Defender 110
Defender 110
Dit is het project. Doelstelling is ombouw naar benzine, automaat, verbeterd onderstel, interieur vol leer etc..... Binnenkort beginnen met het chassis herstellen en conserveren.
Re: Defender 110
De auto staat in de loods voor demontage, morgen verder.....
Re: Defender 110
Demontage na dag 1.
-
Frank110V8
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 14 Mar 2013, 09:33
- Locatie: Schiedam
Re: Defender 110
Mooie loods voor de ombouw. Hoeveel lang denk je over je project te gaan doen?
Veel success gewenst
Veel success gewenst
Landrover 110 3.9V8i met automaat verkocht,
Nu Defender110 TD5 camper
Nu Defender110 TD5 camper
Re: Defender 110
Frank110V8 schreef:Mooie loods voor de ombouw. Hoeveel lang denk je over je project te gaan doen?
Veel success gewenst
Nou, ik hoop voor em dat ie hem vóór de winter klaar heeft. Want anders wordt het koud werken in een ongeïsoleerde nissenhut
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Defender 110
Edward schreef:Frank110V8 schreef:Mooie loods voor de ombouw. Hoeveel lang denk je over je project te gaan doen?
Veel success gewenst
Nou, ik hoop voor em dat ie hem vóór de winter klaar heeft. Want anders wordt het koud werken in een ongeïsoleerde nissenhut![]()
Of hopen nog nog wat verdergaande "climate change".
Afgelopen winter was een winterse uitzondering, we hebben al redelijk vaak "'s zomerse" temperaturen (dwz richting de + 10) in de winter.
Groeten MarcS
Re: Defender 110
Het gaat iets minder voorspoedig, het project zelf staat even stil. Maar wel druk met het verzamelen van onderdelen......
-
one-ten.nl
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 18 Dec 2016, 09:22
Re: Defender 110
Wat voor motor bouw je er in? Een 3,9 EFI? Je realiseert je toch wel dat je auto gezien het bouwjaar moet voorzien van een lambda geregeld injectiesysteem met katalysator? Dan is de 3,9 EFI denk ik de enige motor die makkelijk is in te bouwen.
CO dus max 0,5% . En dat is nog wel eens kantje boort bij een 3,9. In elk geval zorgen dat hij voor de keuring goed binnen die waarde zit.
En de lambdawaarde moet liggen tussen 0.97 en 1.03

CO dus max 0,5% . En dat is nog wel eens kantje boort bij een 3,9. In elk geval zorgen dat hij voor de keuring goed binnen die waarde zit.
En de lambdawaarde moet liggen tussen 0.97 en 1.03

Personenauto’s met een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking die in gebruik zijn genomen na 31 december 1995, moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde. Hierbij is het bepaalde in Aanvullende permanente eisen, artikel 40, van toepassing.
Re: Defender 110
Ondertussen in mijn andere 110 een 3,9 EFI, zonder problemen RDW goedgekeurd. In deze wil ik graag een 6,2 LS3....
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten