieren/schuiven mag dat.
Nope!! Een raam in een van fabriekswege aanwezige deur is voor de douane/belastingdienst heel wat anders dan een luik of raam dat open kan!
Ik heb een heel aantal Defenders en Disco's uitgevoerd met klapluiken op de plaats van de achterste zijruiten. Dat mag van belastingdienst alleen als het paneel dat de achterzijde van de kast achter dat luik vormt volgens de regels aan de carrosserie verlijmt is.
Dat is wel weer een jaar of drie geleden en het koste de nodige moeite om eea zwart op wit te krijgen dus alles kan weer anders zijn maar dat is wel iets dat ik goed zou controleren........
Nu is de belastingdienst al eens "nat gegaan" op de "af fabriek" fictie, maar of je voor een weinig zinvol luikje de lange gang naar de rechter wilt ??
Groeten MarcS
Landmarcs schreef:[
Nu is de belastingdienst al eens "nat gegaan" op de "af fabriek" fictie, maar of je voor een weinig zinvol luikje de lange gang naar de rechter wilt ??
Groeten MarcS
Dat wil ik voor niets. Kennis van me heeft dat moeten doen ivm naheffing bpm etc omdat z'n wagen niet "grijs" zou zijn. Dat heeft ie 'gewonnen' en de naheffing is niet geheven. Maar hoewel de 'gerechtskosten' zogenaamd vergoed worden zit er wel 9700 euro in aan advocaatkosten, inkomstenderving om in de rechtbank aanwezig te zijn etc etc.
Da kan in de meeste gevallen niet uit en is de boete goedkoper........
Edward van Vugt