Kansberekening mbt onderdeel S1

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
ErwinD90

Kansberekening mbt onderdeel S1

Berichtdoor ErwinD90 » 17 Okt 2016, 03:52

Toen ik begin 2012 mijn Kleine Land Rover kocht (een 1957 88" Series 1) was het overduidelijk dat een van de achterlichten de APK niet zou doorkomen. De verkoper merkte achteloos op dat daar nog wel aan te komen was. Nu was ik destijds een leek en nam ik zijn woorden maar voor waar aan. Ik mag dan wel een leek zijn geweest maar dom ben ik echter niet en de verdere staat van de auto was precies als ik destijds inschatte, goed.
Maar terug naar dat achterlicht. Het bleek te gaan om Della Red Beacons, een van de uitstapjes die Land Rover maakte tijdens schaarste aan reguliere onderdelen. En het bleek een nog rampzaligere onderneming te worden dan het zoeken naar een speld in een hooiberg. Want dan weet je in ieder geval nog waar te zoeken, in een hooiberg.
Op de diverse fora begreep ik dat die dingen hun gewicht in goud waard zijn en ook informeren naar het laten 3d printen van een exemplaar naar voorbeeld van die ene lamp die nog redelijk in orde is liep nergens op uit. Gecompliceerd en erg duur dus. Alternatieven? Ja. 'Pork Pies', 'D-lights', Butlers en een heel goed passend maar net niet je van het alternatief. Op de Pork Pies na heb ik van elk een stel in de schuur liggen. Zelfs een stel Della's die ik via eBay kocht maar heel erg verkleurd zijn en me uiteindelijk niet zo enthousiast maakten als ik had gehoopt. Maar goed, het was allemaal redelijk betaalbaar en ik raak het vast nog wel eens kwijt aan iemand die er blij mee is.

Eind augustus 2013 plaatste ik een foto van de lamp op mijn Facebook pagina van het project. Ik sprak mijn frustratie uit en mijn hoop ooit nog eens een stel te vinden.

Krijg ik vorige week ineens een reactie op die foto van een man uit Nieuw Zeeland die via het Facebook account van zijn vrouw die foto had gezien. Hij had jaren geleden bij het sluiten van een locale Land Rover dealer een deel van de inventaris gekocht, waaronder een paar New Old Stock Della Red Beacons. En omdat hij ze niet van plan was te gaan gebruiken bij een van zijn lopende projecten wilde hij wel overwegen ze aan mij te verkopen. Na wat van gedachten te hebben gewisseld was hij er zeker van en omdat ik bereid was een voor ons allebei serieuze prijs te betalen die hem verder kan helpen in zijn projecten maar die desalniettemin ver onder de marktwaarde ligt (omdat ik die nu eenmaal echt niet kan ophoesten) zijn we allebei meer dan dik tevreden.

Zo zie je maar ;-)

2016-10-17 03.19.35~2~01.jpg
Della Red Beacons
Laatst gewijzigd door ErwinD90 op 22 Okt 2016, 04:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!

Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top

Willem_G

Re: Kansberekening mbt onderdeel S1

Berichtdoor Willem_G » 17 Okt 2016, 04:22

Geweldig verhaal: die kiwi's, hun landrovers, series en ik moest gelijk aan die commercial denken Ik gooi die link er nog eens in: https://youtu.be/DlRuD0mWDds
Willem

Martijn en Caroline

Re: Kansberekening mbt onderdeel S1

Berichtdoor Martijn en Caroline » 17 Okt 2016, 09:31

weer een onderdeel met 'meer waarde' :-)
heb je de lamp gemonteerd? ... en ik ben van de LRCH redactie (en bezig een Minerva 1952 op te knappen met net zo onderdelen van her en der) dus mocht je je verhaal(én foto's) in 't magazine willen zien, stuur 't in! >> redactie@lrch.nl

We zien 't graag! Alvast dank, Martijn Bertram, redactie LRCH magazine

Terug naar “Kroeg”