Goede middag heren,
Ik wil graag mijn auto verkopen voor een eerlijke prijs en wil vooral dat me dit zo weinig mogelijk tijd en moeite kost want heb op het moment nogal veel om handen.
Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
Dank!
Auto online verkopen: ervaringen?
-
Waterrover
- Beheerder
Re: Auto online verkopen: ervaringen?
Peter80 schreef:Goede middag heren,
Ik wil graag mijn auto verkopen voor een eerlijke prijs en wil vooral dat me dit zo weinig mogelijk tijd en moeite kost want heb op het moment nogal veel om handen.
Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
Dank!
En je wilt een eerlijke prijs, en je wil er weinig moeite voor doen.
Chris
Via de ANWB, buurman heeft een V70 op deze manier verkocht. Nette prijs en snel en correct afgehandeld.
Groet Ron
Ps: Over wat voor auto praten we dan eigenlijk?
Groet Ron
Ps: Over wat voor auto praten we dan eigenlijk?
110-Td5 X-tech 2006
-
Roger B.
Maat van me verkocht zijn defender zonder aankoop van een nieuwe bij zijn dealer. Kreeg er daar een heel nette prijs voor... had ook zo'n wij (ver)kopen uw auto" site geprobeerd... die boden behoorlijk minder dan de helft van wat de dealer gaf
gone
Omdat ik ook geen zin had in gezeik en omdat ik sentimentele lul ben die wil dat z'n wagen de juiste aandacht krijgt heb ik em terug verkocht aan mijn dealert de Geba.
Daar het ding door mij serieus verwaarloosd was en net iets te vaak als onderdelendonor misbruikt is zat er zat fink wat werk aan. Evengoed heb ik een hele nette prijs gekregen waar zowel ik als de dealert tevreden mee is.

Daar het ding door mij serieus verwaarloosd was en net iets te vaak als onderdelendonor misbruikt is zat er zat fink wat werk aan. Evengoed heb ik een hele nette prijs gekregen waar zowel ik als de dealert tevreden mee is.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Landmarcs
De dealer is niet altijd even genereus. Ik ken ook een voorbeeld waar de erfgenaam de dealer naar een inkoopprijs vroeg en dat was een bedrag waarvoor je ongeveer ongezien nog geen zeperd haalt -- en in dit geval wist de dealer beslist wat ze "ongezien" zouden inkopen (want ze hadden de auto al lang van alle kanten gezien).
Ik kreeg de auto voor ongeveer die dealer-prijs aangeboden, maar meende dat het gewoon duidelijk beter kon en heb toen de auto voor de erfgenaam verkocht. Nog steeds niet voor een topprijs maar wel voor een prijs waar iedereen tevreden over kon zijn.
(Dit is geen eenmalig gebeuren, ik ken vergelijkbare verhalen bij andere merken: de Volvo van een zeer trouwe Volvo-klant was als erfstuk voor meneer Volvo-dealer ook ineens ongeveer overleden. Of de Peugeot 205 - toen die nog heel nieuw was - van een overleden tante, waar de dealer niet meer als een soort statiegeld, als was het een winkelwagentje, voor bood.)
Ik snap best dat de dealer ook nog wat moet verdienen, en ook nog eens garantie moet geven, maar .... zelfs als je dat meerekent is ie lang niet altijd even interessant als inkopende partij.
Maar goed, de dealer is een mogelijkheid: je hebt dan in ieder geval een bodemprijs.
Groeten MarcS
Ik kreeg de auto voor ongeveer die dealer-prijs aangeboden, maar meende dat het gewoon duidelijk beter kon en heb toen de auto voor de erfgenaam verkocht. Nog steeds niet voor een topprijs maar wel voor een prijs waar iedereen tevreden over kon zijn.
(Dit is geen eenmalig gebeuren, ik ken vergelijkbare verhalen bij andere merken: de Volvo van een zeer trouwe Volvo-klant was als erfstuk voor meneer Volvo-dealer ook ineens ongeveer overleden. Of de Peugeot 205 - toen die nog heel nieuw was - van een overleden tante, waar de dealer niet meer als een soort statiegeld, als was het een winkelwagentje, voor bood.)
Ik snap best dat de dealer ook nog wat moet verdienen, en ook nog eens garantie moet geven, maar .... zelfs als je dat meerekent is ie lang niet altijd even interessant als inkopende partij.
Maar goed, de dealer is een mogelijkheid: je hebt dan in ieder geval een bodemprijs.
Groeten MarcS
Landmarcs schreef:Maar goed, de dealer is een mogelijkheid: je hebt dan in ieder geval een bodemprijs.
Groeten MarcS
Nee, dan kún je een bodemprijs hebben. Die had ik namelijk zeker niet.......
Heb ook een prijs opgevraagd bij sites als "wijkopenauto's.nl" en consorten, die kwamen voor een '08 130 met 112K op 8400 euri. DAT is een bodemprijs.
Als je geen gedoe wilt zul je een ander z'n marge moeten gunnen. Wil je die marge zelf houden dan zul je dus de arbeid van het verkopen moeten verrichten. Het is een keuze.
Edward van Vugt