met je eens.
hier ook zijn Defenders duur, maar minder dan in NL.
het hoeft niet echt betrouwbaar te zijn in de zin dat ik een auto voor dagelijks gebruik heb maar vind gewoon een LR nog steeds de leukste terreinwagen.
maar als hier de verkopers van de diverse RRC al zeggen dat ik de terugtocht naar huis de RRC beter op een trailer kan zetten omdat ze voor panne vrezen is de lol er toch wel snel af.
ik hoef er niet de Sahara mee door, maar een beetje zorgeloos rijden moet toch kunnen.
ik ken de TD5 toch wel erg goed, dus wellicht toch maar in die richting gaan kijken.
RRC 2.4 VM diesel ervaringen
Re: RRC 2.4 VM diesel ervaringen
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Re: RRC 2.4 VM diesel ervaringen
Wat een onzin.
Een beetje V8 rijdt 20 keer Frankrijk heen en terug.
Afgelopen zomer de Pyreneen, randje Spanje van oost naar west en terug.
Gewoon vacantie, 3000km, 2 weken fun.
Vlotjes terug met de 4,6 bouwjaar 1976.
Lekker goedkoop, mijn dagelijkse auto voor alle dagen.
Een beetje V8 rijdt 20 keer Frankrijk heen en terug.
Afgelopen zomer de Pyreneen, randje Spanje van oost naar west en terug.
Gewoon vacantie, 3000km, 2 weken fun.
Vlotjes terug met de 4,6 bouwjaar 1976.
Lekker goedkoop, mijn dagelijkse auto voor alle dagen.
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: RRC 2.4 VM diesel ervaringen
dyngo schreef:Wat een onzin.
Een beetje V8 rijdt 20 keer Frankrijk heen en terug.
Afgelopen zomer de Pyreneen, randje Spanje van oost naar west en terug.
Gewoon vacantie, 3000km, 2 weken fun.
Vlotjes terug met de 4,6 bouwjaar 1976.
Lekker goedkoop, mijn dagelijkse auto voor alle dagen.
Lekker goedkoop zijn ze allemaal in Frankrijk, althans goedkoop qua MRB, dus is een diesel netto goedkoper.
En ... als ze in Frankrijk al vooraf aangeven dat ie beter op een trailer opgehaald wordt ... dan moet je blij zijn als ie de trailer op rijdt.
Groeten MarcS
PS Natuurlijk kan een goed onderhouden V8 moeiteloos de Pyreneeën over komen.
Re: RRC 2.4 VM diesel ervaringen
Ach Marc, met zo'n vieze diesel kom je straks nergens meer binnen.
Daarentegen zijn onze 'oldtimer' RRs overal welkom.
Ik ben elke week wel één, twee keer in Aachen.
En het is ook waar, LPG rijdt schoon (steden), het verbruik is alleen wat ruim ..
Daarvoor is dan België met zijn gunstige prijzen (helft van NL).
2 km van Aachen staat een belgisch tankstation met, ik meen, 6 LPG tanks, altijd druk.
Daarentegen zijn onze 'oldtimer' RRs overal welkom.
Ik ben elke week wel één, twee keer in Aachen.
En het is ook waar, LPG rijdt schoon (steden), het verbruik is alleen wat ruim ..
Daarvoor is dan België met zijn gunstige prijzen (helft van NL).
2 km van Aachen staat een belgisch tankstation met, ik meen, 6 LPG tanks, altijd druk.
Re: RRC 2.4 VM diesel ervaringen
laat mij maar lekker dieselen .
hier in bergen (heuvels) rijdt n dieseltje toch lekkerder vind ik.
verbruik ook gunstiger en inderdaad vwb belasting maakt t hier geen reet uit.
daarbij zijn er hier geen steden van betekenis en als ze in de Correze oude diesels in steden verbieden, zijn alle steden leeg en sterven af, hahaha.
iedereen rijdt hier ouwe diesels.
ik wacht wel af tot ik een RRC 200TDI of beter een softdash 300 TDI tegen het lijf loop.
zijn hier trouwens aardig populair dus je moet er erg snel bij zijn..
en het gelul over "vieze diesels" is ook maar een politiek lulverhaal trouwens.
onder de noemer Prius onzin voor wat mij betreft.
hier in bergen (heuvels) rijdt n dieseltje toch lekkerder vind ik.
verbruik ook gunstiger en inderdaad vwb belasting maakt t hier geen reet uit.
daarbij zijn er hier geen steden van betekenis en als ze in de Correze oude diesels in steden verbieden, zijn alle steden leeg en sterven af, hahaha.
iedereen rijdt hier ouwe diesels.
ik wacht wel af tot ik een RRC 200TDI of beter een softdash 300 TDI tegen het lijf loop.
zijn hier trouwens aardig populair dus je moet er erg snel bij zijn..
en het gelul over "vieze diesels" is ook maar een politiek lulverhaal trouwens.
onder de noemer Prius onzin voor wat mij betreft.
