Hmmm.. wordt vervolgd....
Ja, dat is wel gebeurd, maar nooit hier aangevuld.....
Inmiddels is de set spacers gemonteerd, en gebleken dat met name de achter as bij verhogen zo ver achterover kantelt dat de balg wel erg schuin op de voet komt te staan en door de te grote zijdelingse component de spacer van de as drukt (harde knal en op de bumpstop vallen....)
Dat was bikkelweekend 2014.... nog een dag over de Havelter hei gestuiterd op 3 luchtbalgen en bedenken wat er mis gegaan is....
Ik heb toen aangenomen dat de splitpen te verroest geweest is en gebroken is... dus de boel gemonteerd met een goede splitpen en ...op naar het paasweekend in Fürstenau.... nog geen 500 m in het terrein, heuveltje met wat kuilen en een bocht... PANG.... de rest van het weekend met de disco en 110 van Herman en Liesbeth (mee)gereden...
Dan dus toch te veel zijwaartse krachten, nieuwe spacers voor de achter as laten maken, dit keer met een bovenvlak dat naar voren gekanteld is, en twee gaten voor imbusbouten waarmee de spacer aan de as gebout wordt ipv de originele balg-montage methode te gebruiken.
Weinig tijd en evenementen op afgesloten terrein (geen kenteken op de speelauto) dus 1 augustus met spacers versie 2 en inmiddels ook Terrafirma +2" schokdempers er onder ...
weer naar Havelte voor een nachtje assistentie bij een WAMPEX wandeling..... hele nacht over de hei gestuiterd, helemaal prima, geen centje pijn....
Toen was de auto dus goed rijdbaar en kon ik een dagje plannen om mijn echtgenote kennis te laten maken met zelf offroad rijden.... dus een zaterdag geprikt en met zijn tweetjes en de HSE op de kar naar Fürstenau.... een prima terrein voor beginners, gewoon veel makkelijke zandpaden en mogelijkheid een stapje verder te gaan.
Ook daar alles prima verlopen en hartstikke leuke dag gehad.... totdat ik op het einde te hard door een plas water gereden ben....
zie ook het topic hierover in de kroeg..
naar achteraf gebleken is is de motor echt overleden....
Gebroken drijfstang:
heeft de cilinderbus stuk geslagen ......
en een gat in de zijkant van het blok...
het einde van deze P38 die nu in onderdelen verkocht zal worden....
Maar er is weer licht aan de horizon.... wordt vervolgt (in nieuw topic)