die lekkende intercooler vind ik wel een goeie inderdaad.
geloof dat Roger dat ook al aangaf.
daar zal ik me ook eens over buigen.
ik rij trouwens ook in de eco mode.
Roger schreef:voor zover als ik het kan zien zit er geen kat op .
die lekkende intercooler vind ik wel een goeie inderdaad.
geloof dat Roger dat ook al aangaf.
daar zal ik me ook eens over buigen.
Roger schreef:...
daarbij waren mijn eerste TD5 s ook beiden getuned en lagen in een veel lichtere Defender met handbak.
al met al geen eerlijke concurrentie.
Landmarcs schreef:Tja, dat alles wijst dus op een heel basaal manipuleren van de pompverstuivers. Zo tussen ECU en pompverstuivers kan je alleen de ingespoten hoeveelheden brandstof nog veranderen -- de inspuit-duur net iets verlengen, of net iets meer afhankelijk van de setting ... de inspuit-momenten liggen dan al vast en het boxje kan alleen "reactief" bijsturen.
Als je ook maar een beetje twijfelt zou ik de niet goed geld terug-optie uitproberen en een echte chip-tuning verkiezen.
En die EGR ... daar is al genoeg over gezegd, die maakt je echt niet gelukkig.
Groeten MarcS
paul k schreef:Ik had al veel eerder de egr afgedopt, dwz met behulp van een "blind plaatje" nog voor de klep.
Dat het afdoppen niet onverstandig is werd direct na de chip tuning ( td5 Alive) ook direct duidelijk. Bij het fors accelereren verschijnt een behoorlijke zwarte rookontwikkeling. Als dat "herverbrand "word met behulp van de EGR, zou ik daar niet blij van worden.
paul k schreef:Ik had al veel eerder de egr afgedopt, dwz met behulp van een "blind plaatje" nog voor de klep.
Dat het afdoppen niet onverstandig is werd direct na de chip tuning ( td5 Alive) ook direct duidelijk. Bij het fors accelereren verschijnt een behoorlijke zwarte rookontwikkeling. Als dat "herverbrand "word met behulp van de EGR, zou ik daar niet blij van worden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten