Update!- DorpelsNa een week of twee geen verhaal er meer op gezet te hebben, vond ik het wel weer eens tijd voor een verslagje.

Deze keer zijn de dorpels aan de beurt. Dit was wel een van de grootste klussen van de hele auto. De dorpels waren rot, heel erg rot. Eigenlijk was er bijna geen sprake van een dorpel, hij was bijna helemaal verdwenen.

Zoals je ziet veel roest... Dus er moest een nieuwe dorpel komen. Het word geen originele, omdat er straks ook nog rocksliders op komen en die ergens aan bevestigd moeten worden. Pap heeft dus de rocksliders zelf moeten maken. En ik moet zeggen, dat is aardig goed gelukt. Nadat deze gemaakt waren moest de oude dorpel (of wat er van over was) er uit geslepen worden.

Zoals je op de 2 foto ziet, is de voetenbak er ook uitgeslepen. Daarna kon de dorpel er in. En ik kan je vertellen dat een rot klus is. Omdat de dorpels zelf gemaakt zijn was het nogal passen en meten om hem er goed in te krijgen. Maar na een paar avonden is het uiteindelijk gelukt!

En het ziet er ook nog goed uit!

Zoals je op de foto ziet, hebben we de dorpel zwart geschilderd. Eerst twee lagen proxy ter bescherming tegen roest en daarna een laag hammerite.
http://beta.myalbum.com/photo/XKEDsedddzvn/1k0.jpgOok de voetenbak van de passagierskant gedaan. Deze is zelf gemaakt en ook dit weer met proxy en een laag hammerite.

Zelf alles uitgezaagd en gelast. Je ziet ook dat de A-stijl weer netjes is gemaakt en roest vrij. Eerst alles uitgestukt, wat je hieronder ziet.

Ook hebben we de voetenbak voor de rechterkant gedaan, maar daarbij hebben we wel een origineel plaatwerkdeel gebruikt. Zie hieronder de foto.

Dus zo zijn we weer een stap dichterbij een rijdende auto. En eigenlijk is de grootste klus nu geklaard. Ook hebben we de A-stijlen aangepakt en die zijn ook weer helemaal top!

De volgende stap nu, is het ontluchten van de remmen.