Volgens mij is geen beperking t.a.v. het aantal pixels, wel wat betreft de bestandsgrootte (ik meen iets van max. 1 Mb).
De limit voor bestandsgrootte kan ik best begrijpen, dat komt voort uit het feit dat jaren geleden hostingpaketten een beperkte opslagcapaciteit boden, en de prijzen voor grotere pakketten fors aan de prijs waren. Dit is de laatste jaren wel veranderd, opslagcapaciteit is veel goedkoper geworden, en - voor particulieren tenminste - hier en daaar kun je gratis opslag "in de cloud" ter grootte van Tb's krijgen.
Wellicht kan die limiet eens onder de loep genomen worden door het forumbeheer, en anders is er nog altijd een andere optie (die ik jaren geleden al eens voorstelde): er zijn diverse PHPBB3 plugin's die automatisch bij het uploaden een plaatje tot onder het maximale formaat (zowel qua pixels als bestandsgrootte) comprimeren...
Aanvulling: ik zie dat de beheerder een
testbericht heeft geplaatst. Dat bericht bevat diverse plaatjes, inline en als bijlage - maar die zijn alle max 720 pixels en maar enkele tientallen Kb's groot... Dat is dus het probleem niet, het gaat om grotere plaatjes, zowel wat betreft pixels als Kb's...