Series 2 restauratie

Verslagen van modificaties, restauraties interieurinrichting etc geen reparaties. Reageren alleen per PB
Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re: Series 2 restauratie

Berichtdoor Erik Peters » 14 Jan 2021, 08:48

Coen83 schreef:De spanningsrichter heb ik niet meer nodig omdat ik een dynamo erop heb gezet (ipv de originele generator die wisselspanning levert).

Dat is niet juist, de originele dynamo met losse spanningsregelaar levert een gelijkspanning (geen wisselstroom). Alleen leveren die gelijkspanningsgeneratoren doorgaans niet zo veel Ampères, maar dat was vroeger geen probleem (weinig verbruikers).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Coen83
Berichten: 467
Lid geworden op: 12 Okt 2011, 12:26

Re: Series 2 restauratie

Berichtdoor Coen83 » 14 Jan 2021, 15:31

Barwaut schreef:Nee, dat is je kentekenplaat...

Ik bedoel je kenteken: SX-83-03.
Waarom nu 96-MA-96?


Goede vraag, geen idee eigenlijk. Ik denk dat de RDW dat mettertijd veranderd heeft toen het een oldtimer werd? Ik kan het eens navragen....
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Coen83
Berichten: 467
Lid geworden op: 12 Okt 2011, 12:26

Re: Series 2 restauratie

Berichtdoor Coen83 » 14 Jan 2021, 15:32

Erik Peters schreef:
Coen83 schreef:De spanningsrichter heb ik niet meer nodig omdat ik een dynamo erop heb gezet (ipv de originele generator die wisselspanning levert).

Dat is niet juist, de originele dynamo met losse spanningsregelaar levert een gelijkspanning (geen wisselstroom). Alleen leveren die gelijkspanningsgeneratoren doorgaans niet zo veel Ampères, maar dat was vroeger geen probleem (weinig verbruikers).

Groet,

Erik.


Ah zo. Ik was in de veronderstelling dat ze wisselstroom leveren maar zie nu na wat speurwerk dat ze onregelmatige gelijkstroom leveren waardoor ze een 'voltage regulator' nodig hebben. Die heb ik eruit gehaald.
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Coen83
Berichten: 467
Lid geworden op: 12 Okt 2011, 12:26

Re: Series 2 restauratie

Berichtdoor Coen83 » 14 Jan 2021, 15:34

Coen83 schreef:
Erik Peters schreef:
Coen83 schreef:De spanningsrichter heb ik niet meer nodig omdat ik een dynamo erop heb gezet (ipv de originele generator die wisselspanning levert).

Dat is niet juist, de originele dynamo met losse spanningsregelaar levert een gelijkspanning (geen wisselstroom). Alleen leveren die gelijkspanningsgeneratoren doorgaans niet zo veel Ampères, maar dat was vroeger geen probleem (weinig verbruikers).

Groet,

Erik.


Ah zo. Ik was in de veronderstelling dat ze wisselstroom leveren maar zie nu na wat speurwerk dat ze onregelmatige gelijkstroom leveren waardoor ze een 'voltage control box' nodig hebben. Die heb ik eruit gehaald.
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re: Series 2 restauratie

Berichtdoor Erik Peters » 23 Apr 2021, 08:45

Coen83 schreef:
Barwaut schreef:Nee, dat is je kentekenplaat...

Ik bedoel je kenteken: SX-83-03.
Waarom nu 96-MA-96?


Goede vraag, geen idee eigenlijk. Ik denk dat de RDW dat mettertijd veranderd heeft toen het een oldtimer werd? Ik kan het eens navragen....

Is heel simpel, die motorrijtuigenbelastingkaart hoorde bij een andere auto (met kenteken SX-83-03 en een gewicht van 1060 kg). De Land Rover weegt meer.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Series 2 restauratie

Berichtdoor Landmarcs » 23 Apr 2021, 10:55

Erik Peters schreef:
Coen83 schreef:
Barwaut schreef:Nee, dat is je kentekenplaat...

Ik bedoel je kenteken: SX-83-03.
Waarom nu 96-MA-96?

Goede vraag, geen idee eigenlijk. Ik denk dat de RDW dat mettertijd veranderd heeft toen het een oldtimer werd? Ik kan het eens navragen....

Is heel simpel, die motorrijtuigenbelastingkaart hoorde bij een andere auto (met kenteken SX-83-03 en een gewicht van 1060 kg). De Land Rover weegt meer.

Bovendien -- nog een stukje Sherlock Holmes* -- lees ik eerder:
"Het gaat om een originele Nederlandse S2, gemaakt in 1960 in Solihull en op kenteken gezet in 1962.

Op de oude motorrijtuigenbelastingkaart zie ik 1 maart 1961 t/m 28 februari 1962.
Wellicht betrof het een eerdere bestelauto die werd ingeruild voor deze Series 2.
De 96-MA-96 werd immers per 16-03-1962 op kenteken gezet.

  *  Wellicht is "Vera" hier beter op z'n plaats ? :ugeek:

Groeten MarcS

Coen83
Berichten: 467
Lid geworden op: 12 Okt 2011, 12:26

Re: Series 2 restauratie

Berichtdoor Coen83 » 29 Apr 2021, 10:36

Verdraaid mannen, dat had ik niet door. Ik nam eigenlijk aan omdat het erbij hoorde dat het het originele kenteken was..

Is het kenteken dat ik nu heb wel het oorspronkelijk uitgegeven? Ik zie op deze site dat er in die tijd alleen kentekens werden uitgegeven beginnend met een letter?

Daarnaast: is nog na te gaan welke auto geregistreerd heeft gestaan op het kenteken SX-83-03?
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Ron63
Berichten: 1504
Lid geworden op: 02 Feb 2009, 18:02

Re: Series 2 restauratie

Berichtdoor Ron63 » 29 Apr 2021, 10:45

https://www.conam.info/images/stories/k ... f_1951.pdf

Indertijd kreeg je een nieuw kentekennummer als de papieren zoek waren, zal dus een oorzaak kunnen zijn dat hij een jonger nummer heeft gekregen. Bij het uitbrengen van de gele platen raakte ook veel mensen het spontaan kwijt om zo van blauw naar geel te gaan.

Groet

Ron
110-Td5 X-tech 2006


Terug naar “projectverslagen”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten