Jerrycans

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Aron

Jerrycans

Berichtdoor Aron » 25 Apr 2016, 14:23

Hallo,

Ik zag verdeelde meningen hierover op het internet, maar wat is eigenlijk de wettelijk toegestane hoeveelheid benzine die je mee mag nemen in jerrycans?
En op een schaal van 1/10, maakt het uit of je je daar aan houdt? :D

Alvast bedankt!
--{ 2005 Discovery 3 V8 }--

Waterrover
Beheerder

Re: Jerrycans

Berichtdoor Waterrover » 25 Apr 2016, 15:03

Aron schreef:Hallo,

Ik zag verdeelde meningen hierover op het internet, maar wat is eigenlijk de wettelijk toegestane hoeveelheid benzine die je mee mag nemen in jerrycans?
En op een schaal van 1/10, maakt het uit of je je daar aan houdt? :D

Alvast bedankt!

Vervoer van gevaarlijke stoffen is geregeld in de Wet vervoer gevaarlijke stoffen (Wvgs), en is onder meer uitgewerkt in de Regeling vervoer over land van gevaarlijke stoffen (Rvgs), waarin het ADR als bijlage is opgenomen. Als wordt voldaan aan de voorwaarden van het ADR, is het vervoer over land van gevaarlijke stoffen toegelaten, 3
Rvgs. Deze voorwaarden zijn, voor wat betreft het vervoer van brandbare vloeistoffen in hervulbare houders, geregeld in 1.1.3.1 onder a ADR:
- het wordt verricht door particulieren;
- de goederen zijn bestemd voor hun persoonlijk of huishoudelijk gebruik, dan wel voor recreatie of sportactiviteiten; - zij zijn verpakt voor de verkoop in de detailhandel; - er zijn maatregelen genomen om elke lekkage onder normale vervoersomstandigheden te verhinderen;
- de hervulbare houders worden door of voor particulieren gevuld, hebben een maximale hoeveelheid van 60 liter per houder en max 240 liter per transporteenheid.
Als het vervoer voldoet aan deze bepalingen, mag de bestuurder op grond van het vertrouwensbeginsel ervan uitgaan dat zijn handelen geen overtreding van de Wvgs noch van 5 WVW oplevert.

Aron

Berichtdoor Aron » 25 Apr 2016, 15:13

Dankjewel! dat moet genoeg zijn om de tank wel even te toppen tussen 2 tankstations denk ik :)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 25 Apr 2016, 17:53

Aron schreef:Dankjewel! dat moet genoeg zijn om de tank wel even te toppen tussen 2 tankstations denk ik :)

Dat valt nog te bezien, als je met een tank gaat rijden ... :o

Groeten MarcS

PS Vlgs mij zijn er buitenlanden waar ze strengere eisen stellen aan reserve-brandstof (niet dat ik ooit gecontroleerd ben op dit punt.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 25 Apr 2016, 18:57

De regels verschillen ook nog per land en kunnen ook anders gelden bij grensoverschrijding
gone

Aron

Berichtdoor Aron » 26 Apr 2016, 11:27

Landmarcs schreef:
Aron schreef:Dankjewel! dat moet genoeg zijn om de tank wel even te toppen tussen 2 tankstations denk ik :)

Groeten MarcS

PS Vlgs mij zijn er buitenlanden waar ze strengere eisen stellen aan reserve-brandstof (niet dat ik ooit gecontroleerd ben op dit punt.

Ja ik pak het graag groot aan ^^, het nederlandse leger had ze nooit moeten verkopen!

Roger B. schreef:De regels verschillen ook nog per land en kunnen ook anders gelden bij grensoverschrijding

Duitsland had een wat duidelijkere 20L dacht ik te zien. België zelfs maar 10 volgens mij...

ppw

Berichtdoor ppw » 26 Apr 2016, 12:04

http://www.4x4community.co.za/forum/sho ... hp?t=96276

damn, is de verkeerde... zal even zoeken, was namelijk iemand die dit in een overzichtelijk rijtje had... hoef je zelf het wiel niet uit te vinden ;)
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 26 Apr 2016, 13:15

Aron schreef:
Landmarcs schreef:

Ja ik pak het graag groot aan ^^, het nederlandse leger had ze nooit moeten verkopen!
Roger B. schreef:De regels verschillen ook nog per land en kunnen ook anders gelden bij grensoverschrijding

Duitsland had een wat duidelijkere 20L dacht ik te zien. België zelfs maar 10 volgens mij...

Ik herinner me nog dat is - ik was nog student - hoe leuk het was om met een Leopard als gangmaker over militaire weg op de Leusderhei te fietsen.
Later hoorde ik iets over de remweg van de Leopard (meer in het bijzonder: het vrijwel ontbreken van een remweg) .... als ik dat toen geweten had dan had ik toch maar afgezien van het zog (d'r heerst vlak achter die Leopard een stukje geweldig wind mee).

En tanks en grensoverschrijdingen .... dat ligt nog wel eens gevoelig.

Groeten MarcS

tim

Berichtdoor tim » 26 Apr 2016, 21:18

Denk dat het wel meevalt hoor marc..

https://www.youtube.com/watch?v=qCk_l-IRyJg

;)
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Edward

Berichtdoor Edward » 26 Apr 2016, 21:35

Nou ben ik toevallig opgegroeid tussen de Leopards op de Oirschotse hei en ik heb menig wedstrijdje gereden. Ikke op de crosmotort en dan tegen een Leopard over de tankbaan. Kansloos maar wel leuk! :lol: :lol:

De top van een Leopard lag wezenlijk hoger dan die van mijn crosser maar ook de remweg was wezenlijk korter!! Als dat ding vol in de ankers gaat drukt ie wel een paar kuub zand voor zich uit maar het is ontstellend hoe rap zo'n ding weer stil staat. :shock: :shock:

Heb er ook wel eens een paar Berken zien rooien van een knappe 400mm doorsnee, gaat ook probleemloos.... :mrgreen: :mrgreen:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Terug naar “Kroeg”