Landmarcs schreef:Twee vragen:
1º Houd je wel genoeg rekening met de koel-ventilatie-behoefte van de koelbox(en) ?
2º Zou je niet beter een iets dikker multiplex gebruiken voor die plekken waar nu balkjes in de hoek-verbindingen zitten ?
En een opmerking:
Als je de "lade-constructie" voor de 2º koelbox echt als lade maakt win je vele centimeters ongebruikte ruimte terug.
Of zit onder deze uitschuif-constructie een dubbele bodem met het "verborgen" documenten-compartiment ?
1. Had ik inderdaad gezien! Ondertussen gaatjes geboord in de 'box' zodat die kan ventileren. Pas gedaan nadat de foto's gemaakt waren. De koelbox tussen de stoelen blaast eigenlijk precies tussen de rugleuningen uit, maar dat zal wel loslopen (heeft meer speling). Ben van plan dit nog uit te gaan proberen voordat de zomer voorbij is.
2. De balkjes zijn eigenlijk voornamelijk 'constructiebalkjes', dus meer een plek om schroeven in te kunnen draaien om twee platen (haaks) aan elkaar te kunnen verbinden (op de kopse kant schroeven van 9-21mm multiplex blijft een uitdaging al dan niet een slecht idee

).
Op de meeste plekken zijn ze constructief niet nodig dacht ik. Achteraf waren balkjes van 18x48 ook niet ideaal voor dit doeleinde (om voor de hand liggende redenen), maar de extra cm's in de verticale richting maken de box weer wat stijver, dus ook geen ramp.
Ik had ook 'pen/gat' verbindingen kunnen maken, dan had je bijna geen balkjes nodig gehad. Maar dat had me een stuk meer tijd gekost. Er gaan ook geen honderden kilo's in deze kist natuurlijk, dus 9mm vond ik wel een mooie prijs/gewicht/kwaliteit verdeling.
De uitzonderingen zijn natuurlijk het verticale balkje recht onder de koelkast, dat verticale latje zit er inderdaad om te helpen bij het dragen van het gewicht van de koelkast.
De koelkast-slede is een beetje overdreven gebouwt. Zitten 4 dwarslatten onder, waar er eigenlijk maar 2 nodig waren. Dus dat maakt het inderdaad iets minder handig om te gebruiken als 'verborgen opslag'. Misschien nog wel de moeite om eens te bedenken of ik daaronder nog iets kwijt kan/wil.
De geheimen documentenopslag is al wel over nagedacht
Nu vooral even nadenken over de optimale plek voor de brandblusser, ventilatie voor de compressor. En de meest verstandige manier om het hele 12v systeem hieraan vast te maken.
De extra batterij komt dus rechtsonder in de 'kist' (achter de bestuurdersstoel). Maar de omvormer komt achter de 'derde' stoel. Dus voornamelijk de MPPT controller, DC-DC lader, en het extra zekeringenkastje moeten even een goed plekje krijgen. Gelukkig nog onaangewezen ruimte zat.