02' Disco TD5 Voor het eerst naar de dealer!

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Rangie

02' Disco TD5 Voor het eerst naar de dealer!

Berichtdoor Rangie » 20 Apr 2016, 19:40

Tja, ooit moest het er van komen. Na 26 jaar zo goed als alles aan mijn LaRo´s zelf te hebben gedaan, vandaag de Disco bij de Geba in Tynaarlo achter gelaten.
Sleutelen lukt (bijna) niet meer, dus ben nu op zoek naar een goed betrouwbaar adres voor onderhoud.
We noemden het altijd 'stealers' ipv dealers, maar schijnt dat, in het bijzonder de Geba, de Laro dealers ook de "oude barrels" weer graag terug zien in de werkplaats.
We laten ons verassen, maar hoop dat het goed uitpakt!
Gr. Rangie
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'

oudijzer

Re: 02' Disco TD5 Voor het eerst naar de dealer!

Berichtdoor oudijzer » 26 Apr 2016, 20:42

En gelukt ben geslaagd.?

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 26 Apr 2016, 21:09

Rangie schreef:Tja, ooit moest het er van komen. Na 26 jaar zo goed als alles aan mijn LaRo´s zelf te hebben gedaan, vandaag de Disco bij de Geba in Tynaarlo achter gelaten.
Sleutelen lukt (bijna) niet meer, dus ben nu op zoek naar een goed betrouwbaar adres voor onderhoud.
We noemden het altijd 'stealers' ipv dealers, maar schijnt dat, in het bijzonder de Geba, de Laro dealers ook de "oude barrels" weer graag terug zien in de werkplaats.
We laten ons verassen, maar hoop dat het goed uitpakt!

Leuk, ik was er vandaag ook. Bij Geba krijg je, hou ouder de auto, hoe meer korting op het uurtarief. Tot een maximum van 40% meen ik. :D
Na ruim 12 jaar onderhoud bij Geba kan het gepleegde onderhoud aan mijn Disco, nog steeds mijn goedkeuring wegdragen.

Rangie

Berichtdoor Rangie » 27 Apr 2016, 13:08

Hmmm... de rekening nog steeds niet binnen, kan dus niets over de prijs zeggen.
Stuurbekrachtigingspomp, waterpomp en Multi riem zijn vervangen zoals afgesproken. Ik ben nog even gebeld of de spanner ook vervangen mocht worden, dat dus ook maar laten doen.

Heb de Disco weer opgehaald, hebben ze het lekkende olie filter door verstard rubber?? ook vervangen, en olie bijgevuld stond op minimum???? maar ok het zal. (check het wekelijks, olie filter is 3mnd geleden vervangen)
Thuis gekomen, niet weer naar gekeken, tot vanmorgen.....koelwater ver onder peil, stuurbekrachtigingolie ver onder peil, luchtinlaat naar de snorkel zit los (moeren missen) rubber van de alarm schakelaar is weg, en nog steeds olie lekkage.

Tja misschien ben ik wel een beetje een zeurpiet, maar kan niet geheel tevreden zijn, of eigenlijk, geheel niet :(
Gr. Rangie
'per aspera ad astra'

Rangie

Berichtdoor Rangie » 27 Apr 2016, 14:18

Zojuist de motorolie nog maar even gecheckt. Halve liter te veel. :( ligt het nu aan mij of?
Gr. Rangie
'per aspera ad astra'

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 27 Apr 2016, 17:56

Rangie schreef:Tja misschien ben ik wel een beetje een zeurpiet, maar kan niet geheel tevreden zijn, of eigenlijk, geheel niet :(

Altijd heel plezierig op het net je beklag te doen en niet de garage direct aan te spreken.... :roll:
gone

Rangie

Berichtdoor Rangie » 27 Apr 2016, 19:00

Heuh? Wat? Rodger? Er word toch gevraagd of doe ik nu weer wat fout? Beetje kort lontje jongen.
Gr. Rangie
'per aspera ad astra'

Edward

Berichtdoor Edward » 27 Apr 2016, 19:02

Rangie schreef:Heuh? Wat? Rodger? Er word toch gevraagd of doe ik nu weer wat fout? Beetje kort lontje jongen.

Geeft niks kerel, heb je tenminste weer iets om weer 20 jaar boos over te zijn. :lol: :lol:

Maar is ff terug gaan en je bevindingen op laten lossen nie een optie? :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Rangie

Berichtdoor Rangie » 27 Apr 2016, 20:20

zeker, doen ik ook wel. ga morgen ff bellen :D komt vast wel goed
Gr. Rangie
'per aspera ad astra'

Rangie

Berichtdoor Rangie » 28 Apr 2016, 21:04

Wel, geen mogelijkheid gehad om te bellen, gaan pas om 09.00 uur open, en om 18.00 uur gesloten. Tja dan ben ik aan het werk.
Vandaag nieuwe verassing, een plas koelwater onder de auto :? Gekeken en komt bij de waterpomp vandaan. Morgen maar snipperen en naar de geba rijden........
Gr. Rangie
'per aspera ad astra'

Terug naar “Kroeg”