Toch heb ik nog wel een echte beginnersvraag. Ik heb gevonden dat de stage one en de latere defenders permanent 4x4 zijn (vandaar ook dat een stage 1 homokineten heeft aan de voorkant ipv kruisjes).
Houd dit dan echter in dat je niet kan kiezen tussen 4x2 en 4x4? De defender waar ik ooit ingezeten heb had dacht ik wel een hendel om dit te selecteren samen met hoge/lage gearing?
Aankoop landrover ja of nee
-
Speeddragon
-
Waterrover
- Beheerder
Re: Aankoop landrover ja of nee
Speeddragon schreef:Toch heb ik nog wel een echte beginnersvraag. Ik heb gevonden dat de stage one en de latere defenders permanent 4x4 zijn (vandaar ook dat een stage 1 homokineten heeft aan de voorkant ipv kruisjes).
Houd dit dan echter in dat je niet kan kiezen tussen 4x2 en 4x4? De defender waar ik ooit ingezeten heb had dacht ik wel een hendel om dit te selecteren samen met hoge/lage gearing?
Dat was vast een Belgische series, die waren er ook in permanent 4x2 met een limited slip diff. Geen handel om 4x4 in te schakelen aanwezig, das in Belgie ook nie nodig
-
Landmarcs
Re: Aankoop landrover ja of nee
Speeddragon schreef:Toch heb ik nog wel een echte beginnersvraag. Ik heb gevonden dat de stage one en de latere defenders permanent 4x4 zijn (vandaar ook dat een stage 1 homokineten heeft aan de voorkant ipv kruisjes).
In een Defender kan je kiezen tussen High en Low (en halverwege) en verder tussen een gelocked middendifferentieel of een open middendifferentieel -- je schakelt dit met één pookje in een 8-vormig schakelpatroon (denk dan wel aan een rechthoekige 8).
In de allereerste "Defenderoïde" 110-en was er optioneel een traditionele schakeling met 2x4 in high en inschakelbaar 4x4 in high en low (en dat is dan locked), heel snel verviel deze optie omdat er weinig winst met deze aandrijving te behalen valt (eigenlijk alleen maar verlies).
Groeten MarcS
PS Pas later gaan de 90, 110 & 127/130 Defender heten, vandaar de aanduiding "Defenderoïde".