Land Rover Defender 130 versnellingsbak trilt
Re: Land Rover Defender 130 versnellingsbak trilt
Ik heb het idee dat hij uit België komt en niet weet wat een ‘grijs kenteken’ is. 
Contribute to the scenery; drive a Land Rover!
Contribute to the scenery; drive a Land Rover!
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Land Rover Defender 130 versnellingsbak trilt
tja, ook dan...vertel meer...... krijg gerichtere antwoorden en begrip...... er was ook gevraagd welke regio..............
gone
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Land Rover Defender 130 versnellingsbak trilt
Roger B. schreef:Als jij geen info geeft moet je niet verwachten dat mensen hier weten wat voor auto het betreft...
Precies, we heten niet allemaal Rob Stewart en hebben ook geen kristallen bol.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: Land Rover Defender 130 versnellingsbak trilt
Hello allemaal, nogmaals dank voor de reactie. Ik heb een Defender Chassis cabine 130, nieuw gekocht in 2012, nu 55000 km stand, en het aandrijfsysteem is nooit aangepast, dus is nog steeds zoals hij uit de fabriek werd afgeleverd. ik heb een Belgische nummerplaat en hij is ingeschreven als lichte vracht.
De kruisjes van de cardan as zijn gecontroleerd op speling (OK), de as wordt volgende week gedemonteerd voor controle en uitlijning. Indien er stukken moeten vervangen worden zal dit ook gebeuren. Zoals reeds vermeld laat ik jullie het vervolg weten tijdens mijn volgende contact. Groetjes en nogmaals allemaal bedank, tof!!!!
De kruisjes van de cardan as zijn gecontroleerd op speling (OK), de as wordt volgende week gedemonteerd voor controle en uitlijning. Indien er stukken moeten vervangen worden zal dit ook gebeuren. Zoals reeds vermeld laat ik jullie het vervolg weten tijdens mijn volgende contact. Groetjes en nogmaals allemaal bedank, tof!!!!
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Land Rover Defender 130 versnellingsbak trilt
Kijk, daar kun je wat mee, dan is het dus een Puma (zie Edward's input) en dan is er niet 'geklooid' met de achteras ophanging, waardoor mogelijk het differentieel iets voorover gekanteld zou kunnen zijn (en het achterste kruisje dan een grotere hoek maakt dan het voorste).
Uitlijnen van de cardanas?? Er wordt waarschijnlijk balanceren bedoelt (zoals Edward ook al aangeeft).
Groet,
Erik.
Uitlijnen van de cardanas?? Er wordt waarschijnlijk balanceren bedoelt (zoals Edward ook al aangeeft).
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Re: Land Rover Defender 130 versnellingsbak trilt
Hai, de achteras is wel 3cm verhoogd, echter deze verhoging verdwijnt volledig als de jeep geladen is met zijn woonmodule. Dus dan staat de wagen terug op de oorspronkelijk hoogte of wat lager zelfs. Kan dit het probleem zijn?
Re: Land Rover Defender 130 versnellingsbak trilt
Sorry ik sloot de site te snel, na dat de cardan as werd ingevet moet ik toegeven dat het trillen na een ritje van 50 km bijna verdwenen is, zou het dan toch helpen?
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Land Rover Defender 130 versnellingsbak trilt
Bruyndom schreef:Hai, de achteras is wel 3cm verhoogd, echter deze verhoging verdwijnt volledig als de jeep geladen is met zijn woonmodule. Dus dan staat de wagen terug op de oorspronkelijk hoogte of wat lager zelfs. Kan dit het probleem zijn?
Ha Ha, de LandRover zakt naar z'n normale hoogte als de Jeep geladen is
Maar serieus: als de LandRover onder zijn gebruikelijke belading weer op originele hoogte staat zijn als alles goed is de hoeken van de cardanas ook weer origineel
Bruyndom schreef:Sorry ik sloot de site te snel, na dat de cardan as werd ingevet moet ik toegeven dat het trillen na een ritje van 50 km bijna verdwenen is, zou het dan toch helpen?
Dus hetzij nu net op tijd het schuifstuk gesmeerd, of te laat en dan komt binnenkort de speling weer terug.
Speling kan je niet wel balanceren wat steviger doorsmeren kan natuurlijk wel een boel speling "wegwerken".
O ja, af fabriek is de auto lang niet altijd voldoende doorgesmeerd etc. da's een LandRover "dingetje".
Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 30 Nov 2017, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Land Rover Defender 130 versnellingsbak trilt
Bruyndom schreef:Hai, de achteras is wel 3cm verhoogd, echter deze verhoging verdwijnt volledig als de jeep geladen is met zijn woonmodule. Dus dan staat de wagen terug op de oorspronkelijk hoogte of wat lager zelfs. Kan dit het probleem zijn?
Ho ho, gaan we vloeken of zit je op het verkeerde forum?
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Land Rover Defender 130 versnellingsbak trilt
Bruyndom schreef:Hai, de achteras is wel 3cm verhoogd, echter deze verhoging verdwijnt volledig als de jeep geladen is met zijn woonmodule. Dus dan staat de wagen terug op de oorspronkelijk hoogte of wat lager zelfs. Kan dit het probleem zijn?
Hooguit alleen als je leeg (zonder camperunit) rijdt.
En eh, kruisjes smeren doe ik elke 5000 km. Vroeger (Series III) was dat de onderhoudstermijn en qua constructie is er weinig veranderd. De huidige kruisjes zijn mogelijk van een betere materiaalsoort, maar smering blijft belangrijk. Ook bij mijn Td5 met een onderhoudsinterval van 20.000km.
Landmarcs schreef:O ja, af fabriek is de auto lang niet altijd voldoende doorgesmeerd etc. da's een LandRover "dingetje".
Wiellagers bijvoorbeeld.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten