loos stuurwiel

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Landmarcs

Re: loos stuurwiel

Berichtdoor Landmarcs » 10 Jun 2017, 16:47

VeeTee schreef:Ik woon in dat plaatsje dat eindigd op 'Berg', en heb mijn 2 Land Rovers ook al jaren in onderhoud bij de gebr. J&J - en naar volle tevredenheid.
Kom volgende keer als je daar bent eens langs, bakkie doen en motorkap gluren... ;)

De volgende keer vooral ook J&J eens aanspreken op het hoe en wat van de besturingsorganen :!:
Ik ken GJJ nog uit zijn vorige leven en toen was ie soms een beetje over-laconiek, maar verder niet kwaad.

Groeten MarcS

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 10 Jun 2017, 16:55

Landmarcs schreef:De volgende keer vooral ook J&J eens aanspreken op het hoe en wat van de besturingsorganen :!:
Ik ken GJJ nog uit zijn vorige leven en toen was ie soms een beetje over-laconiek, maar verder niet kwaad.

Groeten MarcS

Jaja, in zijn vorig leven werkte G-J nog bij een Land Rover dealer waarvan ik de naam uit mijn brein verbannen heb... :evil:
Laatst gewijzigd door VeeTee op 10 Jun 2017, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 10 Jun 2017, 17:15

VeeTee schreef:
Landmarcs schreef:De volgende keer vooral ook J&J eens aanspreken op het hoe en wat van de besturingsorganen :!:

Groeten MarcS

Jaja, in zijn vorig leven werkte G-J nog bij een Land Rover dealer waarvan ik naam uit mijn brein verbannen heb... :evil:

Sorry 8-)

jan van daalen

Berichtdoor jan van daalen » 10 Jun 2017, 20:17

Onwetend op welke teentjes ik nu mogelijk stap, maar mijn (rij???) technische kennis is redelijk van embryonale proporties dus kocht ik mijn 130 nieuw bij deze bewuste dealer waar hij ook in onderhoud was. Nadat hij eens op 4 poten liep kreeg ik daar te horen 'm onmiddellijk te laten staan omdat de motor uit elkaar moest. Ik kon 'm niet missen (werk) nam het risico, reed weg en belde een mede 130 virus slachtoffeer die me aanraadde eens bij J & J te gaan kijken. Dat was net op de route naar een klus dus onaangekondigd reed ik binnen. GJ luisterde, bromde wat over een stekker, trok een bekabeling van de motor af, zette er een andere op en vier tientjes verder was ik probleemloos klaar.
Tis voor mij een stukkie rijden (en thanks God doet 'tie ook Landcruisers, maar ja daar mankeert nooit wat aan :D ) maar al het spul zit sindsdien daar in onderhoud.
Uiteraard zullen er veel meer van dergelijke vaklui rondlopen, maar je moet ze maar net (leren) kennen.

Jan

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 10 Jun 2017, 20:32

jan van daalen schreef:bij deze bewuste dealer

... ik heb geen naam genoemd, hoe weet jij nu welke ik bedoel?
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

jan van daalen

Berichtdoor jan van daalen » 10 Jun 2017, 20:44

In de Gooise matras weet iedereen toch wel wie waar gewerkt heeft :mrgreen: :mrgreen:

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 11 Jun 2017, 20:11

of het nu piet en kees in grubbekutteveen was of J&J in ....berg..... overal waar gewerkt wordt, werken mensen, en door legio redenen kan er iets niet 100% gegaan zijn zoals het zou moeten....

en zelfs als dat niet het geval is, (zoals mijn verhaal over de steekas (borg) moer van mijn P38 illustreerde) kan er altijd weleens wat gebeuren dat onmogelijk leek..... Hoofdzaak is dat er A) niks ernstigs gebeurd is en B) voor zover er twijfel over schuld bij de garage zou zijn, dit door de garage naar tevredenheid van alle betrokken partijen afgehandeld wordt...
gone

conny

Berichtdoor conny » 12 Jun 2017, 12:31

Heb hetzelfde meegemaakt, maar dat was wat extremer. Naar links sturen (terreinrijden) met het linker "vallen" op een rotsblok en stuurstang krom. Later ook die koppeling loos over de aansluiting stuurhuis draaien.
Komt dus, denk ik, door te grote krachten op de stuurinrichting. Bij de TS misschien wel door die klap tegen z'n uitgestuurde wiel.

jan van daalen

Berichtdoor jan van daalen » 12 Jun 2017, 21:30

Nehh, daar zou dan 12 jaar tussen zitten.
Ik ben allang blij dat het geen algemeen voorkomend euvel is :D

Jan

Terug naar “Techniek”