motor identificatie-probleem Td5

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
VeeTee

Re: motor identificatie-probleem Td5

Berichtdoor VeeTee » 26 Apr 2018, 18:12

Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar vroeguh kon je het build sheet opvragen bij Land Rover:

lrfaq.org schreef:Gatting build Information If anyone wishes to obtain build information on when your vehicles was started on the production line, when it got off, what colour is was and where it was dispatched to, you can write Land Rover in the UK. Allow three to four weeks to get a response.

From Eric: "I do have to point out, I make a small charge for this service now of £15 or 20 Euro, on behalf of the Land Rover Club ( Land Rover ), cheques made payable to THE LAND ROVER CLUB Ltd. I will answer to letters, providing they do include a copy of there V5 form, Log book, or MOT. "

The address is:

Mr. Eric Pagan, Project eng.,
Traceability,
Land Rover,
Block 19
Solihull,
West Midlands,
B29-8NW,
Lode Lane, England.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Edward

Berichtdoor Edward » 26 Apr 2018, 18:15

VeeTee schreef:Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar vroeguh kon je het build sheet opvragen bij Land Rover:

lrfaq.org schreef:Gatting build Information If anyone wishes to obtain build information on when your vehicles was started on the production line, when it got off, what colour is was and where it was dispatched to, you can write Land Rover in the UK. Allow three to four weeks to get a response.

From Eric: "I do have to point out, I make a small charge for this service now of £15 or 20 Euro, on behalf of the Land Rover Club ( Land Rover ), cheques made payable to THE LAND ROVER CLUB Ltd. I will answer to letters, providing they do include a copy of there V5 form, Log book, or MOT. "

The address is:

Mr. Eric Pagan, Project eng.,
Traceability,
Land Rover,
Block 19
Solihull,
West Midlands,
B29-8NW,
Lode Lane, England.

Da kan nog steeds, kan gewoon bij de dealert. Heb ik ook opgevraagd voor mijn Disco Td5 en die werd gewoon live uitgeprint. Nog geen 3-4 minuten, laat staan weken. Maarrrrrr: da werkt op VIN vd auto en als je de herkomst van het blok wilt weten heb je daar weinig aan.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

wgdw

Re: motor identificatie-probleem Td5 - gevonden

Berichtdoor wgdw » 03 Jun 2018, 07:54

Na heel veel bellen en zoeken naar de herkomst van de motor, maar voornamelijk door de enorme inzet van Rob Dekker (LRCH) is het toch nog goed gekomen.

Mijn huidige motor heeft de code beginnend met 20P. Rob heeft uitgevonden dat dit een door Land Rover geleverde, niet complete motor is geweest.
Met grote waarschijnlijkheid gaat het hier om een met originele onderdelen nieuw opgebouwde ‘Short Engine’ (cilinderblok met zuigers en krukas) en zijn de originele componenten van de oude motor overgezet.
Het RDW heeft dit geaccepteerd, mede door de goede ondebouwing ook vanuit Engeland. Het bloknummer is bij de afdeling LIV ter controle gelegd en aangegeven dat een herkeuringsafspraak kon gemaakt worden.

Dat heb ik gedaan; de Discovery is donderdag 24 mei gekeurd en gisteren heb ik eindelijk het kentekenkaartje ontvangen.
groeten Erik

Range Rover Sport TDV8 HSE 2014
Discovery 2 Td5 2003
Freelander Td4 HSE 2005

Crazy-G

Berichtdoor Crazy-G » 03 Jun 2018, 08:01

Heuj, goed nieuws, gefeliciteerd.

Gert-Jan.

Terug naar “Techniek”