Ron63 schreef:Dat lage punt zwaartepunt wilde deze berijder ook Marc, of toch ietsje te extreem![]()
Ja Ron63, dat is ook weer "ietsje" te extreem.
Grappig genoeg hoor je van bijna niemand dat hij echt een verhoging nodig heeft (behalve misschien Johnny voor wanneer hij naar IJsland gaat).
Alleen bij extreem terrein-rijden heb je een extreme aanpassing nodig.
Standaard is de Defender echt zo gek nog niet, hij komt een heel eind, en hij rijdt nog heel redelijk voor een 4x4-tuinhuisje.
Dus sluit ik me aan bij Pascal87: Houdt nu eerst eens bij of, en zo ja wanneer en hoe vaak, je op je chassis vast komt te zitten. Qua bodemvrijheid zijn het als eerste de assen die in de weg zitten, en heel soms zijn de in- en uitloop-hoek een knelpunt. En verder ben ik ook van "travel light" (binnen zekere grenzen) ... je neemt heel gauw teveel mee en dat maakt de auto ook weer topzwaar, en vraagt om zwaardere veren (en dat vermindert de terrein-waardigheid ook weer).
En tenslotte ... ik slaap ook als het zo uitkomt in de auto. Bij de huidige standaardhoogte is het in en uitstappen nog goed te doen, iets meer hoogte maakt dat in- en uitstappen onhandig (dat merk ik al als er per ongeluk net een dipje in het terrein achter de auto zit, of wanneer ik achter een steen onder de wielen moet leggen om prettig vlak te slapen).
Groeten MarcS