Darm van kleppendeksel naar lucht inlaatleiding turbo discovery2 td5
Re: Darm van kleppendeksel naar lucht inlaatleiding turbo discovery2 td5
MarcS: wat is trucje 2?
Aha... dit is wellicht waar Marcs op doelt?
http://www.croytec.co.uk/all-products/vdo-products/td5-rev-counters/
Prijzig wel... de "genuine land rover" versie met de TD5 opdruk doet 305 pond. De TD5-calibrated OEM versie ook nog 188 pond
http://www.croytec.co.uk/all-products/vdo-products/td5-rev-counters/
Prijzig wel... de "genuine land rover" versie met de TD5 opdruk doet 305 pond. De TD5-calibrated OEM versie ook nog 188 pond
Defender 110 TD5 CSW (2001)
Al met al doe lekker je ding, geef gas al je gas wil geven. Schakel terug en op naar gevoel en gehoor, het is geen Rocket-science maar gewoon een auto.
Groet Ron
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Ron63 schreef:Al met al doe lekker je ding, geef gas al je gas wil geven. Schakel terug en op naar gevoel en gehoor, het is geen Rocket-science maar gewoon een auto.
Groet Ron
Precies! En de laatste keer dat ik een toerenteller gemonteerd heb had ik er 1 opgepikt bij de sloop. Koste me toch zeker 50 euri
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Ik heb de carterontluchting buiten langs het blok lopen; merk je het volgende van:
- bij stationair draaien komt er stoom onder de motorkap uit dwarrelen
- bij apk is het een milieu-delict, cq misdrijf en dient de garage houder de betreffende instanties te bellen
- de intercooler blijft een stuk schoner.
Trek je conclusie.
- bij apk is het een milieu-delict, cq misdrijf en dient de garage houder de betreffende instanties te bellen
Trek je conclusie.
-
Landmarcs
conny schreef:Ik heb de carterontluchting buiten langs het blok lopen; merk je het volgende van:
Trek je conclusie.
Tja, mijn conclusies zijn:
1º Stoom kan geen kwaad - behalve dan dat er geen water in de olie hoort te zitten.
Waterdamp komt altijd een beetje uit de carter-ontluchting. Er bestaat zelfs een modificatie - iig voor de Puma - teneinde bevriezing te voorkomen
2º Als een open carterontluchting bij de APK een milieu-delict is is het dat ook op andere momenten.
Een milieu-delict is een duur "dingetje" en bezorgt je ook een strafblad.
Mijns inziens ook niet slim om zo openlijk je milieu-delicten te bekennen.
en als derde een ervaringsfeit door Edward gemeld:
Het inlaattraject wordt niet of nauwelijks vuil*, dus "een stuk schoner" kan procentgewijze waar zijn, maar veel scheelt het niet.
* Het inlaattraject wordt niet zo vuil als in horrorstories wordt verteld, vuil zie je pas als er iets niet goed is, of na vele 100.000den km.
O ja, dit alles nog afgezien van de vraag of - als die carter-ontluchting nu echt zo vies vet zou zijn - je die vettigheid onder je motor-kap wilt rondhoesten. ( Misschien iets om in het chassis te blazen ?? )
Groeten MarcS
Landmarcs schreef:
O ja, dit alles nog afgezien van de vraag of - als die carter-ontluchting nu echt zo vies vet zou zijn - je die vettigheid onder je motor-kap wilt rondhoesten. ( Misschien iets om in het chassis te blazen ?? )
Groeten MarcS
Als de carterontluchting werkelijk zoveel vervuilt kun je beter niet de energie nemen om de ontluchting om te leiden maar beter je energie steken in de oorzaak aan te pakken.
Mijn ouwe Fendt uit '69 had de carterontluchting ook gewoon als een open pijpje maar daar kon je je hand voor houden zonder dat die vuil of vet werd........ Ofwel: als je Td5 écht zo beroerd is gooi hem dan gewoon bij het oud ijzer
Edward van Vugt
- Erik Peters
Edward schreef:Mijn ouwe Fendt uit '69 had de carterontluchting ook gewoon als een open pijpje maar daar kon je je hand voor houden zonder dat die vuil of vet werd........ Ofwel: als je Td5 écht zo beroerd is gooi hem dan gewoon bij het oud ijzer![]()
Precies (of doe er wat aan).
Bij een trekker hier kwamen 20 jaar geleden zoveel carterdampen uit het open pijpje, dat het wel de uitlaat leek. Dat was een serie met slechte kwaliteit zuigers en bussen, na montage van nieuwe zuigers en (cilinder)bussen, is die trekker nog steeds in gebruik zonder noemenswaardige drukopbouw als je het pijpje, met je vinger, dicht houdt.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
Roger schreef:...
sorry, kon het niet laten. De voorgaande posting is wegens ongeoorloofd taalgebruik verwijderd. Chris /Forumbeheer
Een beetje flauw is het wel. Wij zeggen "slang" tegen wat in het Vlaams een "darm" genoemd kan worden.
1º We vergeten maar wat gemakkelijk dat het Nederlands dat in Vlaanderen gesproken wordt eigenlijk een eigen taal is (of zelfs een verzameling van verschillende talen - een West-Vlaming verstaat een Limburger niet en vise-versa als beide hun eigen lokale taal spreken).
2º Ik denk dat Roger "Frankrijk" daar in Frankrijk ook zo nu en dan de (glim)lachspieren activeert. Zelfs als je vele jaren francophone omgeving achter je hebt heeft het Frans nog eigenheden die je als noordeling niet onder de knie krijgt. Ikzelf ben slechts part-time Frankrijk-bezoeker, ongeveer iedereen zegt vriendelijk dat ik de taal goed spreek, maar .... echt goede vrienden zeggen wel anders. Niet lang geleden zei een goede vriendin met een prettige grijns dat ik een heel mooi Frans woord gebruikte, een woord dat iedereen zou begrijpen, maar een woord dat (nog) geen onderdeel van de Franse vocabulaire was.
Groeten MarcS
Je hoeft het niet zover te zoeken hoor. Als Brabander in Groningen met een noord Limburgse tongval verstaat de gemiddelde Grünniger mij maar met moeite.

Edward van Vugt