Gevaarlijke sitatie door 50 km snelheidsverschil

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
Edward

Re: Gevaarlijke sitatie door 50 km snelheidsverschil

Berichtdoor Edward » 20 Apr 2016, 08:53

Kom hier maar eens fietsen op de verkavelingswegen :shock: :shock:

Gister een hele discussie gehad met de gemeente (inloopavond over de werkzaamheden aan onze straat) over het nut van 60 km wegen. De geemeente vind die onzin want "toch niet te handhaven". Wij zijn voor want als iemand dan 20 km te hard rijdt is de snelheid 80 ipv 100. :D

Moraal van het verhaal: die hufterigheid is niet alleen op de snelweg maar overal in het verkeer. Ma woont een 30 km zone, als er 5% vd auto's die snelheid rijdt is het veel.....
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 20 Apr 2016, 09:34

Edward schreef:Kom hier maar eens fietsen op de verkavelingswegen :shock: :shock:

Nee dank je, er zit iets tussen mijn oren en dat houdt niet van tegenwind.

Gister een hele discussie gehad met de gemeente (inloopavond over de werkzaamheden aan onze straat) over het nut van 60 km wegen. De geemeente vind die onzin want "toch niet te handhaven". Wij zijn voor want als iemand dan 20 km te hard rijdt is de snelheid 80 ipv 100. :D

Da's een "prima" argument:
Met het slappe-knieën-argument "dat is niet te handhaven" moet ook de belastingontduiking, de hard-drugs, moord en doodslag, de simpele inbraak, de fietsendiefstal en nog veel meer vrijgegeven worden.

Moraal van het verhaal: die hufterigheid is niet alleen op de snelweg maar overal in het verkeer. Ma woont een 30 km zone, als er 5% vd auto's die snelheid rijdt is het veel.....

Moraal: De hufterigheid zit dus zelfs bij de verkeersdeskundigen en de gemeente-politiek hard-wired ingebakken.

Groeten MarcS

Edward

Berichtdoor Edward » 20 Apr 2016, 12:26

Landmarcs schreef:Nee dank je, er zit iets tussen mijn oren en dat houdt niet van tegenwind.

Groeten MarcS

Westerwolde is iets anders dan het hoge land...... Maar dat snapt zo'n Westerling niet, die kennen alleen de topografie van verre landen en niet van hun eigen land ;)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 20 Apr 2016, 13:12

Edward schreef:
Landmarcs schreef:Nee dank je, er zit iets tussen mijn oren en dat houdt niet van tegenwind.

Groeten MarcS

Westerwolde is iets anders dan het hoge land...... Maar dat snapt zo'n Westerling niet, die kennen alleen de topografie van verre landen en niet van hun eigen land ;)

Nou, Nou, ik weet wel dat Westerwolde "diep weg" in een "fosiele ijstijd-vallei" ligt, maar ... blijft staan dat ik niet van tegenwind houd, en dus liever in serieuzer heuvelland of nog liever in bijna echte bergen fiets (Jura, Vogezen, Auvergne bijv.).

Groeten MarcS

Han de Ridder

Berichtdoor Han de Ridder » 07 Jun 2016, 20:21

Bottom line van hetgeen ik in dit topic lees: 'Ik kan goed rijden, het zijn anderen die dat niet kunnen". Zogauw het over verkeer gaat wordt het voor heel veel mensen moeilijk om enige zelfkritiek ten toon te spreiden.
Waar een wil is, is een weg. En als die er ook niet is, heb je altijd nog je Land Rover.

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 10 Jun 2016, 21:13

Han de Ridder schreef:Bottom line van hetgeen ik in dit topic lees: 'Ik kan goed rijden, het zijn anderen die dat niet kunnen". Zogauw het over verkeer gaat wordt het voor heel veel mensen moeilijk om enige zelfkritiek ten toon te spreiden.

Laat ik het nu weer eens helemaal eens zijn met de Heer van Stand.

En ... zelfs als je zelf niks fout doet doe je er beter aan om rekening te houden met wat anderen fout (kunnen) doen.

Groeten MarcS

Terug naar “Kroeg”