quote mail Landrover
7 april 2016
• Jaguar Land Rover Classic nieuwe naam van Jaguar Land Rover Heritage
• Land Rover Classic lanceert Land Rover Series 1 ‘Reborn’
• Restauratie volgens originele specificaties met originele onderdelen
Jaguar Land Rover Classic is de nieuwe naam van Jaguar Land Rover Heritage. De speciale divisie van Jaguar Land Rover levert en onderhoudt klassieke auto’s en biedt speciale diensten, onderdelen en events voor klanten. Een van de eerste activiteiten van Land Rover Classic is de introductie van het Reborn-programma voor de Land Rover Series 1.
Tim Hannig, directeur van Jaguar Land Rover Classic: ‘De nieuwe naam Jaguar Land Rover Classic weerspiegelt onze expertise nog beter. We kijken uit naar een nog succesvollere toekomst door het verleden van Jaguar en Land Rover te eren en een toekomst te geven.’
Voor Land Rover Classic is een compleet nieuwe workshop opgezet in de voormalige Defender-fabriek in Solihull.
Jaguar Land Rover Classic biedt niet alleen volledige restauraties, maar ook onderhouds- en reparatiediensten voor auto’s van klanten. Ook is de divisie gestart met de verkoop van door de fabriek gerestaureerde klassiekers. Onderdelen die al decennia niet meer worden gemaakt, zijn op korte termijn leverbaar. De 30.000 hoogwaardige onderdelen uit de catalogus zijn beschikbaar via het wereldwijde netwerk van Jaguar Land Rover.
Land Rover Series 1 ‘Reborn’
De experts van Land Rover Classic hebben op basis van hun decennialange ervaring 25 authentieke Land Rovers Series 1 geselecteerd via het wereldwijde netwerk van Land Rover. Wie een exemplaar koopt, is verzekerd van een perfecte restauratie en kan kiezen uit vijf authentieke kleuren: Light Green, Bronze Green, RAF Blue, Dove Grey and Poppy Red. Het restauratieteam van Land Rover Classic adviseert de kopers bij hun keuzes. De klanten kunnen vervolgens de restauratie van hun Land Rover van begin tot einde volgen.
Directeur Hannig van Jaguar Land Rover Classic: ‘Het Reborn-programma biedt liefhebbers een geweldige kans om een waardevolle, gewilde en iconische auto te bemachtigen. Met Reborn laten we zien wat mogelijk is voor restauratie en onderhoud van Land Rovers. Het bewijst ook Land Rovers toewijding aan zijn klanten door middel van het aanbieden van diensten en onderdelen voor modellen die al meer dan tien jaar uit productie zijn.’
Gerestaureerde Land Rover Series 1 ‘REBORN’
Re: GERESTAUREERDE LAND ROVER SERIES 1 ‘REBORN’
Ik ben benieuwd hoe dat allemaal zal gaan met die opnieuw beschikbare onderdelen en wat dat doet met de markt. En Land Rover heeft ten slotte niet alles zelf geproduceerd. JLR brengt ook nog zes 'nieuwe' 1964 E-types op de markt. Ik weet niet meer precies waar ik het zag maar bij Goodwood zijn die nieuwe 'frowned upon', ofwel: niet welkom. En zelf lekker wat aanrommelen is toch een stuk leuker toch? Het duurt alleen wat langer en kost veel meer dan je ooit had kunnen vermoeden. Niet dat dat wat uitmaakt trouwens.

Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: GERESTAUREERDE LAND ROVER SERIES 1 ‘REBORN’
en wat denk je dat JLR voor zo'n "reborn" aan hoofdprijs zal rekenen?
gone
Re: GERESTAUREERDE LAND ROVER SERIES 1 ‘REBORN’
Ik dacht dat ik ergens had gelezen dat zo'n totaal gerestaureerde serie's 1 ergens tussen de 60 en 80 K euro's moest gaan kosten.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is
Re: GERESTAUREERDE LAND ROVER SERIES 1 ‘REBORN’
Er is een markt voor dit soort auto's en dus spelen fabrikanten daar op in. Wat is daar mis mee? Natuurlijk kost dat de hoofdprijs maar wat is daar mis mee? Alsof de 10K die nu voor een 110 met 3ton op de klok gevraagd wordt niet net hetzelfde is.
En dat een nieuwe wagen niet welkom is op een oldtimer wedstrijd lijkt me niet heel raar. Al zullen er zat evenementen zijn waar ze wel welkom zijn.
Maat van me heeft een Serie II die 100% origineel is en een IIa die origineel is op de V8 na. Drie keer raden met welke wij wel eens gaan rijden....

Ik vind het een topinitiatief! Vooral het deel van die onderdelen voor wagens ouder dan 10 jaar, want er is al zat van de Disco dat niet meer bij JLR te koop is.

En dat een nieuwe wagen niet welkom is op een oldtimer wedstrijd lijkt me niet heel raar. Al zullen er zat evenementen zijn waar ze wel welkom zijn.
Maat van me heeft een Serie II die 100% origineel is en een IIa die origineel is op de V8 na. Drie keer raden met welke wij wel eens gaan rijden....
Ik vind het een topinitiatief! Vooral het deel van die onderdelen voor wagens ouder dan 10 jaar, want er is al zat van de Disco dat niet meer bij JLR te koop is.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: GERESTAUREERDE LAND ROVER SERIES 1 ‘REBORN’
Mijn bericht was vooral een reactie op de opmerking van erwin dat zo'n restauratie stiekum toch duur is....Als je JLR het laat doen komt hun loon er nog eens bij... isse simpel...
Eigenlijk is het ergens belachelijk dat onderdelen, ook essentiele soms al niet meer leverbaar zijn ( en nieteens alleen bij de autofabrikant) als een auto net over de 10 jaar grens heen is...
Eigenlijk is het ergens belachelijk dat onderdelen, ook essentiele soms al niet meer leverbaar zijn ( en nieteens alleen bij de autofabrikant) als een auto net over de 10 jaar grens heen is...
gone
Re: GERESTAUREERDE LAND ROVER SERIES 1 ‘REBORN’
Tussen de 60 en 80 duizend GBP (77,5 tot net iets meer dan 100 duizend Euro) voor de series 1 en de E gaat voor 1,2 miljoen GBP (1,55 miljoen Euro). Wat mij betreft mogen ze er zijn en overal komen. En de onderdelen ook!
Wat dat laatste betreft, het is me wat de laatste paar jaren. Ik kocht 3 jaar geleden voor de aardigheid een paar Lucas SE100 Semaphores in perfecte staat voor 180 GBP. Nu gaan ze voor meer dan het dubbele. Dit betreft een luxe toevoeging maar ook de meer reguliere onderdelen zijn enorm in prijs gestegen. Omdat ik geen haast heb koop ik zo nu en dan wat redelijk geprijsde onderdelen die ik al heb maar ongetwijfeld tzt goed kan verkopen. In dit geval is het beter geld uit te geven dan op de bank te laten staan. En Roger heeft gelijk, ik doe zo veel mogelijk zelf en dat kost niets. Het levert zelfs iets heel belangrijks op: plezier en belangrijker, rust. Een kennis van me (gast van me in Burgemeester Jansen) rondde een jaar geleden zijn restoratie van een klassieke Mustang af en drukte me meteen daarna op het hart dat ik vooral niet al te veel haast moest maken want als het eenmaal af is?

Wat dat laatste betreft, het is me wat de laatste paar jaren. Ik kocht 3 jaar geleden voor de aardigheid een paar Lucas SE100 Semaphores in perfecte staat voor 180 GBP. Nu gaan ze voor meer dan het dubbele. Dit betreft een luxe toevoeging maar ook de meer reguliere onderdelen zijn enorm in prijs gestegen. Omdat ik geen haast heb koop ik zo nu en dan wat redelijk geprijsde onderdelen die ik al heb maar ongetwijfeld tzt goed kan verkopen. In dit geval is het beter geld uit te geven dan op de bank te laten staan. En Roger heeft gelijk, ik doe zo veel mogelijk zelf en dat kost niets. Het levert zelfs iets heel belangrijks op: plezier en belangrijker, rust. Een kennis van me (gast van me in Burgemeester Jansen) rondde een jaar geleden zijn restoratie van een klassieke Mustang af en drukte me meteen daarna op het hart dat ik vooral niet al te veel haast moest maken want als het eenmaal af is?
Met vriendelijke groeten uit het gezellige Brabant!
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Defender 90", 2001
Projectje: 88" Series 1, 1957, Soft Top
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten