Erik Peters schreef:ppw schreef:besides... snap niet dat het er niet standaard op zit...
Op alle 110's die ik (gehad) heb (zat) zit zo'n ding, dus ik weet niet anders of het is standaard. Misschien alleen standaard op een (110) stationwagon??
Zoals ik al aangaf: het eenvoudige beschermbeugeltje zat ook op mijn oude (en zit ook op mijn nieuwe) 110 HardTop, we kunnen dus aannemen dat het al 20 jaar een standaard item is (zie hieronder in het rode ovaal).
En nu ik de LandRover toch op z'n gepoetste kant heb: bij de blauwe pijl zie je de stuurstang en hoe kort de stuurstangbeschermplaat op die stuurstang kan (en mijns inziens moet) zitten. Als tussen beschermplaat en stuurstang een brede open ruimte is dan is de beschermende werking een stuk kleiner, en omgekeerd - letterlijk - als je achteruit uit een moddergat wilt werkt een beschermplaat die niet kort op een en ander zit als een soort graafschop. Je ziet verder aan de rechterrand ook nog een "imitatie" JATE-ring, en een "valhelm" gemonteerd op het onbeschermde deel van het differentieel-front.
Groeten MarcS
PS Het verbaast mij dat een Engelse WOLF geen spoorstang-bescherming heeft, de NL Mariniers "Wolf" heeft vaak (of altijd) een grote stevige beschermplaat onder de vooras. Overigens was de eerste keer dat ik zo'n beschermplaat zag zo'n 15 jaar terug, onder de 90 van een Hongaarse boswachter.