Defender td5 2001 gierende brandstofpomp
Re: Defender td5 2001 gierende brandstofpomp
In jouw obscure landen heb ik ook veel getankt maar mijn pomp gierde al voor die tijd. Na een aantal zaken te hebben gecontroleerd én uitgesloten moet ik toch ook een keer die pomp vernieuwen. De originele is van VDO volgens mij....ca €350
Failing to prepare is preparing to fail!
-
Roger B.
Erik Peters schreef:Roger B. schreef:... als er in die 1,5 jaar nooit water afgetapt is mag er wel eens beter onderhoud gepleegd worden![]()
Tja, bij die oude trekkers wordt het water (pas) afgetapt als het brandstoffilter wordt vervangen en dat gebeurt lang niet altijd na 1,5 jaar. Bij een paar van die trekkers zit een glaasje onderaan het het brandstoffilter, zodat je kunt zien of er (condens)water in zit, maar dat is meestal niet het geval.
Groet,
Erik.
Tja, het is dan ook geen ouwe trekker...... hoewel.... maar in het onderhoudsschema staat geheid dat je bij een onderhoudsbeurt water uit het filter aftapt, dus elke 20.000km of elk jaar had dat moeten gebeuren
gone
- Erik Peters
Roger B. schreef:Tja, het is dan ook geen ouwe trekker...... hoewel....
Zo zie ik het ook
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Jankouwenberg
Ik heb alle onderdelen in huis, nieuwe pomp, Dieselkoeler, dop expansievat etc etc. Uiteraard hoor ik vanochtend de pomp niet meer. Voorlopig laat ik het even zo en voer ik de controles van het dieselfilter op, en vervang ik de expansievatdop. Ben benieuwd of het een structureel probleem is of dat ik een keer foute brandstof heb getankt. Jullie horen nog van me. Heel erg bedankt voor het meedenken.
Jan
Jan
Defender station 110 td5 2001 blauw wit dak
2cv Citroën 1983 blauw
2cv Citroën 1983 blauw
-
Jankouwenberg
Rovertjes
Om er een eindje aan te maken. Ik heb alles vandaag vervangen ontluchtfilter, dieselkoeler en ook maar de pomp. Pomp vervangen leek een eitje totdat je er achter komt dat het kennelijk al eens eerder is gedaan want een van de plastic pennetjes waarmee je de dieselslangen in de pomp steekt was gebroken en met wat tape weer aan elkaar geflanst (mischien kwam daardoor wel lucht in het systeem. Twee uur bezich geweest iets degelijks te maken zodat ik niet achter een nieuwe dieselslangen aan moest.
De dieselpomp houdt na twee rondjes ontluchten. Nu keurig zijn mond. Nu hopen dat mijn aansluiting blijft zitten anders, nog een keer een vervangende slang erin friemelen.
Weten jullie trouwens dat je met 3kilo zand tussen je tank en beschermplaat rondrijd
Jan
Om er een eindje aan te maken. Ik heb alles vandaag vervangen ontluchtfilter, dieselkoeler en ook maar de pomp. Pomp vervangen leek een eitje totdat je er achter komt dat het kennelijk al eens eerder is gedaan want een van de plastic pennetjes waarmee je de dieselslangen in de pomp steekt was gebroken en met wat tape weer aan elkaar geflanst (mischien kwam daardoor wel lucht in het systeem. Twee uur bezich geweest iets degelijks te maken zodat ik niet achter een nieuwe dieselslangen aan moest.
De dieselpomp houdt na twee rondjes ontluchten. Nu keurig zijn mond. Nu hopen dat mijn aansluiting blijft zitten anders, nog een keer een vervangende slang erin friemelen.
Weten jullie trouwens dat je met 3kilo zand tussen je tank en beschermplaat rondrijd
Jan
Defender station 110 td5 2001 blauw wit dak
2cv Citroën 1983 blauw
2cv Citroën 1983 blauw
Bedankt voor je eindbericht. Bij Nakatanenga kun je ijzeren pennetjes kopen ter vervanging van die plastic pennetjes. Alleen is het mij niet gelukt die op de originele, keiharde, slangetjes te schuiven.
Dat er veel bagger op verstopte plekken zit, weet ik.
Dat er veel bagger op verstopte plekken zit, weet ik.