Landrover verhoogt prijzen

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landmarcs

Re: Landrover verhoogt prijzen

Berichtdoor Landmarcs » 03 Apr 2017, 16:38

Waterrover schreef:
Landmarcs schreef:
hnb1965 schreef:Waarom mogen ..... etc, etc wel om de zoveel tijd hun prijzen verhogen en Landrover niet ;-) ?

Precies .... en als LandRover het niet doet, dan zijn er zat die zelf hun LandRover verhogen (of die denken dat hun LandRover in waarde stijgt door er van alles aan en op te schroeven, plakken etc.)   :mrgreen:

Groeten MarcS

PS Een LandRover wordt alleen meer waard als LandRover zelf de productie (om economische redenen) stopt

Met deze stelling vraag ik mij of de waarde van een Santana is gestegen nadat de productie gestopt is? Er zijn wel meer merken gestopt met de productie, dat het merk bv een specifiek model, dan meer waard zou worden, is niet in alle gevallen zo.

Klopt, maar in dit geval wordt het waar het de Defender betreft wel ondersteund door de "dagprijzen".
En Rob S. meldde dat de Freelander 2 ook al last had van koopkoorts.

In het algemeen wordt de waarde alleen van de meer "iconische" beter na het staken van de productie.
Meestal komt er na het staken van het ene model vanzelf een nieuwe en vaak betere opvolger en dan is de oude snel vergeten.

Groeten MarcS

PS Hoe het staat met de waarde van de Santana's weet ik niet, ik weet wel dat er in Spanje nog opvallend veel van rondrijden.

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 03 Apr 2017, 16:51

Tja Marc,

Ieder jaar verblijf ik een langere tijd in Spanje, ik zie echter maar zelden een Santana? Wel zie ik oude Patrol's van zo'n 30 jaar oud rondrijden, zeker in bergachtig gebied. En wanneer de nieuwe Defender komt (mochten ze die naam aanhouden) dan is het oude "icoon" inderdaad snel vergeten, en kelderen de prijzen.

Chris

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 03 Apr 2017, 17:11

Waterrover schreef:Ieder jaar verblijf ik een langere tijd in Spanje, ik zie echter maar zelden een Santana? Wel zie ik oude Patrol's van zo'n 30 jaar oud rondrijden, zeker in bergachtig gebied. En wanneer de nieuwe Defender komt (mochten ze die naam aanhouden) dan is het oude "icoon" inderdaad snel vergeten, en kelderen de prijzen.

Dan kom je in andere delen van Spanje als ik.
Ik was juist verbaasd zo weinig oude Ebro-Patrols te zien en nog relatief veel Santana's (en echte Defenders).

Indertijd was ik redelijk onder de indruk hoe snel de Patrols de Spaanse markt veroverden ... maar nu lijken er toch ook erg veel doorgeroest (of verhuisd naar "jouw" deel van Spanje). NB "Mijn" deel van Spanje betreft het noorden, dwz Pyreneeën en Picos de Europa.
Ik deed in 1981 veldwerk in Spanje en kom er nu slechts onregelmatig.

Groeten MarcS

PS   Of een nieuwe "Defender" de oude snel laat vergeten weet ik niet, eerst maar eens afwachten of er werkelijk een serieuze utilitaire vervanger komt. De 2CV of de DS hebben ook nooit een echter vervanger gekregen en zijn daardoor nog steeds ruim "in demand" mits in redelijke tot goede staat.

Edward

Berichtdoor Edward » 03 Apr 2017, 19:17

Landmarcs schreef:
Dan kom je in andere delen van Spanje als ik.

Dan ik....... :shock: :shock:

Heb 7 jaar een D2 gereden tot ik em plat reed en in die tijd 7000 euro afgeschreven. Is nog steeds geen bijtellen, maar doe maar weer zo'n wagen.......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 04 Apr 2017, 00:16

Edward schreef:Dan ik.......

Ik gebruik de "Onze Nederlandse spreektaal" van Jelle de Vries (met mate).   Daar is niks :shock: aan, integendeel.
Het onderscheid tussen "als" en "dan" is zuiver kunstmatig, ooit ingevoerd om de taal "mooier" te maken.

Groeten MarcS

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 04 Apr 2017, 10:57

Landmarcs schreef:
Edward schreef:Dan ik.......

Ik gebruik de "Onze Nederlandse spreektaal" van Jelle de Vries (met mate).   Daar is niks :shock: aan, integendeel.
Het onderscheid tussen "als" en "dan" is zuiver kunstmatig, ooit ingevoerd om de taal "mooier" te maken.

Groeten MarcS

Een leuke manier om slecht Nederlands te verbergen Marc. Quote "Dan kom je in andere delen van Spanje ALS ik". Unquote Is dus een foute toepassing van Nederlands. De zin "Ik gebruik de "Onze Nederlandse spreektaal" van Jelle de Vries" klopt ook niet, hier dien je 'de' weg te laten. ;)

Groet Chris

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 04 Apr 2017, 17:43

Waterrover schreef:..... De zin "Ik gebruik de "Onze Nederlandse spreektaal" van Jelle de Vries" klopt ook niet, hier dien je 'de' weg te laten. ;)

Mijns inziens klopt het als een bus (en in ieder geval denk ik dat de boodschap meer dan duidelijk over komt).

In: Ik gebruik de "Onze Nederlandes spreektaal" is "Onze Nederlandse spreektaal" de titel van het boek.
Ik denk overigens dat deze constructie ook door de ANS (= Algemene Nederlandse Spraakkunst) wordt geautoriseerd.

Maar goed, we raken een beetje van het rechte pad af.

Groeten MarcS

PS Vandaag kwam ik alhier iemand tegen die me haar hond voorstelde: Hij heette "LandRover" (of kortweg "Land").

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 04 Apr 2017, 19:54

Landmarcs schreef: Vandaag kwam ik alhier iemand tegen die me haar hond voorstelde: Hij heette "LandRover" (of kortweg "Land").
Een jachthond zeker en geen land mee te bezeilen?

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 04 Apr 2017, 20:09

Om maar weer een beetje on-topic te komen:

Erik Peters schreef:... geen land mee te bezeilen?

Dan betreft het zeker een Land Wind... :lol:
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 04 Apr 2017, 20:28

Erik Peters schreef:
Landmarcs schreef: Vandaag kwam ik alhier iemand tegen die me haar hond voorstelde: Hij heette "LandRover" (of kortweg "Land").
Een jachthond zeker en geen land mee te bezeilen?

't Was meer een (type) Border Collie ... dus zo-eentje waar je bezig mee blijft (waarmee de naam weer heel toepasselijk is).   :o

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”