speling in wiel
Re: speling in wiel
ludo schreef:hoi Piet
O ik dacht dat het bij mn avatar stond, maar het is een disco 3 uit 2008...
Nee gisteren heb ik er 4 banden om laten zetten door kwikfit, uit laten lijn en alles, en vandaag naar de dealer gereden voor een apk en hij kwam dus met deze constatering....met 2 gordels vervangen, een kapje hier en daar en dus die lagers of wat dan ook van dat wiel....1400 euri..
Zelf vind ik het wat onzin...maar ja...geen goedkeuring apk...dus ben een soort verplicht om zoveel neer te tikken.
Ok, is een officiele dealer dus ja, open de knip..
Ging er even om of ik daar nog en paar duizend mee kan doorrijden ( vakantie)?
gr
is het nog wat geworden bij een andere garage? kijk als je weet wat je moet vervangen kun je het altijd nog zelf even doen. Heeft de garage ook uitgelegd wat er aan de hand was en wat ze moeten vervangen? want het kan goed zijn dat het niet veel onderdelen zijn, maar dat het gewoon lastig is om er te geraken. of dat het een schatting is omdat ze verwachten een aantal dingen tegen te komen, maar dat het mogenlijk toch goedkoper uit kan vallen.
Ik zou in iedergeval niet rond blijven rijden met dit, zeker niet omdat het afkeur is, dat betekend meestal dat het wel serieus genoeg is.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)
Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen
Weet niet hoe disco 3's in elkaar steken..
Bij 'classic' Range Rovers is het simpel het afregelen (iets aandraaien) van de moeren die de wiellagers opsluit.
Of vervangen en afstellen als ze versleten zouden zijn.
Mijn 70er Range Rovers doen het nog steeds met hun originele lagers, tot nog toe alleen de keringen vervangen.
Eigenlijk een erg goedkope auto om te rijden (nooit iets stuk)
Bij 'classic' Range Rovers is het simpel het afregelen (iets aandraaien) van de moeren die de wiellagers opsluit.
Of vervangen en afstellen als ze versleten zouden zijn.
Mijn 70er Range Rovers doen het nog steeds met hun originele lagers, tot nog toe alleen de keringen vervangen.
Eigenlijk een erg goedkope auto om te rijden (nooit iets stuk)
-
Roger B.
rangerovers vanaf de P38 en disco's vanaf de D2 zitten heel anders in elkaar, geen stelbare conische lagers, geen swivelbollen deels zelfs nieteens starre assen... totaal niet te vergelijken met een RRC
gone
ludo schreef:hahaha
ja maar kost me een bom geld na de 160.000km, krijgt een paard de hik van....of moet ik dat zien als hobby...
Lees je wel ooit wat je schrijft? Onderhoud kost teveel geld, dus dan maar upgraden naar een D4.......
Je D3 is hooguit 10K waard. Een D4 begint bij 20K...........
Maar ik zal het wel weer niet snappen
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Wat een ellende.
Blijf ik maar bij mijn stelbare RR's.
Kosten weinig, rijden geweldig !
Blijf ik maar bij mijn stelbare RR's.
Kosten weinig, rijden geweldig !
-
Roger B.
sorry, maar een D3 rijdt ECHT veel beter dan een RRC, en als Ludo niet weet WAT er speling heeft is er niks te zeggen of het überhaupt met wiellagers te maken heeft
gone
-
Landmarcs
Edward schreef:ludo schreef:hahaha
ja maar kost me een bom geld na de 160.000km, krijgt een paard de hik van....of moet ik dat zien als hobby...
Lees je wel ooit wat je schrijft? Onderhoud kost teveel geld, dus dan maar upgraden naar een D4.......![]()
![]()
Je D3 is hooguit 10K waard. Een D4 begint bij 20K...........
Maar ik zal het wel weer niet snappen
Ik snap het ook niet ... dwz ... ik snap niet dat mensen bij een grotere levensduur verlengende reparatie niet zelden zonder verder nadenken zeggen dat het de auto niet waard is en dat ze 'm inruilen. De inkoper moet de reparatie ook doen, of als hij wat "opportunistischer" is hopen op een argeloze koper, dus in de inruilwaarde zit de aanstaande uitgave op z'n minst deels verwerkt.
