heb je een foto van die ledjes welke van ebay komen? Of een link van de pagina?
Klikkerdeklik
heb je een foto van die ledjes welke van ebay komen? Of een link van de pagina?
De passing van een Wipac is niet slecht, de diameter is iets kleiner dus je moet de bevestiging iets aanpassen. Als dat slecht gebeurt ben je daar zelf bij. In mijn lampen zitten hoogst illegale 100 watters en die hebben nog niks gesmolten.
Wel roesten de randen net zo graag als de originele en die moet je dus voor montage goed conserveren.
Edward schrijft:
De passing van een Wipac is niet slecht, de diameter is iets kleiner dus je moet de bevestiging iets aanpassen. Als dat slecht gebeurt ben je daar zelf bij. In mijn lampen zitten hoogst illegale 100 watters en die hebben nog niks gesmolten.
Wel roesten de randen net zo graag als de originele en die moet je dus voor montage goed conserveren.
Het ging volgens mij over de achterlichten. Heb jij 100 Watt in je achterlichten?
Dan ga ik niet achter je rijden. :lol:
Ik heb de Wipac rem/achterlichten van mijn serie IIa,na twee keer last te hebben gehad van gesmolten vittingen,vervangen door originele TD5 units (die bij de dealers verbazingwekkend genoeg ook bijna niets kosten,14 euro dacht ik.)en sindsdien geen problemen meer.
Met de stadslichten voor heb ik nog geen problemen tot nu toe en met de richtingaanwijzers ook niet. Die worden niet zo warm als de remlichten,maar als ik ze nog eens moet vervangen gaan daar ook origineel Landrover in want de kwaliteit van de gebruikte materialen is toch zienbaar beter en voor de kosten hoef je het dus niet te laten.
Groet,
Eric.
Hallo,
Ik heb recentelijk de mijne gemodificeerd naar NAS specs.
Inderdaad betekent dat wel dat je de gaten in het plaatwerk moet gaan ruimen , sterker nog als je klaar bent zijn ze ovaal, dus pas op er is geen weg terug.
Dan wat betreft de licht toename........
Ik had deze mod al eerder bij een collega van me gedaan en was er zo over te spreken dat ik het ook bij de mijne heb gedaan
NAS is al een enorme winst tov de kleine achterlichten en indien netjes gedaan absoluut geen doorn in het oog.
Zelf overweeg ik nu ook de LED modificatie door te voeren (meeste werk van de NAS vergroting is immers toch al gedaan) echter vindt het nog wel aan de prijzige kant.
Hoewel im wel zou beginnen met alleen de achter / remlichten en pas in een later stadium de rest.
Wat op site wel onduidelijk is is het volgende.
Je dient niet alleen de lamp plus plinth te kopen, maar er moet volgens mij ook een stukje elektronica voor led stabilisatie oid tussen gehangen worden, en das geloof ik niet goedkoop
staat een beetje onduidelijk aangegeven op de site.
gr
Luke
Luke schrijft:
Hallo,
Ik heb recentelijk de mijne gemodificeerd naar NAS specs.
Inderdaad betekent dat wel dat je de gaten in het plaatwerk moet gaan ruimen , sterker nog als je klaar bent zijn ze ovaal, dus pas op er is geen weg terug.
Dan wat betreft de licht toename........
Ik had deze mod al eerder bij een collega van me gedaan en was er zo over te spreken dat ik het ook bij de mijne heb gedaan
NAS is al een enorme winst tov de kleine achterlichten en indien netjes gedaan absoluut geen doorn in het oog.
Zelf overweeg ik nu ook de LED modificatie door te voeren (meeste werk van de NAS vergroting is immers toch al gedaan) echter vindt het nog wel aan de prijzige kant.
Hoewel im wel zou beginnen met alleen de achter / remlichten en pas in een later stadium de rest.
Wat op site wel onduidelijk is is het volgende.
Je dient niet alleen de lamp plus plinth te kopen, maar er moet volgens mij ook een stukje elektronica voor led stabilisatie oid tussen gehangen worden, en das geloof ik niet goedkoop
staat een beetje onduidelijk aangegeven op de site.
gr
Luke
Tja, t'is niet voor niks, een volledige set.
Echter wat betreft de "stabilistatie": de specs zeggen van 9 tot 33 V dus redelijk hufter-proof.
En een klein voordeeltje: de Led-lichten zijn zo plat dat de gaten mi niet aangepast hoeven.
Zo te zien is het "plinth" netjes uitgelijnd monteren draadjes aansluiten en NAS-Led-lamp erin.
Alleen voor de knipperlichten moet je hetzij een "balast" danwel een "solid-state" knipper-relais monteren. De Led-lichten nemen zo weinig stroom dat de traditionele installatie "denkt" dat er een of meer lampjes stuk zijn. Een "balast" is gewoon een stroomvreter die doet alsof er wel gloeilampjes zijn, en "solid state" is een electronische variant op de relais-schakeling.
Groeten MarcS
![]()

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten