voorliefde voor het merk maar ook realistische blik

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Landmarcs

Re: voorliefde voor het merk maar ook realistische blik

Berichtdoor Landmarcs » 10 Jun 2016, 20:20

Edward schreef:Na 15 jaar ben ik idd wat sceptisch en realistisch als het om het merk gaat. Dat ik dan toch nog steeds LaRo rijdt maakt mij kennelijk geen liefhebber maar iemand die zichzelf voor schut zet. Wie is hier nu negatief en drukt een stempel?

Als ik iets kan doen om het forum te verbeteren of aangenamer te maken dan doe ik dat graag, maar ik ga niet mijn mening onder de pet houden omdat iemand vind dat ik alleen goed nieuws mag melden. :shock: :shock:

Hmm ... ben ik even WiFi-loos maken jullie weer amok.

Ik rijd nu al (ruim) 16 jaar LandRover, dwz nu mijn tweede Defender 110, en ik heb de WegenWacht opgezegd toen ik de LandRover kocht (want de eerste paar jaar LandRover assistentie). Ik heb de LandRover assistentie niet nodig gehad, en de wegenwacht ook (nog) niet.
Misschien ben ik een domme geluksvogel (dat lijkt inmiddels een bedreigde diersoort).
Nu reed ik voor de LandRover dan ook Renault's (die het overigens ook best goed deden).
Verder geldt en gold dat ik zuinig ben met het onderhoud, dwz als iets nog even kan dan laat ik het meestal nog even.

Of te wel: je kan een probleem hebben met de Defender zelf, je kan ook geweldig pech hebben (en misschien is je kans daarop bovengemiddeld), maar met een beetje geluk, en met een beetje kijk op en oor voor de techniek is een Defender verder helemaal geen extreem beroerde auto (en dat is een understatement, goed beschouwd tonen mijn Defenders zich betrouwbaarder als veel andere auto's).
Je kan natuurlijk eraan werken om de auto versneld stuk te krijgen ... en dan is een LandRover wellicht ook direct goed en duur stuk, maar bijvoorbeeld een Renault (in dit geval een R19GTD) heeft zijn luchtinlaat zo laag dat bij een beetje meer regen je zelfs op de verharde weg al waterslag rijdt.

O ja, je kan ook een Toyauto kopen, die zijn degelijker, en de levertijd is waarschijnlijk ook beter, maar als die stuk zijn zijn die ook echt duur, en erger nog: in vergelijk met de (grijze) Defender-prijzen zit er ook een enorm verschil bij de start (je koopt, nee kocht, twee Defenders voor de prijs van één Toyauto).

Tenslotte: Misschien wilde je eigenlijk nooit een Defender en kocht je de auto alleen vanwege de geinigheid en/of het imago ... dan kom je snel weer terug op de bevlieging, want zoals eergister me nog een Luxemburger zei: je houdt van de Defender of je haat 'm.*

* Verder kende deze Luxemburger ook alle bezwaren, hij had ook eerder een Td5, en wij konen blindelings onze lijstjes van bezwaren aan- en invullen.

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”