Defender herrijst...?

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
ernsts

Defender herrijst...?

Berichtdoor ernsts » 11 Jul 2016, 21:47

Defender 90 Td5 CSW 2002

Roger B.

Re: Defender herrijst...?

Berichtdoor Roger B. » 11 Jul 2016, 21:56

leuk, maar als ie niet aan de toelatingseisen voldoet krijg je hem niet op de weg.

en ik moet het eerst nog zien gebeuren
gone

Bowmore_and_more

Berichtdoor Bowmore_and_more » 12 Jul 2016, 15:10

Ik betwijfel of de toelatingseisen werkelijk de bottleneck zijn.... Ze kunnen toch ook een G op de weg houden? Bij Landrover hebben ze steeds weer een oplossing bedacht, chassis wat langer, motorkap wat hoger etc etc. Ik denk eerder dat het te maken heeft met de verouderde productievorm die het vooral te duur maakt om de Defender te blijven produceren. Nu kweken ze schaarste en als straks een nieuwe defender het levenslicht ziet, is die meteen helemaal hip (en duurder), kijk maar naar de andere iconen die nieuw leven is ingeblazen (beetle, Fiat 500 etc).

Volgens mij was er destijds ook sprake de Steyr de productie zou overnemen..
André Nagel

Lage sportwagens zijn best leuk... ze maken alleen van die lelijke krassen op je differentieel..

Freelander TD4 (verkocht)
Discovery TD5 (2004) (verkocht)

Defender 130 2.2 TD4 HCPU (2015)

Edward

Berichtdoor Edward » 12 Jul 2016, 16:33

"en duurder"....... Ooit opgezocht wat de door jouw aangehaalde G kost? :shock: :shock:

Met een vanaf prijs van 160.000 euri (80.000 op grijs) lijkt het me dat er dan niet minder gemopperd wordt dan nu..............
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Crazy-G

Berichtdoor Crazy-G » 12 Jul 2016, 17:17

Asjeblieft niet doen, New Beetle en Fiat 500 icoon? No way, net als de Indian, ook zo'n mislukking.

Ratcliffe wil gewoon groot profiteren van de gekte van sommige mensen, de Defender is dood lang leven de "whatever" er voor in de plaats komt, ik kon de oude Defender al geeneens nieuw betalen laat staan dat ik maar enigszins in de buurt van alleen al een aanbetaling van zo'n nieuw "icoon" kom.

Ik vind de series en defenders leuke wagens hoor, maar het is ook goed om door te ontwikkelen in plaats van zo krampachtig vast te houden aan het "vroeger was alles beter" principe.

Als ze morgen alle fossiele brandstof wagens uitbannen, pfff lekker belangrijk, ik pas me wel weer aan hoor heb ik geen probleem mee.

G-J

Bowmore_and_more

Berichtdoor Bowmore_and_more » 12 Jul 2016, 20:16

Asjeblieft niet doen, New Beetle en Fiat 500 icoon? No way, net als de Indian, ook zo'n mislukking.

Oké oké, we zijn wat chauvinistisch, maar de oude kever was toch echt wel een icoon...

@Edward: in het LRO magazine van een paar maanden geleden stond een heel artikel over de laatste defender en wat opvallende opinies over het einde van de productie.
André Nagel

Lage sportwagens zijn best leuk... ze maken alleen van die lelijke krassen op je differentieel..

Freelander TD4 (verkocht)
Discovery TD5 (2004) (verkocht)

Defender 130 2.2 TD4 HCPU (2015)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 12 Jul 2016, 21:49

primair? te duur om te maken en veeeel te weinig vraag naar, moest ongeveer geld bij.

We vergeten als we de G aanhalen als voorbeeld wel even gemakshalve dat een recente defender "op een paar schroefjes na" dezelfde auto is als in 1984 en de huidige G tov van de G uit 1984 "een paar schroefjes hetzelfde heeft"

Volgens mij heeft een G al jaren airbags, terwijl zoals ik het begrepen heb het ontbreken van airbags (en het niet er zomaar even in te proppen ervan) een van de grootste struikelblokken voor de Defender was op technisch vlak
gone

piet_g

Berichtdoor piet_g » 12 Jul 2016, 22:20

De G is idd in de jaren mee veranderd. niet net als de defender idd.. ook andere merken die met een bulky offroad uitvoering gestart zijn, zijn volledig veranderd. de lada niva is een uitzondering daarop, want die kun je gewoon met het zelfde casettedek kopen als toen hij uit kwam, maar goed, ik heb ook geen idee of dat dat ding nog nieuw toegelaten word op de nederlandse/europese wegen :P
------
Series 3 109 Ex defensie. 2.5NA 24V (Auto voltage) en 12V (extra voltage via aparte dynamo voor aanhangers enzo)

Onze laro houd gewoon van de natuur.. moet je na zo'n offroad dag eens kijken wat hij er allemaal van mee naar huis wil nemen ;)

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 14 Jul 2016, 00:57

defender resume is not going to happen.jpg
gone

tim

Berichtdoor tim » 14 Jul 2016, 08:33

Roger B. schreef: het ontbreken van airbags (en het niet er zomaar even in te proppen ervan) een van de grootste struikelblokken voor de Defender was op technisch vlak

Dat snap ik dan weer niet; wel een compleet modern Puma dash erin,maar een paar botssensoren, draadjes,versterkte boterhamzakjes en een turbo fietspomp op afgekeurde adhd pillen niet.
Raar.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Terug naar “Kroeg”