Slepen met een automaat.

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Joep Weijers

Re: Slepen met een automaat.

Berichtdoor Joep Weijers » 08 Mar 2017, 22:57

tim schreef:Je "moet"gewoon een route nemen waar je zo min mogelijk hoeft te sturen en te remmen, maw: de snelweg.
(indien van toepassing)
Gewoon rustig aan op de rechterbaan, niets aan de hand.

Het is wordt sterk afgeraden te slepen op de snelweg, hooguit over de vluchtstrook om een pechgeval naar de eerste afslag te brengen. Politie kan er ook een artikel 5je van maken. "Rustig" 80 km/h is best wel eng als je aan een touwtje op max 5 meter achter een auto bungelt. Ik heb al wat gekke dingen gedaan en ben niet snel bang, maar met 60 km/h gesleept worden in een autobianchi a112 (~700 kg, dus geen rembekrachtijg was niet heel erg) was erg intensief en vond ik niet heel relaxt.

Persoonlijk zou ik in het geval van slepen boerenweggetjes kiezen en niet boven de 60 uit komen. Of een trekstang, dan blijft de afstand iets constanter.

Edward

Berichtdoor Edward » 08 Mar 2017, 23:11

Sjezus wat zijn mensen toch allemaal bang en flauw.

Toen Johnny met z'n 130 stilstond heb ik hem gewoon opgehaald met een kinetisch touw. Dat is officieel te lang want 8 meter maar dat gaat meer dan prima. Van Dwingeloo naar Onstwedde gereden. Over de snelweg gewoon met 100, je moet tenslotte met het verkeer mee :lol: :lol:

Problemen verzinnen is ook een kunst.

Van Assen via Vries naar Tynaarlo is een stukje van hooguit een kwartier als je super langzaam rijdt....... Is echt de praat niet waard...... :roll: :roll:

Ben je echt bang dan rij je langs het kanaal, één lange rechte (zand) weg tot Tynaarlo. Alleen ff bij de Formido de rotonde over en je bent er......
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 09 Mar 2017, 11:38

Edward schreef:Sjezus wat zijn mensen toch allemaal bang en flauw.

Precies.

Het kan geen kwaad je goed voor te bereiden (en dus alle kwade kansen te bezien), maar daardoor moet je ook weer niet overbezorgd worden.

Lang geleden maakte ik een proefrit in een hagelnieuwe Renault, die verloor ineens al zijn koelvloestof (tja .. slangklem niet goed vast).
    De dealer stuurde een verkoper met een sleepkabel ipv een monteur met slangklem en 5 liter koelvloeistof.
    Dus van Barneveld naar Amersfoort over de A2 en A28 gesleept. Een prima proefrit-ervaring. :geek:

Ik had overigens kort tevoren een proefrit gemaakt in een andere Renault, ook hagelnieuw, en daarin zaten de accu-klemmen niet goed vast zodat ie soms niet startte.   Toch weer een Renault gekocht :ugeek:
    Die laatste Renault was overigens de aanleiding om toch maar een LandRover te kopen, dus al met al niet Off-Topic.
Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 09 Mar 2017, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.

ppw

Berichtdoor ppw » 09 Mar 2017, 12:00

eeuhmmm, was mij ooit eens verteld dat met een automaat max. 25km/u gesleept mocht worden... was iets met koppelomvormer en smering oid.. :roll: :?
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 09 Mar 2017, 12:33

ppw schreef:eeuhmmm, was mij ooit eens verteld dat met een automaat max. 25km/u gesleept mocht worden... was iets met koppelomvormer en smering oid.. :roll: :?

Precies, daarom wordt de tussenbak ook in zijn vrij gezet.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Martin Discovery 1

Berichtdoor Martin Discovery 1 » 09 Mar 2017, 14:30

Heren , :D

Ik heb Geba gebeld in Tynaarlo en die hebben me nog iets om te checken meegegeven,

Mocht ik er onverhoopt dan nog niet achter zijn gekomen wat het euvel is dan sleep ik de auto met +\- 50 km tot 80 km per uur morgen over een 80 km weg binnen door van Assen via Vries naar Tynaarlo.

Ik gebruik een sleep touw van ongeveer 5 meter en de auto die me gaat slepen is een ouwe peugeot 106 :lol:
Gaat goed komen !
Dank !

piet_g

Berichtdoor piet_g » 10 Mar 2017, 10:51

haha.. klinkt als een strak plan :D.

laat je gelijk de koppelingsplaten van die peugot vervangen daar ;). maar als het eenmaal rold is het geen probleem.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Martin Discovery 1

Berichtdoor Martin Discovery 1 » 10 Mar 2017, 19:04

Ik ben zonder problemen bij Geba "geland" .
De Peugeot heeft het slepen overleefd , die blikken van de mede weggebruikers :lol: :lol: onbetaalbaar!

Morgen beginnen ze met een diagnose en dan weet ik meer.

Martin Discovery 1

Berichtdoor Martin Discovery 1 » 14 Mar 2017, 18:21

Nou het viel allemaal mee.
Ik heb wel mjn vraagtekens bij de ANWB man die me probeerde te helpen.
Het bleek dat de verdeler van tijd af was , dat de rotor stuk was en de bougiekabels zaten niet allemaal op de juiste bougie :shock:
Ik denk dat de ANWB man toen hij wat bougie kabels lostrok om een vonken test te doen ze verkeerd terugpeplaatst heeft, tja ik wist niet hoe ze hoorden te zitten dus daar hield het voor mij wat betreft zoeken al op zonder dat ik het wist heb ik een week naar een euvel gezocht :lol:

Maar goed morgen mag ik de Disco ophalen er komt een nieuw rotortje in de bougiekabels zitten weer op de juiste plek en hij is weer op tijd gezet.
Gelukkig valt het allemaal mee. Bedankt allen nog voor de sleep tips !!

conny

Berichtdoor conny » 15 Mar 2017, 11:26

Ach ja, de anwb. Als het niet te moeilijk is, kunnen ze je helpen. Een vriendje met een Matchless motorfiets (6v, positief geaard) hebben ze een keer starthulp gegeven met een 12v booster en negatieve aarde aangesloten op het frame. :lol: :lol: :lol: engels topproduct vloog bijna in de brand.

Terug naar “Techniek”