Een goedkope, in principe grotendeels afgeschreven auto, waarvan je de levensduur verlengd ... daar maak je de kilometerkosten alleen maar lager mee.
De enige "goede" reden voor het inruilen is een verwachte waterval aan reparaties (maar verwacht dan ook niet veel inruilwaarde), of de wens iets anders/nieuws te kopen .
Groeten MarcS
-
Dutchhills
Een wiellager vervangen bij de D3 is een redelijk eenvoudig klusje. Lager zelf kost iets van €175,-- met nieuwe afsluitmoer. Uurtje werk. Als het aan de voorkant is. Aan de achterkant is het meer werk. Maar daar komt veel minder vaak speling op.
En waarom moesten de gordels vervangen worden? Als ze wat rafelen kun je ze bijknippen en vervolgens de randjes even voorzichtig dicht smelten.
Nieuwe gordels kosten wel serieus geld, zo rond de €275,-- per stuk.
Als je voor onderhoud volledig afhankelijk bent van een garage ben je inderdaad soms heel veel geld kwijt. En dan maakt het niet uit of je een D3, D4, Defender of een Ford Mondeo of wat dan ook hebt.
Maar als je jezelf goed voorbereid en weet wat onderdelen kosten en hoeveel werk het is kun je aanzienlijk besparen. Bij klussen die ik niet zelf kan doen lever ik zelf de onderdelen aan en spreek een vaste prijs af. Dan heb je ook geen verrassingen achteraf.
En een maand voor de APK doe ik soms een voorkeuring. Dan heb ik nog een maand de tijd om eventuele punten zelf op te lossen.
En waarom moesten de gordels vervangen worden? Als ze wat rafelen kun je ze bijknippen en vervolgens de randjes even voorzichtig dicht smelten.
Nieuwe gordels kosten wel serieus geld, zo rond de €275,-- per stuk.
Als je voor onderhoud volledig afhankelijk bent van een garage ben je inderdaad soms heel veel geld kwijt. En dan maakt het niet uit of je een D3, D4, Defender of een Ford Mondeo of wat dan ook hebt.
Maar als je jezelf goed voorbereid en weet wat onderdelen kosten en hoeveel werk het is kun je aanzienlijk besparen. Bij klussen die ik niet zelf kan doen lever ik zelf de onderdelen aan en spreek een vaste prijs af. Dan heb je ook geen verrassingen achteraf.
En een maand voor de APK doe ik soms een voorkeuring. Dan heb ik nog een maand de tijd om eventuele punten zelf op te lossen.
2005 RRS Supercharged Buckingham Blue - Verkocht
2008 Discovery 3 TDV6 HSE Lux Auto Buckingham Blue - Ex Dutch Royal House - 365000 km - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
1988 Landrover 110 County V8 "Gomba" - VERKOCHT
IIDTOOL, vanaf software release 2.19 VIN Free voor o.a. code lezen en wissen.
2008 Discovery 3 TDV6 HSE Lux Auto Buckingham Blue - Ex Dutch Royal House - 365000 km - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
1988 Landrover 110 County V8 "Gomba" - VERKOCHT
IIDTOOL, vanaf software release 2.19 VIN Free voor o.a. code lezen en wissen.
-
Landmarcs
Dutchhills schreef:En waarom moesten de gordels vervangen worden?
Koop een goedkoop gordel-hoesje (bedoeld voor de schouder, eventueel een extra goedkope met reclame) en monteer die onderaan het vaste deel van de gordel (eventueel met de reclame-kant naar binnen), en je hebt ineens veel minder beschadigingen aan de gordel. Het is gewoonlijk het onderste "vaste" deel dat beklemd raakt, en steeds in de meest stoffige schop-zone verkeert.
Bij een Defender willen de gordels ook nog tussen het slot komen, met een tie-rapje houd je de gordel dan nog wat meer in bedwang.
O ja, let wel op dat de gordel goed strak kan aanliggen, want een gordel die niet goed strak/glad aanligt geeft op het moment dat ie z'n werk moet doen weer extra schade (daarom trek ik 's winters, met een dito winterjas, de gordel ook altijd even glad/strak.
Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 28 Jul 2017, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.