Heren,
Excuses voor de late reactie, maar alsnog bedankt voor het delen van jullie kennis.
De volgende offroad dag zal ik het gewoon eens proberen en kijken wat er gebeurd.
mvg.
Marco
Achteruit rijden na 4x4 gereden te hebben?
-
Marco_van_Hoof
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 07 Feb 2017, 16:30
-
DAppeldorn
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 05 Okt 2016, 10:18
Re: Achteruit rijden na 4x4 gereden te hebben?
Het achteruitrijden na 4x4 ken ik alleen van automatische vrijloopnaven vaak te zien op japanners.
En zit normaal niet op de series
Aangezien de series standaard vaste naven heeft is achteruitrijden niet nodig.
Ook niet met hand bediende inschakelbare naven.
Schakelen tussen hoog en laag moet vanuit stilstand, schakelen hoog 2wd naar 4wd kan met een lage snelheid. ( naven op lock of vaste naven)
bij de 88 series 2 2a en 3 (4 bak) zit daar de gele pook voor (druk bediening 2wd-4wdH), Laag-n-Hoog is een rode knop handel die van voren naar achteren kan bewegen.
Bij de 88 en volgens mij ook de 109 kan je met een lage snelheid mits de naven zijn gelokt ( of de originele vaste naven) overschakelen van 2wd naar 4wd door de gele knop naar beneden te drukken. ZONDER KOPPELING TE GEBRUIKEN! Gewoon rijdend
Deze blijft staan tot je in STILSTAND de rode handel naar je toe trekt (naar laag) en weer terug. Dan springt de gele knop weer omhoog.
Als het goed is.

(mijn oude S2a 88 van 1965 ex boar)


Heb hier jarenlang in gereden maar met jonge kinderen iets te spartaans
Vaak nog spijt, want de range die erachter aan kwam was een miskoop
De range rover en volgens mij ook de v8 109 modellen hebben een lt95 bak, deze wordt bediend met een trek en druk schakelaar op vacuum, en bediend een vacuum op de bak voor de 4wd lock. Deze is gewoon aan/uit.
Paddocks heeft als het goed is ook owners manuals te koop, dit is een dun boekje met de basics wat je moet weten over je type auto.
Das wat handiger dan die dikke werkplaatshandboek mee zeulen
https://www.paddockspares.com/otherstuf ... eries.html
En zit normaal niet op de series
Aangezien de series standaard vaste naven heeft is achteruitrijden niet nodig.
Ook niet met hand bediende inschakelbare naven.
Schakelen tussen hoog en laag moet vanuit stilstand, schakelen hoog 2wd naar 4wd kan met een lage snelheid. ( naven op lock of vaste naven)
bij de 88 series 2 2a en 3 (4 bak) zit daar de gele pook voor (druk bediening 2wd-4wdH), Laag-n-Hoog is een rode knop handel die van voren naar achteren kan bewegen.
Bij de 88 en volgens mij ook de 109 kan je met een lage snelheid mits de naven zijn gelokt ( of de originele vaste naven) overschakelen van 2wd naar 4wd door de gele knop naar beneden te drukken. ZONDER KOPPELING TE GEBRUIKEN! Gewoon rijdend
Deze blijft staan tot je in STILSTAND de rode handel naar je toe trekt (naar laag) en weer terug. Dan springt de gele knop weer omhoog.
Als het goed is.

(mijn oude S2a 88 van 1965 ex boar)


Heb hier jarenlang in gereden maar met jonge kinderen iets te spartaans
Vaak nog spijt, want de range die erachter aan kwam was een miskoop
De range rover en volgens mij ook de v8 109 modellen hebben een lt95 bak, deze wordt bediend met een trek en druk schakelaar op vacuum, en bediend een vacuum op de bak voor de 4wd lock. Deze is gewoon aan/uit.
Paddocks heeft als het goed is ook owners manuals te koop, dit is een dun boekje met de basics wat je moet weten over je type auto.
Das wat handiger dan die dikke werkplaatshandboek mee zeulen
https://www.paddockspares.com/otherstuf ... eries.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten