Omdat ik met de P38 weleens een weekendje Fürstenau en dergelijke doe en wil doen, en deze niet op de openbare weg mag... vervoer ik hem op een 6m lange schamelaanhanger.....
Deze kocht ik voor niet veel, en er is wat werk aan....en funktionaliteit gaat even voor optische verfraaiing...
dus als eerste de redelijk slechte multiplex vloer eraf en een vloertje van steigerplanken erop:
Dan moet je nog best hoog springen met je Range Rover om op die laadvloer te komen..... dus ook een setje rijplaatjes in elkaar gelast:
moeten nog wat aangepast en afgewerkt, maar zijn wel al bruikbaar.
Dan een ander uitdaginkje....ik heb best een hekel aan tentje opzetten.......en in de auto slapen is ook niet alles..... dus een kleine vouwwagen op marktplaats op de kop getikt... maar ja.... één auto met twee aanhangers das wat lastig legaal te rijden...
op onderstaande foto staat ie voor de P38 op de schamel
maar dat was niet wat ik in gedachten had met de koop van de vouwwagen (bedankt Edward voor het idee)
ik heb gezocht naar een klein (bak max ongeveer 2 meter lang) vouwwagentje omdat ie dan dwars op de schamel kan, die is 2m breed......
Dus al het overbodige demonteren.....
levert een bergje onderdelen
na er wat stroken hardhout onder geschroefd te hebben ligt ie min of meer op zijn plek voorop de schamel....
eergisteren de bevestiging aan de schamel gemaakt en gemonteerd, en de pootjes die onder de vouwwagen zaten aan de bovenzijde op het verstevigde rek gemaakt. Standaard klap je het deksel om, en ligt dat op de grond.... nu kom je dik 40cm te hoog uit, en dat kan met die pootjes weer prima opgevangen worden....
als het van het weekend droog is eens even openklappen......
transport en slapen......
-
Roger B.
Re: transport en slapen......
nou.... openklappen was in eerste instantie geen succes...... het deksel kwam in de knoei met de montagebeugels en de balk van de aanhanger....
de boel even losgeschroefd en 4cm naar links verplaatst en toen ter test de klep even open gedaan en pootjes uitgeschroefd....
van de week even beugels aanpassen en de boel weer vastzetten...
de boel even losgeschroefd en 4cm naar links verplaatst en toen ter test de klep even open gedaan en pootjes uitgeschroefd....
van de week even beugels aanpassen en de boel weer vastzetten...
gone
Hi Roger,
Is de vouwwagen bak tov de schamel nog te stellen of zit deze vastgeschroefd.
Ik kan me zo maar voorstellen dat je genoodzaakt bent de schamel op een niet vlakke plek te parkeren, en dan zou het horizontal stellen van je bed best fijn zijn.
Is de vouwwagen bak tov de schamel nog te stellen of zit deze vastgeschroefd.
Ik kan me zo maar voorstellen dat je genoodzaakt bent de schamel op een niet vlakke plek te parkeren, en dan zou het horizontal stellen van je bed best fijn zijn.
Discovery2
Sankey/StormTrailer
Sankey/StormTrailer
-
Roger B.
Nee. Geen stelmogelijkheid op de schamel. Nou heb ik zelf geen last met slapen van een beetje afwijking van waterpas.
Als het heel erg wordt zet je de kar gewoon elders.
Er komt in de toekomst nog een enkelasser karretje met vlakke vloer op gelijke hoogte als de schamel waar ik de kampeerkist dan op kan schuiven voor evenementen of vakantie of wat dan ook waarbij de schamel niet mee gaat. Dat karretje krijgt wel stelpootjes.
Als het heel erg wordt zet je de kar gewoon elders.
Er komt in de toekomst nog een enkelasser karretje met vlakke vloer op gelijke hoogte als de schamel waar ik de kampeerkist dan op kan schuiven voor evenementen of vakantie of wat dan ook waarbij de schamel niet mee gaat. Dat karretje krijgt wel stelpootjes.
gone