Groot en klein
-
Roger B.
Re: Groot en klein
ik verbaas me altijd dat mensen een defender ontspannend vinden (en vooral waarom een andere auto dan niet) wanneer ze op vakantie gaan.... als ik op vakantie ga is dat altijd ontspannend, van het moment dat ik de autodeur dicht trek, geen haast, geen stress.... dat had ik in de passat, dat had ik in de Transporters, dat had ik in de D1 en heb ik net zo goed in de P38 en de D2......
gone
-
Landmarcs
Roger B. schreef:ik verbaas me altijd dat mensen een defender ontspannend vinden ......
Dag Roger B.,
Je moet het anders lezen.
Er zijn mensen die het rijden met een Defender sowieso ontspannend vinden, zodra ze instappen is het "vakantie".
Er zijn ook mensen die deze ervaring niet kennen, of niet delen .... dat zijn gewoon andere mensen.
Groeten MarcS
-
Roger B.
ME110 schreef:Eerste echte trip met de Defender gehad. We zijn 6 dagen gaan skien in Oostenrijk met de Defender, en daarbij lekker gekampeerd met de tent. De Defender heeft het super gedaan, en heerlijk dat de auto zoveel ontspanning biedt zodra je onderweg bent.
zal het wel verkeerd lezen dan... maar in deze context lees ik toch echt dat het om de vakantierit draait
maar goed.... ik kan ontspannen raken van een rit in elke auto, net zoals ik ontzettend opgefokt kan raken van een rit in een defender... dat ligt niet aan de auto, dat ligt aan je gemoedsgesteldheid...
gone
NOu, lekker of topic maar heb net 360km met een Golf gereden en daar kan ik in welke gemoedstoestand dan ook geen ontspanning in vinden.
Tis héul voordelig van A naar B komen maar meer ok nie
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
Edward schreef:NOu, lekker of topic maar heb net 360km met een Golf gereden en daar kan ik in welke gemoedstoestand dan ook geen ontspanning in vinden.![]()
![]()
Of 't zo voordelig is is zelfs de vraag. Had je 5 jaar geleden een nette 5 tot 10 jaar oude Defender gekocht dan was die nu waarschijnlijk voor een betere prijs te verkopen ... en in de tussentijd was het rijden zelf misschien wat minder voordelig, daar tegenover staat dan wel 5 jaar afschrijving van een Golfje (en da's niet niks).
Groeten MarcS
-
Roger B.
wel bij de les blijven he Marc.... Edward heeft een paar jaar terug zijn defender verkocht, voor best een aardig bedrag, maar beduidend minder dan wat ie er voor betaald heeft, in de tussentijd heeft ie er behoorlijk geld in gestoken en als ie verder moest dan een durp verderop pakte ie de disco....
De Golf kocht ie voor minder dan de afschrijving van die defender....... en erg veel minder waard zal ie nie worden per jaar
MBT "elke auto" ik zei niet dat ik er met het meeste plezier in zou rijden, maar ik kan ontspannen raken van elke auto die niet uit elkaar valt van gammelheid..... het is meer gemoedsgesteldheid dan wat voor auto wat bepalend is of ik ontspan van een rit
De Golf kocht ie voor minder dan de afschrijving van die defender....... en erg veel minder waard zal ie nie worden per jaar
MBT "elke auto" ik zei niet dat ik er met het meeste plezier in zou rijden, maar ik kan ontspannen raken van elke auto die niet uit elkaar valt van gammelheid..... het is meer gemoedsgesteldheid dan wat voor auto wat bepalend is of ik ontspan van een rit
gone
Wahahahaaaaa!!!!
Ten eerste: afschrijving is alleen slecht in jouw boekje! Ik schrijf het hok sowieso af in de boekhouding en boekwinst maken is ook niet echt interessant.
Daarnaast: het ding heeft 2500 euri gekost en daar heb ik 1500 euri onderhoud aan besteed. Koop daar maar een Defender voor.
Verder loopt het hok 1:18 met een rijstijl die een Defender op de eerste rotonde doet omvallen.
