Tis moeilijk ik weet het, maar als je nou eens leest en nadenkt kom je er wel uit
een defender 130 aanschaffen
Re: een defender 130 aanschaffen
Ik heb het niet over bijtelling Marc, je kunt je rijk rekenen wat je wilt net zoals Roger zegt, netto betaal je dus gewoon de kosten. Maar ik heb graag afschrijfkosten op m'n balans want brengen de winst omlaag. Kosten niet, afschrijving wel.
Tis moeilijk ik weet het, maar als je nou eens leest en nadenkt kom je er wel uit

Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:Tis moeilijk ik weet het, maar als je nou eens leest en nadenkt kom je er wel uit![]()
Tja, ik was te slim voor boekhouden en economie ... dus snap ik het soms gewoon niet.
Groeten MarcS
-
Roger B.
alles wat winst is betaal je belasting over....... dus wat je van je winst af kunt romen is minder belasting betalen......
gone
- Erik Peters
Landmarcs schreef:(maar moest dan wel aan de grijs-eisen blijven voldoen).
Daar zit hem geloof ik de pijn, de dealer wil de grijskenteken auto niet terugkopen/inruilen omdat ie NU volgens de dealer niet aan de eisen voldoet, ondanks een afsluitbare container (de complete laadbak inclusief achterlichten is afneembaar, feitelijk heeft ie een chassis dubbelcabine, maar dan weer geen verlichtingsbalkje voor als de container eraf is).
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Landmarcs
Erik Peters schreef:Landmarcs schreef:(maar moest dan wel aan de grijs-eisen blijven voldoen).
Daar zit hem geloof ik de pijn, de dealer wil de grijskenteken auto niet terugkopen/inruilen omdat ie NU volgens de dealer niet aan de eisen voldoet, ondanks een afsluitbare container (de complete laadbak inclusief achterlichten is afneembaar, feitelijk heeft ie een chassis dubbelcabine, maar dan weer geen verlichtingsbalkje voor als de container eraf is).
Tja, de veterinair in kwestie had dus ook naar de belastingdienst kunnen gaan om te vragen of de auto zo als hij was aan "grijs" voldeed, en zoniet altijd nog kunnen kiezen voor aanvullende maatregelen danwel de verschuldigde gele afdracht te doen.
Met een correct vlgs de belastingman-verklaring sta je bij de dealer een stuk beter in je schoenen ... als je nog terug wil naar die dealer.
Groeten MarcS
-
Landmarcs
Roger B. schreef:en welke belastingman geeft je die verklaring denk je?
Misschien wel dezelfde die indertijd bij mij langs kwam om de auto op te meten toen ik vroeg of ik een extra raam rechts mocht maken, en hoe dat er mocht uitzien (uiteindelijk heb ik toen afgezien van dat raam, maar dat is een andere zaak).
Het kan zijn dat je even vasthoudend moet zijn, maar net zo als ze voor grote ondernemingen de z.g. "rulings" beoordelen beoordelen ze ook kleinere kwesties.
Groeten MarcS
-
Roger B.
dat ie je vertelt wat er mag en niet mag is een ander verhaal, maar verklaren dat auto x met kenteken y aan de regels voldoet.... ALS ze dat al doen is dat een moment opname waaraan weinig rechten ontleend kunnen worden want een uur erna kan die auto al weer gemodificeerd zijn
gone
-
Landmarcs
Roger B. schreef:dat ie je vertelt wat er mag en niet mag is een ander verhaal, maar verklaren dat auto x met kenteken y aan de regels voldoet.... ALS ze dat al doen is dat een moment opname waaraan weinig rechten ontleend kunnen worden want een uur erna kan die auto al weer gemodificeerd zijn
Ja, ja, je kan alles in de war sturen - resultaten uit het verleden geven nooit garanties voor de toekomst.
Anyway: Gewoonlijk doe je aangifte, en je geeft aan dat het grijskenteken-auto is (als je in Duitsland woont is dat dus anders). Je krijgt een aanslag voor grijs op basis van je aangifte (en je blauwe ogen) ... en daarna kan je gecontroleerd worden.
In dit geval doe je aangifte, en je geeft nog eens extra aan wat de eigenschappen van de auto (of zullen zijn) zijn en je vraagt of je de juiste aangifte doet. Als je dan een bevestiging krijgt is de auto op dat moment, met de dan aanwezige eigenschappen, dus "goed gekeurd" voor grijs, en daar kan de inspecteur niet maar zo op terugkomen (dat kan hij alleen als je dan bepalende eigenschappen verzwegen of verborgen hebt gehouden).
De overheid is bij tijd en wijle tamelijk onbetrouwbaar, maar op dit punt moet je eruit kunnen komen.
Natuurlijk is het een moment-opname ... maar dat geldt ook voor het moment dat je een grijs-kenteken auto nieuw koopt en als grijs aangeeft.
Groeten MarcS
-
Bert Kesimaat
Iedereen bedankt voor de reacties.
ik zal het allemaal even goed nalezen
Groet Bert
ik zal het allemaal even goed nalezen
Groet Bert