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Re: RRC 2.4 VM diesel ervaringen
Roger schreef:laat mij maar lekker dieselen .
en het gelul over "vieze diesels" is ook maar een politiek lulverhaal trouwens.
onder de noemer Prius onzin voor wat mij betreft.
Een benzine motor is hooguit anders vies. Maar mensen mogen graag napraten
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: RRC 2.4 VM diesel ervaringen
Edward schreef:Roger schreef:laat mij maar lekker dieselen .
en het gelul over "vieze diesels" is ook maar een politiek lulverhaal trouwens.
onder de noemer Prius onzin voor wat mij betreft.
Een benzine motor is hooguit anders vies. Maar mensen mogen graag napraten
Ja, en het geeft een soort aflaat-gevoel als je dan ipv diesel op benzine gaat rijden - als je dus die vieze diesel de schuld kan geven.
Het is een groot complot, een monsterverbond tussen commercie en politieke correctheid om de diesel de schuld te geven.
Het is ook een groot complot, een een soort massa-hysterie, om met z'n allen de electrische auto te verheerlijken en in het zelfsturend rijden te geloven. In theorie kunnen zo de autowegen meer verkeer verwerken ... alleen ontstaan dan de knelpunten daar waar iedereen de autoweg af moet.
Ik wacht met spanning af wanneer de 1000 km file 's ochtends wordt gemeld.
Als je dan kijkt naar de bevolkingsgroei, de groei van het autopark en de "autonome" toename in het aantal kilometers per auto, dan ...
.... dan blijft er weinig over van die 30% schoner. De enige schone auto is een auto die stilstaat.
Groeten MarcS
- JoostKenya
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 14 Jun 2009, 09:41
- Contact:
Re: RRC 2.4 VM diesel ervaringen
Ik heb veel met de 2.4 VM diesel gereden. Mijn vader had zo'n ding in December 1987 op de valreep nieuw gekocht als laatste grijskenteken auto met ramen.
Het is geen geweldig blok.
Ik heb later ook een keer koppen gewisseld.
Na 250.000 kilometer op de klok heb ik er toen een 200tdi in gehangen. En dat reed veel beter!
Die 200Tdi paste zo op de bak. Je moest alleen even een ander toplager later draaien.
Het is geen geweldig blok.
Ik heb later ook een keer koppen gewisseld.
Na 250.000 kilometer op de klok heb ik er toen een 200tdi in gehangen. En dat reed veel beter!
Die 200Tdi paste zo op de bak. Je moest alleen even een ander toplager later draaien.
Re: RRC 2.4 VM diesel ervaringen
Ervaringen ..
Ik heb indertijd in de Ardennen bij Luik (Ferrière) een bosgroene 90er VM 2-deurs gekocht, 900 euro meen ik.
Die man had de auto nieuw gekocht voor zijn groenbedrijfje, dus meest plaatselijk gebruik met een trailer.
Nieuw van de dealer liep de auto al warm op de helling bij Luik omhoog naar de Ardennen (Sart Tilman), zo steil is die niet.
Het is nooit beter geworden.
Hij heeft de motor X keer laten repareren (altijd de koppen) en bij 150.000 km de auto aan mij verkocht.
Een aardige kapitaalsvernietiging.
Ik heb de auto aan een vriend in Dordrecht verkocht, voor V8 ombouw.
Een goed doel dus.
Het dak met hand schuifdak heb ik als herinnering op mijn 73er.
Dat waren nooit problemen mee.
Ik heb indertijd in de Ardennen bij Luik (Ferrière) een bosgroene 90er VM 2-deurs gekocht, 900 euro meen ik.
Die man had de auto nieuw gekocht voor zijn groenbedrijfje, dus meest plaatselijk gebruik met een trailer.
Nieuw van de dealer liep de auto al warm op de helling bij Luik omhoog naar de Ardennen (Sart Tilman), zo steil is die niet.
Het is nooit beter geworden.
Hij heeft de motor X keer laten repareren (altijd de koppen) en bij 150.000 km de auto aan mij verkocht.
Een aardige kapitaalsvernietiging.
Ik heb de auto aan een vriend in Dordrecht verkocht, voor V8 ombouw.
Een goed doel dus.
Het dak met hand schuifdak heb ik als herinnering op mijn 73er.
Dat waren nooit problemen mee.
Re: RRC 2.4 VM diesel ervaringen
heb genoeg gehoord en gelezen
het wordt geen VM.
jammer maar helaas.
vrijwel alle die hier te koop staan zijn VM diesels en ik snap nu ook waarom, hahaha
V8 3.5 dan maar?
EFI of carbu

het wordt geen VM.
jammer maar helaas.
vrijwel alle die hier te koop staan zijn VM diesels en ik snap nu ook waarom, hahaha
V8 3.5 dan maar?
EFI of carbu
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten