Turbo doet het niet bij starten TD5 d2 2004

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
sketcher

Re: Turbo doet het niet bij starten TD5 d2 2004

Berichtdoor sketcher » 16 Aug 2017, 11:21

Nog een suggestie naast de boven genoemde. Is het een automaat of een handbak?
Als het vloeistofniveau van de automaat te laag is duurt het even voordat er genoeg vloeistof is om lekker op te pakken. Eenmaal warm gaat het dan beter. Optrekken gaat dan heel traag als de motor en bak nog koud zijn.

Dag gezegd hebbende, zou ik eerst de Lucht massa meter testen (stekker er uit en kijken of het verschil uitmaakt, waarde laten uitlezen door iemand met een Hawkeye of Nanocom of Testbook) en de turbo actuator even testen door te proberen bewegen met een tang. Kijk op Youtube hoeveel weerstand normaal is. Ook kun je de vacuum slangetjes van de wastegate modulator controleren.

Vervolgens kun je de intercooler naar turboslangen even controleren op scheuren. Ik had gelijke klachten en er bleek een scheur net voor de turbo te zijn. Dit was echter met koude en warme motor maar wellicht is de scheur kleiner en gaat het dicht bij warme temperaturen.
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 16 Aug 2017, 11:53

sketcher schreef:...
Vervolgens kun je de intercooler naar turboslangen even controleren op scheuren. Ik had gelijke klachten en er bleek een scheur net voor de turbo te zijn. Dit was echter met koude en warme motor maar wellicht is de scheur kleiner en gaat het dicht bij warme temperaturen.

Een gedélamineerde slang kan ook nog. Als de losse flap dan niet al te groot is kan je eventueel hebben dat ie eerst voor een obstructie zorgt en uiteindelijk toch opzij geblazen wordt.

Groeten MarcS

sketcher

Berichtdoor sketcher » 16 Aug 2017, 12:41

Landmarcs schreef:
sketcher schreef:...

Een gedélamineerde slang kan ook nog. Als de losse flap dan niet al te groot is kan je eventueel hebben dat ie eerst voor een obstructie zorgt en uiteindelijk toch opzij geblazen wordt.

Groeten MarcS

+1 Heb het ook gehad maar dat gaf bokken, maar ik denk dat idd als het flapje klein genoeg is dat zeker kan. Zeker het bekijken waard. Heb nu silicone slangen, stuk beter.
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.

Terug naar “Techniek”