Erik Peters schreef:marcanon schreef:Hieronder de foto's van de bout die ik niet verwijderd krijg. `De moer gaat zonder problemen los en ik krijg de bout er voor 3/4 uitgeschoven maar het laatste stukje wil niet.
Met die bout zit ook de bevestiging van de panhardstang vast, vermoedelijk zitten de gaten niet helemaal in lijn en stuikt de bout op de schroefdraad, die nog door het gat moet. Waarschijnlijk een paar bouten extra iets losdraaien zodat je de steun wat kunt bewegen. Uiteraard naderhand alles wel weer goed vast draaien.
ppw schreef:aha... pak een bout en sla deze er via de binnenkant van je chassis in... druk je de andere eruit....
Dat lijkt mij niet de oplossing, tenminste als je de bout wilt hergebruiken. Kans op beschadiging van de schroefdraad.
't Kan wel, maar voorzichtig met "gepast" geweld, in plaats van slaan rustig tikken en draaien, het is een heel eind bout.
Bij mijn oude Td5 was het zelfs een dikke bout met fijne schroefdraad, bij de "Puma" was het een gewonere bout.
Bij de Td5 vroeg het dus heel veel geduld, maar ook bij een grovere draad heb je geduld nodig.
En ... als je de Panhard-stang loshaalt, zet die dan ook weer erg goed vast.
De Panhard-stang loshalen is overigens ook een route om een differentieel-beschermer achter die Panhard-stang te krijgen.
De auto voor heel hoog "uit de veren" tillen wil ook helpen om ruimte te krijgen.
't Is overigens in mijn ogen erg goed als je een stuurstang-beschermplaat hebt die buiten op deze Panhard-stang-steun z'n montage geeft ... zou je precies daar een boomstammetje of paaltje raken, en dat stammetje/paaltje ragt langs het chassis dan is het alleen maar winst als daar een beschermplaat-steun voor zit. 't Is natuurlijk maar een klein kansje, maar ook kleine kansjes zijn kansjes.
Groeten MarcS