D2 '01 TD5 Geratel aan onderkant auto (video met geluid)

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Eelkes

Re: D2 '01 TD5 Geratel aan onderkant auto (video met geluid)

Berichtdoor Eelkes » 28 Aug 2017, 15:03

Frustrerende is dat ik net een uitgebreide roadtrip heb gemaakt van meer dan 6000 km met dat geratel. Twee moertjes aandraaien en het is een zee vqn rust nu in de auto :|
Land Rover Discovery 2 2002 TD5 Epsom Green 961/HAF

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 28 Aug 2017, 18:11

Eelkes schreef:Frustrerende is dat ik net een uitgebreide roadtrip heb gemaakt van meer dan 6000 km met dat geratel. Twee moertjes aandraaien en het is een zee vqn rust nu in de auto :|

Tja, je kan je nu afvragen wie het meeste "Ausdauer" heeft, de LandRover of zijn berijder.

Ik denk dat mijn auto geen 6000 km blijft ratelen .... :ugeek:

Groeten MarcS

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 28 Aug 2017, 18:50

Landmarcs schreef:Ik denk dat mijn auto geen 6000 km blijft ratelen .... :ugeek:

Ah, jouw Land Rover geeft het eerder op?

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 28 Aug 2017, 19:07

Erik Peters schreef:
Landmarcs schreef:Ik denk dat mijn auto geen 6000 km blijft ratelen .... :ugeek:

Ah, jouw Land Rover geeft het eerder op?

Binnen het universum van mogelijkheden ... is dit de minst waarschijnlijke.

Ik krijg redelijk snel genoeg van "rare" geluiden, dus is het een stuk waarschijnlijker dat ik ruim voordat die 6000 km voorbij is mij kop eens onder de auto steek.
Ik moet wel bekennen dat ik eens een hele maand met een niet werkende ventilatie-regeling heb gereden ... het was winter (en ook echt winters weer) en de warmte kwam alleen benedenlangs. De reparatie was overigens nauwelijks lastiger als in dit geratel-geval, dwz met wat tie-raps het buitenkabeltje "opdikken" en het daarna weer vastklemmen -- het was dus ook weer een typische LandRover constructie: de buitenkabel-mantel was opgestroopt en het klemmetje klemde daardoor niet meer - als ik dit van te voren had geweten dan had ik de winterse koude wel getrotseerd en de ventilatie eerder gerepareerd.

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”