110 '85 V8: welke vering?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Erik Peters

Re: 110 '85 V8: welke vering?

Berichtdoor Erik Peters » 23 Apr 2017, 00:11

miloman schreef:Ga ook nog maar de voorveren aanpakken denk ik.

Waarom? Bij mij zitten nog steeds de originele veren, ik heb wel nieuwe schokdempers geplaatst.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

miloman

Berichtdoor miloman » 23 Apr 2017, 00:36

Op een gegeven moment liep er voor iets aan de grond (spatlap denk ik). Dus ik denk dat 'ie met nieuwe veren (en idd meteen dempers meenemen) wat hoger staat, en wat lekkerder ligt.
Defender 110 V8 1985 LT85 Edelbrock 1404

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 23 Apr 2017, 09:09

miloman schreef:Op een gegeven moment liep er voor iets aan de grond (spatlap denk ik). Dus ik denk dat 'ie met nieuwe veren (en idd meteen dempers meenemen) wat hoger staat, en wat lekkerder ligt.

Meet de afstand as-bumpstops eens.   Meten is weten, deze afstand is een prima maat voor hoever de voorveren ingezakt zijn.
Zolang je geen zware lier op een extra uitstekende lierbumper hebt heb je alleen te maken met het (zeer) langzaam inzakken van de voorveren.

NB Qua voor-spatlappen: die raken heel snel aan de grond. Op mijn oude Td5 waren die spatlappen heel soepel, en dan merkte je niks, mijn huidige spatlappen zijn achterlijk stijf en dan hoor je soms dat ze ergens langs raggen -- soms staan ze daarna ook ineens raar scheef. (Ze zijn zo stijf dat de spatlap de montage ruimschoots zal overleven: de blikken strip waaraan de spatlap zit krijgt het nu zwaar te verduren ... voorheen was het de spatlap die als eerste "moe" werd.)

Groeten MarcS

Terug naar “Techniek”