Discovery 5.....? Het overwegen waard

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Waterrover
Beheerder

Discovery 5.....? Het overwegen waard

Berichtdoor Waterrover » 20 Nov 2016, 15:38

https://www.youtube.com/watch?v=wTpuvZU ... 25.3360081 ;)

(Filmpje even terugzetten naar begin)

Landmarcs

Re: Discovery 5.....? Het overwegen waard

Berichtdoor Landmarcs » 20 Nov 2016, 18:01

Waterrover schreef:https://www.youtube.com/watch?v=wTpuvZU_DUY#t=625.3360081 ;)

(Filmpje even terugzetten naar begin)

Tja ... ik zie hier ongeveer dagelijks van dit soort pantoffels rondrijden (ze maken dan de weg naar mijn buurt-supers onveilig).
Dus, vooralsnog zie ik mij er pas een kopen als ik heel oud ben, en mijn nek niet meer kan draaien, en het stuur ook nog maar net aan.

De enige echt aantrekkelijke optie lijkt mij die waarbij je lastige passagiers met een druk op de knop dubbelvouwt (en desgewenst op de bestemming weer uitvouwt).

Groeten MarcS

jobster

Berichtdoor jobster » 21 Nov 2016, 07:52

Als je deze vraag hier stelt dan krijg je de vrij voorspelbare antwoorden van de mensen die overtuigd zijn het motto " best 4x4 by far " uitsluitend opgaat voor een defender. En dat terwijl geen enkele landrover die titel eigenlijk verdiend, maar zeker niet de defender. Maar een 5 is een wagen die alles kan masr die ik niet van zuid afrika naar nederland zou durven rijden...

piet_g

Berichtdoor piet_g » 21 Nov 2016, 08:55

dat ding ziet er uit als een range rover die klem gezeten heeft :P tis gewoon het model van de range maar dan kleiner.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 21 Nov 2016, 10:25

tja. Als ik voor een moderne landrover zou gaan, dan liever de disco sport versie dan de disco 5. Min of meer dezelfde styling, maar net even beter gelukt in mijn beleving.
Overigens zou het leuk zijn om dergelijke nieuwe modellen eens tegen te komen op de offroad dagen. Kunnen ze daar eens laten zien dat ze in het terrein beter zijn dan de defender achtigen. De disco sport die dit jaar langskwam (Landsard in augustus zo uit mijn hoofd), had toch best wat moeite om door de prut te komen.

Zonder gekheid, denk ik dat de nieuwere modellen vooral voor een doelgroep zijn die terreinrijden niet heel hoog op het lijstje heeft, dus in hoeverre we ze gaan tegenkomen in de prut is nog even de vraag.
Ieder zijn/haar meug natuurlijk :)

groetjes, Fenna
Afbeelding

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 21 Nov 2016, 11:25

[quote="fenix2"]Zonder gekheid, denk ik dat de nieuwere modellen vooral voor een doelgroep zijn die terreinrijden niet heel hoog op het lijstje heeft, dus in hoeverre we ze gaan tegenkomen in de prut is nog even de vraag.
Ieder zijn/haar meug natuurlijk :)/quote]

Ik denk dat met alle knopjes het terreinrijden meer op een cursus computer installeren gaat lijken als op het echte werk.
Ook denk ik dat als je voor de knopjes-cursus geslaagd* bent het verder vooral van de banden-keuze afhangt (en in de brede bandenmaten is het ook niet makkelijk de goede middenweg te vinden -- net als tegenwoordig in de traditionele smalle maten).
* Niet erg lang geleden moest ik bijna een Disco3 vriend komen lostrekken ... hij was even vergeten dat ie aan de terrein-knop moest draaien ... en dat dan samen met toch vooral wegvriendelijke banden maakt dan dat die kleine 3 ton LandRover zelfs op een gewoon bospad al bijna vast staat.

Wat bij het terrein-rijden betreft is er nog een factor, een vaak vergeten factor (of voor wie de "fun" zoekt een expres genegeerde factor): het lezen van het terrein. Wie een beetje terreinkennis heeft komt zelfs met een gewone Renault daar waar een ander ergens halfweg met zijn 4x4 tot de assen in de modder vast komt te staan. Niet voor niks moesten in het verleden de artillerie-officieren ook hun botanische kennis opfleuren ... heb je alleen paarden of mankracht en moet je een geschutsstuk strategisch plaatsen (en ook weer tijdig weg kunnen krijgen) dan is het toch verduiveld handig als je aan de plantengroei ziet waar je een permanent drassig stuk mag verwachten, en vooral waar het meestentijds droog zal zijn.

Misschien kan je tijdens de knopjes-cursus ook een audio-visuele-leergang botanie op het multimedia-systeem installeren. Of je die botanie nu "droog" vooraf leert, of "participerend" pas nadat je vast bent komen te staan is een individuele keuze. (O ja, de meesten kunnen het hoofdstukje waterplanten overslaan, dat is speciaal voor ppw.)

Groeten MarcS

Dommel

Berichtdoor Dommel » 21 Nov 2016, 12:15

fenix2 schreef:tja. Als ik voor een moderne landrover zou gaan, dan liever de disco sport versie dan de disco 5. Min of meer dezelfde styling, maar net even beter gelukt in mijn beleving.
Overigens zou het leuk zijn om dergelijke nieuwe modellen eens tegen te komen op de offroad dagen. Kunnen ze daar eens laten zien dat ze in het terrein beter zijn dan de defender achtigen. De disco sport die dit jaar langskwam (Landsard in augustus zo uit mijn hoofd), had toch best wat moeite om door de prut te komen.

Terwijl ik juist met mijn FL2 tot tweemaal toe een Disco2 voorbij reed. De FL2 en z'n opvolger Disco Sport delen veel techniek met elkaar...
Het verschil toen, lag met name door het gewicht en ik met AT's en de Disco wegbanden...
Van de regen in de blub.

Freelander 2 TD4 HSE

Edward

Berichtdoor Edward » 21 Nov 2016, 16:03

Op de nieuwste Disco 5 na heb ik alle Land Rovers gereden in het terrein. En hoewel geen enkele Def rijder het wil horen is juist de Def al jaren het slechtste wat JLR te koop heeft. Juist op terreinvaardigheid. :shock: :shock:

Standaard auto's heb ik het dan over. Probeer met een gewone 110 maar een door een 900mm water te rijden en je blok geen waterslag te laten maken en ook nog het interieur droog te houden......

Is de Def de coolste? 100% zeker! Maar ook de slechtste qua bouw, betrouwbaarheid en prestaties. Op gelijke banden rijdt zowel een Freelander als een Disco Sport een Def op 70% van de situaties voorbij.

Ik ben gewoon mans genoeg om toe te geven dat ik al dat mooie spul van JLR niet kan en wil betalen. En dat ik de Def het mooiste vind maar dat ik die niet zo hoef te rijden om hem mooi te vinden..........

Dat lukt de meesten hier niet.........
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 21 Nov 2016, 17:16

Edward schreef:Op de nieuwste Disco 5 na heb ik alle Land Rovers gereden in het terrein. En hoewel geen enkele Def rijder het wil horen is juist de Def al jaren het slechtste wat JLR te koop heeft. Juist op terreinvaardigheid. :shock: :shock:
Dan kunnen de Disco 1 en Disco 2 niet of nauwelijks beter zijn, want daar zit grotendeels de zelfde techniek onder en de carrosserie erop maakt de terrein-vaardigheid alleen maar bedenkelijker
Standaard auto's heb ik het dan over. Probeer met een gewone 110 maar een door een 900mm water te rijden en je blok geen waterslag te laten maken en ook nog het interieur droog te houden......
Dat zag ik ook ... daarbij dacht ik ook "Beter niet met de Defender".
Voor de Defender staat slechts 500 mm in het boekje, in de praktijk kan ie nog net iets meer hebben ....
Is de Def de coolste? 100% zeker! Maar ook de slechtste qua bouw, betrouwbaarheid en prestaties. Op gelijke banden rijdt zowel een Freelander als een Disco Sport een Def op 70% van de situaties voorbij.
Op het asfalt komt deze score eerder op > 90%.
Ik ben gewoon mans genoeg om toe te geven dat ik al dat mooie spul van JLR niet kan en wil betalen. En dat ik de Def het mooiste vind maar dat ik die niet zo hoef te rijden om hem mooi te vinden..........
Je hebt gelijk, die glitter dingen van JLR kan/wil ik niet betalen, althans niet nieuw.   Dat wil zeggen, de kunnen en willen balans slaat duidelijk naar "Niet" door, maar kocht ik geen Defender dan kocht ik waarschijnlijk een ander ding dat ver verwijderd was van de "Glitter-klasse".
Dat lukt de meesten hier niet.........

Ik ben juist erg blij dat ik die 100% de "Coolste" onhandige auto mag rijden. Qua prestaties doet ie genoeg voor mij (auto's die harder als 150 km/u kunnen rijden of noem maar op presteren misschien meer maar die prestaties hoeven voor mij ook niet), qua hopeloze bouw ... ik neem het als een karakteristieke "kwaliteit", net zoals er mensen zijn die heel blij zijn met een 2CV, een 4CV, een DS of een ... noem maar op ... het is gewoon een monument Wie in een monument woont heeft ook niet alle luxe die je in een Vinex-woning vindt.   En qua betrouwbaarheid ... ... heb ik geenszins te klagen, goed beschouwd heb ik nog nooit een zo betrouwbare auto gereden.
D'r zijn er maar weinig, misschien wel geen, in deze prijsklasse, die je door 50 cm sneeuw naar boven brengen (hummm 50 cm en een echte helling waren eigenlijk net te veel), die net aan groot genoeg zijn om als mini-camper te functioneren en klein genoeg om op een normale parkeerplaats te passen, die bij bijna iedereen een al dan niet meewarige glimlach oproepen ... en bovenal die me al jaren niet hebben laten staan.
Vanwege de 3 jaar LandRover assistentie zei ik 17 jaar geleden het WW-abonnement op, en ik heb hier nog geen spijt van gehad (de LandRover assistentie heb ik overigens ook nooit nodig gehad).

Nu eens kijken hoe goed de Disco 5 is na 10 jaar gebruik ... en hoeveel het rijdend houden al met al aan kosten met zich meebrengt.
Als ie goed is, en ik tegen die tijd te oud en stram om nog in de Defender te klimmen en (ik ben eigenlijk van plan het nog wat langer vol te houden) ... dan kan ik van de inruil van de "coole" Defender dan vast wel een Disco 5 betalen. Want dat is nog een malle paradox: De Defender is een waardeloze auto die zijn waarde behoudt.

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”