Heeft iemand meer info over de mogelijkheden en onmogelijkheden om een Serie van een elektrische aandrijving te voorzien? Ken een paar voorbeelden van lui die een elektromotor aan de bestaande aandrijflijn hebben gehangen maar dat vind ik de minst leuke oplossing.
Leveranciers van motoren, controllers, accu's, etc zijn ook meer dan welkom!
Elektrische Serie
Elektrische Serie
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Elektrische Serie
LRO heeft diverse keren een artikeltje aan zo'n project gewijd afgelopen jaren, maar inderdaad altijd projecten met een centrale elektromotor, nog nooit iets met naafmotoren of zo voorbij zien komen. Toch zitten daar ook hele leuke projecten bij, met best redelijke actieradius, bv deze: http://www.lro.com/features-reviews/fea ... -series-i/
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Elektrische Serie
Dag Edward,
Het (centrale) probleem met een naafmotor is dat je bij een terrein-auto erg veel torque bij lage toeren nodig kan hebben, en daarnaast ook nog redelijke snelheden wilt kunnen halen. Mijn broertje had al eens wat specs op een rijtje gezet en daaruit bleek toen dat het met de toen beschikbare opties niet haalbaar was. Je hebt dus vrijwel zeker een oplossing met een naafreductie (al dan niet planetair) nodig, en wellicht zelfs een two-speed naaf om zowel torque als snelheid te kunnen leveren.
Er bestaat overigens al wel een experiment met naafmotoren in een bus zie : https://nl.wikipedia.org/wiki/Fluisterbus en verder : http://www.e-traction.eu/
Groeten MarcS
Het (centrale) probleem met een naafmotor is dat je bij een terrein-auto erg veel torque bij lage toeren nodig kan hebben, en daarnaast ook nog redelijke snelheden wilt kunnen halen. Mijn broertje had al eens wat specs op een rijtje gezet en daaruit bleek toen dat het met de toen beschikbare opties niet haalbaar was. Je hebt dus vrijwel zeker een oplossing met een naafreductie (al dan niet planetair) nodig, en wellicht zelfs een two-speed naaf om zowel torque als snelheid te kunnen leveren.
Er bestaat overigens al wel een experiment met naafmotoren in een bus zie : https://nl.wikipedia.org/wiki/Fluisterbus en verder : http://www.e-traction.eu/
Groeten MarcS
Re: Elektrische Serie
In Amsterdam zit een bedrijfje dat heet New Electric en hebben veel ervaring met ombouw van allerhande voertuigen. En bij deze http://www.bellmarine.nl/ hebben wij onze bootmotor gekocht. Hebben ook al lange ervaring met elektromotoren.
Martin
Martin
Re: Elektrische Serie
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten