Jerrycans

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: Jerrycans

Berichtdoor tim » 26 Apr 2016, 21:50

Je kunt inderdaad met recht zeggen dat zo'n ding in alle facetten overdonderend is, en dus ook z'n remweg.
- zelfs de spatlappen Marc!!, iig bij de 2-
Op menig oefening meegemaakt, in Nl en tijdens m'n parate tijd in Seedorf ze zat meegemaakt.
Poetry in motion, maar dan in het kwadraat.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Gebruikersavatar
Aron
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 Mar 2016, 21:40

Re: Jerrycans

Berichtdoor Aron » 26 Apr 2016, 21:58

Van jerrycans naar tanks. Forumlogica! :D
Alhoewel een tank natuurlijk wel een van de leukste dingen is om in te rijden of te zien^^
--{ 2005 Discovery 3 V8 }--

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Jerrycans

Berichtdoor Edward » 26 Apr 2016, 22:34

Aron schreef:Van jerrycans naar tanks. Forumlogica! :D
Alhoewel een tank natuurlijk wel een van de leukste dingen is om in te rijden of te zien^^


Nah, dat is perceptie. persoonlijk vind ik een D3 verrekte veel weg hebben van een tank :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Jerrycans

Berichtdoor Roger B. » 27 Apr 2016, 01:44

Tja.... ten eerste de vraag hoe hard Marc S wel niet kan fietsen om merkbaar profijt te hebben van die drag achter de leopard,en die leopard dan ook bij te houden....


Maar stel dat ie zo hard zou kunnen trappen..... dan zou ie bij zo'n remaktie toch wel een probleempje tegenkomen.... kortstondig uiteraard.. wantals die tank aan de achterzijde weer geland is merk je nooit meer ergens wat van
gone

Gebruikersavatar
Aron
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 Mar 2016, 21:40

Re: Jerrycans

Berichtdoor Aron » 27 Apr 2016, 02:57

Roger B. schreef:Tja.... ten eerste de vraag hoe hard Marc S wel niet kan fietsen om merkbaar profijt te hebben van die drag achter de leopard,en die leopard dan ook bij te houden....


Maar stel dat ie zo hard zou kunnen trappen..... dan zou ie bij zo'n remaktie toch wel een probleempje tegenkomen.... kortstondig uiteraard.. wantals die tank aan de achterzijde weer geland is merk je nooit meer ergens wat van

45/50 km/h trappen is op een degelijke mtb nog te doen ^^

En ja de discovery 3 is inderdaad al een erg groot ding. Hij rijdt in ieder geval wel als een tank voor mijn gevoel.
--{ 2005 Discovery 3 V8 }--

marcenvon
Berichten: 426
Lid geworden op: 24 Okt 2011, 10:11
Locatie: Warmenhuizen

Re: Jerrycans

Berichtdoor marcenvon » 27 Apr 2016, 08:56

Aron schreef:45/50 km/h trappen is op een degelijke mtb nog te doen ^^


MTB's had je nog niet toen MarcS nog jong was. Hij deed het waarschijnlijk op een velocipede. :mrgreen:

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Jerrycans

Berichtdoor Edward » 27 Apr 2016, 11:12

Maar even terug naar de vraag: er wordt gepraat over de regelgeving in Europa mbt vervoer van brandstof in de wagen. Maar in welk stuk van Europa is het nodig om extra brandstof mee te nemen? :roll:

Zelfs met een V8 benzine die een wagen van 3000 kilo mee moet slepen is de noodzaak nauwelijks aanwezig om extra brandstof op te slaan. tenzij je echt nie kunt plannen en navigeren natuurlijk, maar dan kom je er met 40 liter extra ook niet. Tenslotte is dat met een beetje V8 ook nauwelijks 200 km. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Gebruikersavatar
Aron
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 Mar 2016, 21:40

Re: Jerrycans

Berichtdoor Aron » 27 Apr 2016, 11:36

Edward schreef:Maar even terug naar de vraag: er wordt gepraat over de regelgeving in Europa mbt vervoer van brandstof in de wagen. Maar in welk stuk van Europa is het nodig om extra brandstof mee te nemen? :roll:

Zelfs met een V8 benzine die een wagen van 3000 kilo mee moet slepen is de noodzaak nauwelijks aanwezig om extra brandstof op te slaan. tenzij je echt nie kunt plannen en navigeren natuurlijk, maar dan kom je er met 40 liter extra ook niet. Tenslotte is dat met een beetje V8 ook nauwelijks 200 km. :lol: :lol:


Nee dat klopt, daar heb je wel een punt inderdaad ^^
Vroeg het me vooral af qua nieuwsgierigheid. :)
--{ 2005 Discovery 3 V8 }--

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Jerrycans

Berichtdoor Landmarcs » 27 Apr 2016, 23:49

Edward schreef:Maar even terug naar de vraag: er wordt gepraat over de regelgeving in Europa mbt vervoer van brandstof in de wagen. Maar in welk stuk van Europa is het nodig om extra brandstof mee te nemen? :roll:

Zelfs met een V8 benzine die een wagen van 3000 kilo mee moet slepen is de noodzaak nauwelijks aanwezig om extra brandstof op te slaan. tenzij je echt nie kunt plannen en navigeren natuurlijk, maar dan kom je er met 40 liter extra ook niet. Tenslotte is dat met een beetje V8 ook nauwelijks 200 km. :lol: :lol:


In de binnenlanden van Zweden (en dan niet eens extreem noordelijk) moet je soms toch echt een beetje extra plannen en/of een stukje omrijden. Je het is daar echt geen topprestatie om honderden kilometers te rijden zonder een pomp tegen te komen, gewoon via leuke kleine weggetjes.

Al meermaals heb ik geliebeugelt naar een 40-liter vulhals-tank, met krap 120 liter kom je toch 50% verder als met krap 80 liter.
Als ik nu in Luxembourg tank moet ik eenmaal thuis al weer terug naar Luxembourg om opnieuw te tanken :lol:
't Heeft wel wat, die Luxembourgse diesel-prijsjes, de laatste keer was ik € 0,87 als ik me niet vergis.

Groeten MarcS

Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re: Jerrycans

Berichtdoor Erik Peters » 28 Apr 2016, 08:21

Landmarcs schreef:In de binnenlanden van Zweden (en dan niet eens extreem noordelijk) moet je soms toch echt een beetje extra plannen en/of een stukje omrijden. Je het is daar echt geen topprestatie om honderden kilometers te rijden zonder een pomp tegen te komen, gewoon via leuke kleine weggetjes.

Dat kan ik beamen, ik was maar wat blij dat ik nog 40 liter (in 2 jerrycans) bij me had, zo kon ik in ieder geval nog bij een pomp komen.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht


Terug naar “Kroeg”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten