Foto's plaatsen

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Peu

Foto's plaatsen

Berichtdoor Peu » 25 Okt 2016, 19:19

Aangezien je nergens kun reageren op dit item vraag ik mij toch af of ik het goed doe?
Doe je dit volgens de beschrijving lukt dit namelijk NOOIT! Foto ALTIJD te groot!
Als ik een foto wil plaatsen moet ik deze eerst via bv dit programma verkleinen
https://www.fotoaanpassen.nl/
Wil ik er meer plaatsen dan elke foto opnieuw, stuk voor stuk!
Dat is toch niet van deze tijd jongens,....nogmaals ik ben een digibeet!

Tips zijn welkom

Ps. Dat is de je van ons nooit spectaculaire foto's ziet,...we hebben ze wel :mrgreen:
Failing to prepare is preparing to fail!

Landmarcs

Re: Foto's plaatsen

Berichtdoor Landmarcs » 25 Okt 2016, 19:40

Tja, ik heb een Apple en ... als je de (om)weg weet dan zijn de foto's met niet teveel moeite gewoon in huisvlijt te verkleinen.

Blijft "een beetje dom" dat de plaatjes zo klein, dwz slechts 500x500 pixels mogen zijn.
Meer pixels maken een foto toch leuker ... en als je dan wel een bovengrens aan de de "rest" stelt dan blijft het gewicht aan MB beperkt.

Groeten MarcS

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 25 Okt 2016, 20:01

Volgens mij is geen beperking t.a.v. het aantal pixels, wel wat betreft de bestandsgrootte (ik meen iets van max. 1 Mb).
De limit voor bestandsgrootte kan ik best begrijpen, dat komt voort uit het feit dat jaren geleden hostingpaketten een beperkte opslagcapaciteit boden, en de prijzen voor grotere pakketten fors aan de prijs waren. Dit is de laatste jaren wel veranderd, opslagcapaciteit is veel goedkoper geworden, en - voor particulieren tenminste - hier en daaar kun je gratis opslag "in de cloud" ter grootte van Tb's krijgen.
Wellicht kan die limiet eens onder de loep genomen worden door het forumbeheer, en anders is er nog altijd een andere optie (die ik jaren geleden al eens voorstelde): er zijn diverse PHPBB3 plugin's die automatisch bij het uploaden een plaatje tot onder het maximale formaat (zowel qua pixels als bestandsgrootte) comprimeren...

Aanvulling: ik zie dat de beheerder een testbericht heeft geplaatst. Dat bericht bevat diverse plaatjes, inline en als bijlage - maar die zijn alle max 720 pixels en maar enkele tientallen Kb's groot... Dat is dus het probleem niet, het gaat om grotere plaatjes, zowel wat betreft pixels als Kb's...
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 25 Okt 2016, 21:17

Ahh ... sorry ... kennelijk is de 500x500 norm opgerekt.

Is nu 720x720 de bovengrens ?? Voor de rest het "gewicht" beperken is voor mij het probleem niet.

Ooops, ik zie dat ik onbedoeld aan zelfkastijding deed ... 1000x1000 is het dus ....

Groeten MarcS

PS De (om)weg die ik benut is het klaarmaken van een mailtje - "iPhoto" heeft daarvoor een paar standaard opties - en dan open ik de plaatjes uit de klaarstaande mail in "Voorvertoning", in "Voorvertoning" biedt allerlei hulp-middelen (zoals het omschalen van het aantal pixels) en je kan bij het als JPG opslaan de mate van compressie kiezen.
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 25 Okt 2016, 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.

piet_g

Berichtdoor piet_g » 25 Okt 2016, 21:49

ik heb ook een tooltje op mijn windhoos machine staan dat het in een paar klikken doet, alleen doe ik dan liever de foto gewoon delen via dropbox of onedrive zodat men ook de details kan blijven zien op de foto zegmaar. is net zo veel klikken om te doen.

maar bedankt voor de tip van de site.
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

VeeTee

Berichtdoor VeeTee » 25 Okt 2016, 22:29

Aanvulling: bij de FAQ's staan (als het tussentijds niet gewijzigd is) de eisen waaraan een foto voor plaatsen/uploaden aan moet voldoen:

Het lukt me niet foto's bij een bericht te plaatsen. Wat doe ik fout?
Er zijn twee methoden om afbeeldingen aan je bericht of reactie toe te voegen.

1) Je gebruikt een afbeelding die al ergens op internet staat, die je met behulp van het vierde icoontje van rechts op de knoppenbalk bovenin de editor toevoegt. Je klikt er op, vult (eventueel) de gewenste afbeeldingsgrootte in, het internetadres van de afbeelding en klikt op invoegen.
Als je het bericht daarna opslaat (Doorgaan) wordt het plaatje ingevoegd.

2) Bij de andere methode verstuur je een afbeelding die op je eigen pc is opgeslagen, naar de website.

Hiervoor gebruik je de invoegbalk aan de onderzijde van de editor. Ga via 'Bladeren...' naar de gewenste afbeelding op je pc. Dmv de knop '[img]' kan je in je tekst de plaats aangeven waar de afbeelding moet komen en daarna eventueel nog meer tekst toevoegen. Nadat je het bericht hebt opgeslagen (Doorgaan) wordt de afbeelding naar de website gestuurd en in het bericht geplaatst.
Hiervoor gelden enkele restricties:
- de afbeeldingen mogen niet groter zijn dan 1500Kb
- de afmetingen (bxh) moeten kleiner zijn dan 1000 x 1000px

- de bestandsnaam mag geen vreemde tekens bevatten en niet langer zijn dan 20 tekens.

Voor beide methoden geldt natuurlijk dat je de copyrights van de eigenaar respecteert.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Terug naar “Kroeg”