En last but not least: ik hád een Defender weet je nog? Die heb ik 7 jaar gehad en net een ton mee gereden. waarom? Omdat er een Discovery naast stond die wél lekker reed.

Ten eerste: afschrijving is alleen slecht in jouw boekje! Ik schrijf het hok sowieso af in de boekhouding en boekwinst maken is ook niet echt interessant.
Daarnaast: het ding heeft 2500 euri gekost en daar heb ik 1500 euri onderhoud aan besteed. Koop daar maar een Defender voor.
Verder loopt het hok 1:18 met een rijstijl die een Defender op de eerste rotonde doet omvallen.
En last but not least: ik hád een Defender weet je nog? Die heb ik 7 jaar gehad en net een ton mee gereden. waarom? Omdat er een Discovery naast stond die wél lekker reed.
Edward van Vugt
Voor mij is het toch echt niet enkel mijn eigen gemoedstoestand die bepaalt of ik tot rust kom in een auto. Als ik met de Megane op vakantie ga is dat standaard een race van A naar B (je wilt geen minuut langer in die auto zitten dan strikt noodzakelijk). Zo’n auto biedt geen beleving, rijdt niet lekker en is geheel vreemd van emotie.
Maar ieder zijn eigen voorkeur uiteraard.
Maar ieder zijn eigen voorkeur uiteraard.
-
Roger B.
ik rij ook liever in de D2 of de Range, maar ik HOEF niet te stressen als ik in een golf of alfa naar mijn vakantie bestemming rij.....
als ik dan al zo'n end moet rijden alleen om er te komen ( dus snelweg van thuis naar vakantie bestemming) zou een Defender sowieso mijn laatste voorkeur zijn
als ik dan al zo'n end moet rijden alleen om er te komen ( dus snelweg van thuis naar vakantie bestemming) zou een Defender sowieso mijn laatste voorkeur zijn
gone
-
Landmarcs
Tja, ik ken iemand met een Megane die sinds de Gendarmes Meganes met dezelfde specs hebben gekocht ... al eens keek naar wat een Defender hem aan gemoedsrust kon bieden (de Gendarmes hebben overigens ook Defenders, maar daar hoef je niet veel van te duchten).
Die ultra snelle Meganes hebben overigens een "teer" puntje: nogal platte banden die als je even een iets te ongelijke puntdeksel mist (en dus raakt) dan zijn die platte banden ineens nog veel platter (en als dat dan op vrijdag in Antwerpen gebeurd dan heb je direct een extra vrij weekendje Antwerpen omdat die platte banden niet direct voorradig zijn). Ik adviseerde al een gewonere wielen-set maar dat mocht (eigenlijk) niet vanwege de typegoedkeuring, de auto kan dan sneller als de banden (mogen) ... niet dat je nog ergens - buiten enkele stukjes Autobahn* - legaal zo hard mag rijden.
Overigens heb ik wel eens een Megane van het eerste type meegekregen, gewoon een standaard benzine stoker, en het was geen beroerde auto, gewoon een praktisch voertuig met vering en wegligging afgestemd op de Franse (binnen)wegen.
Groeten MarcS
Die ultra snelle Meganes hebben overigens een "teer" puntje: nogal platte banden die als je even een iets te ongelijke puntdeksel mist (en dus raakt) dan zijn die platte banden ineens nog veel platter (en als dat dan op vrijdag in Antwerpen gebeurd dan heb je direct een extra vrij weekendje Antwerpen omdat die platte banden niet direct voorradig zijn). Ik adviseerde al een gewonere wielen-set maar dat mocht (eigenlijk) niet vanwege de typegoedkeuring, de auto kan dan sneller als de banden (mogen) ... niet dat je nog ergens - buiten enkele stukjes Autobahn* - legaal zo hard mag rijden.
- * Die Autobahn is een best eindje weg als je nabij Bordeaux woont.
Overigens heb ik wel eens een Megane van het eerste type meegekregen, gewoon een standaard benzine stoker, en het was geen beroerde auto, gewoon een praktisch voertuig met vering en wegligging afgestemd op de Franse (binnen)wegen.
Groeten MarcS
Terug naar “Nieuw op het forum”