Advies autoalarm

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
tim

Re: Advies autoalarm

Berichtdoor tim » 27 Sep 2017, 23:45

Tsja..
Wat zal ik daar nou eens op zeggen;
Deze ronde kies ik voor laat maar.. :mrgreen:

Doet mij maar een Colin Archer(achige), 40 ft ofzo en pakweg 3 meter diepgang, en jij mag al mijn makitas's hebben, dan neem ik de zondvloet :D
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 28 Sep 2017, 09:31

tim schreef:Tsja..

Dat gaat aan mij voorbij, ik woon bij een serieuze zondvloed/zeespiegel-rijzing riant "aan zee".
Van hogere rivier-afvoeren heb ik ook al geen last, althans niet naast de deur ... .
Straks, in een wat langer toekomst-perspectief, liggen de AH en de Jumbo aan de weg naar het strand.
Er is natuurlijk wel zo dat we hier tzt op een soort groot waddeneiland wonen en dus veerpont gedoe krijgen.

Groeten MarcS

allard

Berichtdoor allard » 28 Sep 2017, 14:17

Off topic, maar dat zijn we toch al:

tim schreef:Soms sta je nergens meer van te kijken, pakweg 2 maanden terug een 3 delige Altrex schuifladder van een krappe 30 kilo en grofweg 4/4.50 meter lang doodleuk uit mijn tuin gejat, effe over een schutting van 2.30 meter hoog gewipt.

Je had een ladder in je tuin liggen? Kweeniehoor...?
Is jouw keuze natuurlijk, maar ik zou niet raar opkijken als ze straks door het openstaande badkamerraampje naar binnen zijn geklommen en de boel hebben meegenomen.

Misschien is het maar goed dat ze alleen de ladder meegenomen hebben...

(Maar evengoed vind ik dat iedereen van andermans spullen moet afblijven, dat spreekt voor zich)
130 HCPU TD5 MY2000

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 28 Sep 2017, 14:43

tja, je moet het ding toch ergens laten?
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 28 Sep 2017, 15:01

allard schreef:Off topic, maar dat zijn we toch al:

tim schreef:Soms sta je nergens meer van te kijken, pakweg 2 maanden terug een 3 delige Altrex schuifladder van een krappe 30 kilo en grofweg 4/4.50 meter lang doodleuk uit mijn tuin gejat, effe over een schutting van 2.30 meter hoog gewipt.

Je had een ladder in je tuin liggen? Kweeniehoor...?
Is jouw keuze natuurlijk, maar ik zou niet raar opkijken als ze straks door het openstaande badkamerraampje naar binnen zijn geklommen en de boel hebben meegenomen.

Misschien is het maar goed dat ze alleen de ladder meegenomen hebben...

(Maar evengoed vind ik dat iedereen van andermans spullen moet afblijven, dat spreekt voor zich)

Zelfs een ladder in de garage of schuur is niet veilig (zolang die schuur of garage niet heel goed is afgesloten).
Bij onze overburen hebben ze de ladder uit de garage achter in de tuin gehaald, zijn boven naar binnen geklommen en hebben de sleuteltjes van een dure Audi (en wat kleine handbagage) mee genomen. En dat precies voordat het dure, stille, alarm ook op de boven-etage was geinstalleerd.
Een eindje verderop in de straat een vergelijkbare truuk, en daar zelfs via een Velux dakraam op de 2º verdieping, daar ging het om de sleuteltjes van een VW-Passaat in een bijzondere limited edition in mat-antraciet-grijs (de eigenaar in kwestie werkt(e) bij VW en had dus kennelijk een "goede smaak" - althans in de ogen van het boeven-gilde).

Een alarm is op de auto is slechts een beperkt hulpmiddel:   Het moet niet al te gemakkelijk te manipuleren zijn, en tegelijk gemakkelijk genoeg voor de rechtmatige eigenaar. Bovendien, hoeveel herrie een alarm ook maakt, het moet ook nog een zeer snelle opvolging hebben, anders is het alleen maar slecht voor je nachtrust -- het is tenslotte rustiger als je doorslaapt en pas 's ochtends bemerkt dat je bestolen bent. Ik ken ook het voorbeeld waar het alarm zoveel herrie maakte dat je echt direct de auto uit wil vluchten, en toch werd de camper in kwestie leeggehaald, en had(den) de dief/dieven ook nog de tijd om even wat beter te zoeken (de camper stond op een toeristische parkeerplek, kennelijk alarmeert daar een alarm niemand - en nee, het was geen standaard camper waarin een dief blindelings de weg weet).

Of te wel: parkeer je auto zo mogelijk op een wat veiliger plek, zorg dat ie er niet te aantrekkelijk uit ziet, en zorg vooral dat de inhoud er onaantrekkelijk uitziet .... en verder ... hoop op veel geluk (want er zijn ook dieven die zonder kijken gewoon alles mee nemen en pas thuis kijken wat ze aan buit hebben -- zo raakte een student ooit een zware zak met bodemmonsters kwijt: voor iedereen behalve die student waardeloos spul).

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 28 Sep 2017, 22:13

Het gaat er ook niet om dat je zooi ín huis of schuur niet gejat zou kunnen worden.... :shock: :shock: Tis nel te moeilijk maar voor Marc zal ik het ffe uitleggen...... In je auto zijn spullen onverzekerbaar, in huis of schuur vallen ze onder de inboedel en krijg je iig nog wat van de verzekering.....
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 28 Sep 2017, 22:53

Edward schreef:Het gaat er ook niet om dat je zooi ín huis of schuur niet gejat zou kunnen worden.... :shock: :shock: Tis nel te moeilijk maar voor Marc zal ik het ffe uitleggen...... In je auto zijn spullen onverzekerbaar, in huis of schuur vallen ze onder de inboedel en krijg je iig nog wat van de verzekering.....

De beste zekerheid is uiteindelijk toch de voorzorg. Als je iets te vaak ongevraagd bezoek krijgt en je iets te vaak een claim doet dan wordt zelfs de inboedel in huis moeilijk verzekerbaar. (Mijn schoonmoeder - ook al in Gouda - kreeg na een paar kleinere claims, na insluiping en ander ongevraagd bezoek, al een beperking in de dekking. Het enige waar je van verzekerd bent met verzekeraars ... is gezeik.)

Groeten MarcS

tim

Berichtdoor tim » 28 Sep 2017, 23:24

Voor wat het waard is in de discussie;
op de eerste plaats had en zal ik ook geen bedrijfsmatige verzekering hebben aangaande je werkmateriaal; gegarandeerd veel premie, allerlei clausule's als uitsluitingen en minimale vergoeding bij ellende.
Het loont gewoon niet om je dure gereedschappen te verzekeren, je bent tov de verzekering altijd de verliezer.
Als het gaat om een bedrijfsauto geldt altijd de restrictie dat je voor de avond/nacht je gereedschap eruit moet halen en thuis oid moet herbergen, los van allerlei maatregelen mbt de auto.
Bij mijn opstal/inboedelverzekering tav het woonhuis is inhoud van je auto tot 500 euro meeverzekerd, alleen in deze casus ging het niet op; bedrijfsmatige anschaf en gebruik van het materiaal.

Het is wederom een les voor me geweest, evenals de terechte opmerking van Allard, en ook hier weer, aanvankelijk zat die Altrex ook met een kettingslot om die eik.
Tijd deed haar werk; die eik werd dikker in diameter en ik werd lui qwa aanmpassing qwa kettinglengte.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 29 Sep 2017, 00:38

weer die afrikaan die om de hoek komt kijken :roll:
gone

Terug naar “Kroeg”