DISCO 2 TD5 automaat

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Roger B.

Re: DISCO 2 TD5 automaat

Berichtdoor Roger B. » 21 Nov 2017, 20:14

het kan best dat je alsnog je pomp gemold hebt/had. dat mollen zit inwendig, niet zichtbaar zonder demontage.

dat je P niet werkt kan goed te maken hebben met de afstelling van je selector kabel en switch, komt vrij nauwkeurig en als ie niet goed staat komt ie niet in de 1 of niet in de p

De flexplate buigen..... das wachten tot ie afscheurt..... door het kromdrukken bij de montage kan ie rond de middelste bouten al scheurtjes opgelopen hebben....

bij het plaatsen van de koppelomvormer moet je goed opletten dat deze diep genoeg in de bak glijdt.
de bak moet zonder geweld tegen de motor aan komen, als je hem er met de bouten tegenaan moet trekken is het niet goed
makkelijkst om de bouten door de flexplate in de koppelomvormer te draaien en op moment te zetten is via het gat voor de startmotor
(wel bij plaatsen van de flexplate op de motor oopletten dat de drie punten van de flexplate voor de gaten in het "vliegwiel" zitten, anders lukt het echt niet via die weg
gone

petersb

Berichtdoor petersb » 22 Nov 2017, 19:10

Hoi MarcS, de disco is inderdaad een hobby of leer-project van me. Niks is leuker dan na intensief gesleutel de auto aan het lopen te krijgen. Deze hobby mag niet uit de klauwen lopen qua kosten, anders krijg ik ruzie met mijn vrouw.

Roger B: Bij de eerste montage had ik inderdaad de koppelomvormer niet goed in de bak gemonteerd, maar bij demontage van de pomp zag ik geen bijzonderheden. Na montage heeft de auto goed geschakeld voor ongeveer 2 km, zal de bak er weer onderuithalen als ik tijd en zin heb.

Ray vd Velden

Berichtdoor Ray vd Velden » 23 Nov 2017, 19:24

Roger B. schreef:het kan best dat je alsnog je pomp gemold hebt/had. dat mollen zit inwendig, niet zichtbaar zonder demontage.

dat je P niet werkt kan goed te maken hebben met de afstelling van je selector kabel en switch, komt vrij nauwkeurig en als ie niet goed staat komt ie niet in de 1 of niet in de p

De flexplate buigen..... das wachten tot ie afscheurt..... door het kromdrukken bij de montage kan ie rond de middelste bouten al scheurtjes opgelopen hebben....

bij het plaatsen van de koppelomvormer moet je goed opletten dat deze diep genoeg in de bak glijdt.
de bak moet zonder geweld tegen de motor aan komen, als je hem er met de bouten tegenaan moet trekken is het niet goed
makkelijkst om de bouten door de flexplate in de koppelomvormer te draaien en op moment te zetten is via het gat voor de startmotor
(wel bij plaatsen van de flexplate op de motor oopletten dat de drie punten van de flexplate voor de gaten in het "vliegwiel" zitten, anders lukt het echt niet via die weg

Kan wel Roger er zijn mensen die de flexplate klakkeloos montoren en dan nog met de motor uit de auto.....
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 23 Nov 2017, 19:33

niet te vergeten binnen een half jaar dat ze het al eens verkeerd gedaan hadden :roll: :lol:
gone

Crazy-G

Berichtdoor Crazy-G » 24 Nov 2017, 09:28

Ik herinner me van mijn 300 TDi automaat dat de flexplate op de krukas uitge-shimmed moest worden om op de juiste plaats te komen voor de koppel omvormer.

Niet heel lastig werk maar wel heel belangrijk om secuur te doen, juist om problemen met met name de oliepomp in de automaat te voorkomen.

Was bij mij nodig omdat ik een motorwissel moest doen vanwege kapot lopen van mijn eerste 300 TDi, na montage uiteraard in duizenden kilometers nooit problemen gehad met de automaat of het schakelen omdat ik het wphb exact heb gevolgd.

Gert-Jan.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 24 Nov 2017, 12:01

bij een p38 en een D2 (beide 4Hp22 bak) nooit shims tegen gekomen tussen flexplate en die bus tussen flexplate en "vliegwiel" normaalgesproken ligt te flexplate ook nagenoeg tegen de koppelomvormer aan wanneer die voor montage volledig in de bak geschoven werd. Het gaat meestal mis als de bak met geweld tegen de motor getrokken wordt aan de bouten
gone

petersb

Berichtdoor petersb » 23 Dec 2017, 12:05

Even een update:

De auto heeft het goed gedaan voor een tijdje ( 24 km). Maar nu schakelt de autop pas bij zeer hoge toerentallen (3000 t/min). Wegrijden is zo niet leuk en het lijkt steeds erger te worden. Soms gaan ook de lampjes M+S aan (Noodloop).
Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?

Roger

Berichtdoor Roger » 23 Dec 2017, 13:33

kan het zijn dat ie in de sport mode blijft hangen?

weinig zinvol antwoord wellicht, maar succes in elk geval.
lijkt me complex zo te lezen.
ik zou er in ieder geval niet zelf aan durven beginnen.
gaat me net iets te ver.
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 24 Dec 2017, 00:27

petersb schreef:Even een update:

De auto heeft het goed gedaan voor een tijdje ( 24 km). Maar nu schakelt de autop pas bij zeer hoge toerentallen (3000 t/min). Wegrijden is zo niet leuk en het lijkt steeds erger te worden. Soms gaan ook de lampjes M+S aan (Noodloop).
Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn?

wat heb je gedaan om hem die 24 km wel weer aan het rijden te krijgen? als M en S niet branden, hoe trekt ie dan op? veel slip? schakelmoment wordt bepaald door veel factoren, motortemperatuur, gaspedaalstand, MAF sensor signaal etc.
gone

petersb

Berichtdoor petersb » 27 Dec 2017, 09:10

Hoi Roger,

Na al mijn sleutelwerk reed de auto prima, schakelde goed in alle versnellingen. Op een gegeven moment voelde ik meer slip en moest ik wegrijden bij hogere toerentallen. na een paar keer werd het al snel erger en nu schakelt hij helemaal niet meer in een versnelling, ook niet bij hoge toerentallen. wel gaan bij hoge toerentallen de lampjes M+S branden. Als je enig idee hebt wat dit kan zijn is dat fijn, ik kan weinig vinden op internet en diverse fora. Oliepeil is goed. Zou het de koppelomvormer kunnen zijn? kun je testen door in de versnelling te zetten en dan gas te geven. moet dan op bepaald toerental blijven hangen. Werkt bij mij niet, maar is dan de koppelomvormer kapot? Ga nog even zoeken voordat ik alles weer onder de auto uit haal.

Terug naar “Techniek”